Του Μηνά Τσαμόπουλου

Νέα 24ωρη απεργία την προσεχή Τρίτη 16 Απριλίου αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ημέρα κατάθεσης στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

«Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου επιχειρεί να καταβαραθρώσει το θεσμικό πλαίσιο, που ισχύει σήμερα  και αφορά οργανικές συνθέσεις των πλοίων, δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, κατάργηση του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στα ποντοπόρα φορτηγά πλοία με τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα και άλλα.

Ειδικότερα, καταστρατηγούνται οι ισχύουσες διατάξεις για τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων για τα Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, που μέχρι σήμερα πραγματοποιούνταν με Προεδρικά Διατάγματα, ενώ τώρα θα διαμορφώνονται με Υπουργικές Αποφάσεις μεμονωμένα για κάθε πλοίο και με βάση τον απαιτούμενο αριθμό των ναυτικών για τη στελέχωση των σωστικών μέσων και όχι ανάλογα με τους κόρους, την ιπποδύναμη, τις κλίνες ή τους επιβάτες, όπως ισχύει σήμερα» επισημαίνει η διοίκησης της Ομοσπονδίας και προσθέτει:

«Επίσης, καταργείται το ισχύον σήμερα όριο ηλικίας των 35 ετών στην Ακτοπλοΐα για την δρομολόγηση ή την αποδρομολόγηση των πλοίων αυτών, ενώ παράλληλα απελευθερώνονται ακόμα παραπέρα οι προϋποθέσεις παραλαβής επιβατών από τα τουριστικά πλοία, που έχουν δικαίωμα  περιηγήσεων από ενδιάμεσους ελληνικούς λιμένες, αφού πλέον καταργείται η προϋπόθεση των επιβατών- περιηγητών κατά ομάδες.

Ακόμη, επέρχεται ευθεία καταστρατήγηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους φύλακες παροπλισμένων πλοίων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται πλέον κατοχύρωση ότι και οι αποδοχές και οι όροι εργασίας όσων θα προσλαμβάνονται σαν φύλακες θα πρέπει να είναι οι ίδιες, όπως και των εν ενεργεία ναυτικών με τελικό αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας ενεργών ναυτικών.

Δραστική μείωση στις συνθέσεις Γενικών Υπηρεσιών Ακτοπλοϊκών πλοίων στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου κατά το ήμισυ και πλέον, εκείνων που μέχρι σήμερα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (Π.Δ. 177/74) επιχειρείται με το πολυνομοσχέδιο (προσωπικό οικονομικών υπηρεσιών, προσωπικό τροφοδοσίας, προσωπικό ενδιαιτημάτων και προσωπικό μαγειρείων)».

Το διεκδικητικό πλαίσιο της  απεργίας περιλαμβάνει τα  αιτήματα:

-Άμεση απόσυρση του παραπάνω νομοσχεδίου

-Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς

-Αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών

-Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων

-Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας

-Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, που εξακολουθεί να καθυστερείται

-Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε

-Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.