Απώλειες έως και 12% ενδέχεται να υποστεί ο κλάδος αυτοκινήτου της Γερμανίας μέσα σε τρεις κακές ημέρες διαπραγμάτευσης του χρηματιστηρίου, αν ο Αμερικανός πρόεδρος επιβάλει δασμούς στους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ανέφερε αναλυτής στο CNBC.

O Ντόναλντ Τραμπ έχει περιθώριο μέχρι και την Παρασκευή τα μεσάνυχτα προκειμένου να αποφασίσει την επιβολή δασμών στην εισαγωγή αυτοκινήτων. Αυτό πιθανότατα θα έπληττε τη Γερμανία, που παραδοσιακά είναι η ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας, δεδομένου ότι είναι μια από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.

Η γερμανική χρηματαγορά ενδέχεται να υποχωρήσει έως και 6%, ενώ οι κλάδοι που σχετίζονται με την αυτοκίνηση μπορεί να χάσουν έως και 12%, αναφέρει ο Christoph Schon, εκτελεστικός δ/ντής της Axioma, εταιρείας παροχής λύσεων διαχείρισης κινδύνων. Οι απώλειες αυτές θα μπορούσαν να συμβούν σε τρεις ημέρες διαπραγμάτευσης του χρηματιστηρίου ή σε 5-10 συνεδριάσεις.

Ο γερμανικός DAX έχει ενισχυθεί κατά 14% από την αρχή του έτους, ενώ συνολικά ο ευρωπαϊκός κλάδος αυτοκινήτου έχει κερδίσει περί το 11% φέτος.  Volkswagen και Daimler σημειώνουν άνοδο 7% και 15% αντίστοιχα.

Ο Τραμπ το 2018 είχε απειλήσει ότι θα αυξήσει τους δασμούς κατά 20% στα ευρωπαϊκά οχήματα, με το επιχείρημα ότι υπάρχει μαι εμπορική ανισορροπία που απειλεί την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.

trumsss.jpg

Η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ενώ οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας.
Και οι δυο πλευρές δεν έχουν αρχίσει ακόμα να συζητούν για μια εμπορική συμφωνία, αλλά η πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ έχει δημιουργήσει μεγαλύτερη αναστάτωση στην Ευρωπίου, καθώς οι αναλυτές θεωρούν ότι ο Τραμπ θα τηρήσει σκληρή στάση και απέναντι στην ΕΕ. Κάποιοι άλλοι πιστέψουν ότι ο Τραμπ θα αναβάλει την απόφαση που πρέπει να πάρει μέχρι την Παρασκευή, ώστε να επικεντρωθεί στις συνομιλίες του με την Κίνα.
«Προς το παρόν ο Τραμπ θα είναι μάλλον απασχολημένος με την Κϊνα και θα επιλέξει να παρατείνει τη διορία του Σαββάτου (ώρα Ευρώπης) πριν κλιμακώσει τη σύγκορυση με την ΕΕ και για τα αυτοκίνητα και την εισαγωγή τους», ανέφερε ο Hense στο CNBC.
«Σε κάθε περίπτωση, ο αντίκτυπος στην ψυχολογία της αγοράς ίσως να είναι χειρότερος από τον αντίκτυπο των ίδιων των δασμών], πρόσθεσε.

Σημειώνεται ότι οι εισαγωγές αυτοκινήτων από ευρωπαϊκές χώρες το 2018 ανήλθαν σε 56,4 δισ. δολ. Συνολικά, το εμπορικό έλλειμμα ΗΠΑ – ΕΕ ήταν πέρυσι στα 169,3 δισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2017.

Η όποια επιβολή δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα μπορεί να πλήξει τη γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτων ιδιαιτέρα σκληρλα, καθώς οι ΗΠΑ είναι ο πιο σημαντικός εισαγωγέας για τα οχήματά της μετά τις χώρες της ΕΕ.