Ο Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα δημιούργησε ρούχα εμπνευσμένα από την ισπανική Αναγέννηση τα οποία γνώρισαν τεράστια επιτυχία στην πρώτη επίδειξη μόδας του διάσημου οίκου, το 1937.

Ο γνωστός σχεδιαστής ρούχων ο οποίος κάποτε, σχεδίαζε κοστούμια για ταυρομάχους, μετέτρεψε την επιχείρησή του σε μια αυτοκρατορία μόδας η οποία μάλιστα, συνέχισε να εμπνέει ακόμη και μετά, από τις αλλαγές στη δημιουργική ηγεσία του διάσημου ομίλου.

Τα επαναστατικά ρούχα του Μπαλενσιάγκα έγιναν περιζήτητα και οι πελάτες ταξίδευαν συχνά, στο Παρίσι, ακόμη και κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ για να αγοράσουν ένα ρούχο με την υπογραφή του οίκου Balenciaga. Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το therichest, μετά το τέλος του πολέμου, η Balenciaga άρχισε να σχεδιάζει ρευστές δομές χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό τολμηρών υλικών με βαριά υφάσματα.

Η επιτυχία του οίκου μόδας συνεχίστηκε για την επόμενη δεκαετία, αλλά πολλές μάρκες παρουσίαζαν νέα σχέδια, τα οποία οδήγησαν τον οίκο Balenciaga να παρουσιάσει πιο εμβληματική σχέδια και εντυπωσιακά κομμάτια. Τη δεκαετία του 1950, ο οίκος Dior κυριάρχησε στη γυναικεία μόδα παρουσιάζοντας φορέματα σχεδιασμένα από κορσέ που αναδείκνυαν γυναικείες φιγούρες κλεψύδρας.

Αντίθετα, ο Μπαλενσιάγκα άλλαξε τακτική και επικεντρώθηκε στη δημιουργία ρούχων που αγνοούσαν τη μέση. Ενώ σημειώθηκε αύξηση στη δημοτικότητα των ρούχων Ready-To-Wear, η Balenciaga παρέμεινε στην ιδέα της Haute Couture και είδε τον ιδρυτή της να αποσύρεται στη δεκαετία του 1960. Αφού ο Nicholas Ghesquière ανέλαβε τη δεκαετία του 1990 υπό τον Όμιλο Kering, αναζωογόνησε τον οίκο μόδας με φρέσκες εμφανίσεις της δεκαετίας του ’90, από παντελόνια cigarette μέχρι ασύμμετρα φορέματα.

Το 2015, η Ντέμνα Γκβασαλία ανακοινώθηκε ως η νέα Creative Director της Balenciaga, η οποία συνδύασε την πολυτέλεια με τον μινιμαλισμό και έκανε τον οίκο μόδας σε μια επιτυχημένη μάρκα πολυτελών ρούχων.

Με το λανσάρισμα των αθλητικών παπουτσιών Triple S και της Speed ​​Sock, έγινε η πιο επιτυχημένη μάρκα υπό την Kering, ξεπερνώντας τις επιδόσεις των Gucci, Alexander McQueen και Yves Saint Laurent. Στη συλλογή Φθινόπωρο 2018, η Balenciaga παρουσίασε ένα σακάκι επτά στρωμάτων αξίας 9.000 δολαρίων, σύμφωνα με δημοσιεύματα.

Η εκτόξευση της μάρκας

Κατά το παρελθόν, ο οίκος Gucci αναφερόταν ως η πλέον αγαπημένη μάρκα των διασημοτήτων. Παρόλα αυτά, τα τελευταία τρία χρόνια, η Balenciaga κατάφερε να εκθρονίσει τον οίκο Dior από την κορυφή. Χάρη στο κοινό της, έχει καταφέρει να γίνει μια αγαπημένη μάρκα και επέστρεψε στην υψηλή ραπτική το 2018. Ο οίκος μόδας αγκάλιασε την ψηφιακή εποχή με μια συνεργασία με το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Fortnite.

Με διασημότητες όπως η Kim Kardashian, ο Justin Bieber, η Rihanna, η Beyonce και η Rosalía να επιλέγουν τη Balenciaga ως τη μοναδική επιλογή μόδας, η μάρκα συνεχίζει αυξάνει ακόμη και σήμερα, τις πωλήσεις της. 

Διαβάστε ακόμη

Χειμερινές εκπτώσεις 2023: Ξεκινούν τη Δευτέρα 9/1 – Μέχρι πότε θα διαρκέσουν (vid)

Υπουργείο Πολιτισμού: Πάνω από €7,5 εκατ. για την αποκατάσταση των μνημείων στην Κω

Μητσοτάκης: H Ελλάδα είναι η θετική έκπληξη στην Ευρώπη – Το 2022 ήταν γεμάτο προκλήσεις