Toυ
Μηνά Τσαμόπουλου

Δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας όταν και θα αρχίζει το μεγάλο κύμα εξόδου για τα ελληνικά νησιά, δημιουργώντας αλυσιδωτά προβλήματα στους ταξιδιώτες αλλά και στις εταιρείες που περιμένουν αυτές στις ημέρες για να κάνουν τζίρο.

Ειδικότερα  η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε την συμμετοχή της στην εργατική Πρωτομαγιά 2013 με 24ωρη Πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Μ. Τετάρτη 1 Μαΐου 2013, με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00 ώρα.

Οι ναυτικοί αντιδρούν στο  πολυνομοσχεδίο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Περί ανασυγκρότησης του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», που ψηφίσθηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή.

«Η συμμετοχή της ΠΝΟ στην εργατική Πρωτομαγιά σηματοδοτεί την συνέχιση με εντονότερους ρυθμούς των απεργιακών κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας, που άρχισαν στις αρχές του χρόνου, στα πλαίσια του δυσμενούς κλίματος των Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, που έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, με τελικό στόχο την επίτευξη του αυτονόητου, δηλ. την προάσπιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός τους για εργασία και τον σεβασμό που δικαιούνται και απαιτούν δικαιολογημένα από την Πολιτεία οι απόμαχοι του κύματος, οι οποίοι τόσο βάρβαρα και ανελέητα πλήττονται από τις πολιτικές της Κυβέρνησης»

Το διεκδικητικό πλαίσιο της  απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:

• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου

• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς

• Αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών

• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων

• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας

• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, που εξακολουθεί να καθυστερείται

• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε

• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.