Το κυβερνητικό shutdown στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει προβλήματα και στα αεροδρόμια με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) να προειδοποιεί ότι δεν θα υπάρχουν αρκετοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στον πύργο του Διεθνούς Αεροδρομίου O’Hare του Σικάγο. Στο Νάσβιλ, πολλοί ελεγκτές δεν προσήλθαν στα πόστα τους, με αποτέλεσμα η εγκατάσταση —η οποία καθοδηγεί τα αεροσκάφη που εισέρχονται και εξέρχονται από το αεροδρόμιο— να κλείσει.
Μετά από περισσότερο από μία εβδομάδα κυβερνητικού shutdown, παρόμοια σενάρια εκτυλίσσονται στα γραφεία της FAA σε ολόκληρη τη χώρα, με τις επιπτώσεις να πλήττουν σχεδόν όλες τις πτήσεις.
Οι εγκαταστάσεις στα αεροδρόμια του Χιούστον, του Νιούαρκ και του Λας Βέγκας δεν είχαν επαρκές προσωπικό για τουλάχιστον ένα μέρος της Τρίτης το βράδυ, μαζί με τις εγκαταστάσεις που διαχειρίζονται τα αεροσκάφη στις περιοχές Βοστώνης, Ατλάντας, Φιλαδέλφειας και Ντάλας, σύμφωνα με τα επιχειρησιακά σχέδια της FAA.
Τα δύο μεγάλα αεροδρόμια του Χιούστον, το Hobby και το George Bush Intercontinental, παρουσίασαν καθυστερήσεις στο έδαφος λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Τα προβλήματα στην αεροπορία προκύπτουν καθώς ο Υπουργός Μεταφορών Σον Ντάφι δήλωσε ότι όλο και περισσότεροι ελεγκτές δηλώνουν ασθένεια. Όπως και οι αξιωματούχοι της Υπηρεσίας Ασφαλείας Μεταφορών (TSA), οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θεωρούνται ουσιώδεις εργαζόμενοι και πρέπει να εργάζονται χωρίς αμοιβή κατά τη διάρκεια της διακοπής λειτουργίας της κυβέρνησης.
Συντονισμένες κινητοποιήσεις, όπως απεργίες ή συντονισμένες «ασθένειες», απαγορεύονται από τον ομοσπονδιακό νόμο, αλλά δεδομένου ότι το προσωπικό των ελεγκτών είναι ήδη εξαιρετικά περιορισμένο, ακόμη και λίγες απουσίες αρκούν για να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα.
Χάος και καθυστερήσεις στο Σικάγο
Το O’Hare του Σικάγο, ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια των ΗΠΑ με πάνω από 1.000 πτήσεις ημερησίως, αναμενόταν να λειτουργήσει χωρίς πλήρη στελέχωση για εννέα ώρες το βράδυ της Τρίτης. Νωρίς το βράδυ, οι καθυστερήσεις στο έδαφος για πτήσεις που κατευθύνονταν προς το O’Hare ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 41 λεπτά.
Στο Νάσβιλ, η εγκατάσταση προσέγγισης, η οποία καθοδηγεί τα αεροσκάφη που εισέρχονται και εξέρχονται από το αεροδρόμιο, αναγκάστηκε να κλείσει για πέντε ώρες το βράδυ της Τρίτης. Οι πτήσεις που κατευθύνονταν προς το αεροδρόμιο έπρεπε να επικοινωνούν με το περιφερειακό κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Μέμφις για να εισέλθουν στον εναέριο χώρο. Οι καθυστερήσεις για τις πτήσεις που κατευθύνονταν στο Νάσβιλ αναμενόταν να φτάσουν κατά μέσο όρο τις δύο ώρες.
Τα προβλήματα ήταν παρόμοια με εκείνα της Δευτέρας στο Χόλιγουντ Μπέρμπανκ της Καλιφόρνια, όπου ολόκληρος ο πύργος ελέγχου αναγκάστηκε να σταματήσει τη λειτουργία του.

Οι ελεγκτές ανησυχούν για τα οικονομικά τους
Οι ελεγκτές δεν έχουν ακόμη χάσει μισθούς, αλλά ανησυχούν έντονα για το μέλλον, δήλωσε ο Ντάφι την Τρίτη.
«Αυτή είναι η δουλειά τους. Τώρα ανησυχούν ότι αν δεν πληρωθούν, πώς θα πληρώσουν την υποθήκη τους; Πώς θα πληρώσουν το αυτοκίνητό τους; Πώς θα βάλουν φαγητό στο τραπέζι;» είπε στο Fox News.
Η επόμενη ημερομηνία πληρωμής είναι η 14η Οκτωβρίου, αλλά εκτός εάν η κυβέρνηση επαναλειτουργήσει πριν από τότε, οι ελεγκτές θα πληρωθούν μόνο για τον χρόνο που εργάστηκαν πριν από την αναστολή λειτουργίας. Αν οι κυβερνητικές λειτουργίες δεν επανεκκινήσουν, η 28η Οκτωβρίου θα είναι η πρώτη ημέρα πληρωμής που δεν θα λάβουν καθόλου χρήματα.
Η Εθνική Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (NATCA) δήλωσε ότι οι συνέπειες ακόμη και λίγων ελεγκτών που δηλώνουν ασθένεια δείχνουν πόσο υποστελεχωμένο και εύθραυστο είναι το σύστημα.
«Είμαστε κρίσιμα υποστελεχωμένοι, με αναξιόπιστο εξοπλισμό, και πρέπει να αντιμετωπίζουμε αυτά τα ζητήματα καθημερινά. Αυτή είναι η πραγματικότητα που βιώνουμε», δήλωσε ο Νικ Ντάνιελς, πρόεδρος της NATCA, σε συνέντευξη στο CNN την Τρίτη. «Μπορούμε να συνεργαστούμε με την FAA για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα όταν προκύπτουν, να καταρτίσουμε σχέδιο και να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Αυτά τα σενάρια δεν είναι κάτι καινούργιο – είναι η καθημερινότητα των ελεγκτών».
Αυξημένες απουσίες λόγω του shutdown
Το Υπουργείο Μεταφορών έχει αναφέρει αύξηση στις απουσίες λόγω ασθένειας μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας από τότε που ξεκίνησε η ομοσπονδιακή αναστολή λειτουργίας, ενώ το σωματείο που τους εκπροσωπεί έχει αποκηρύξει οποιαδήποτε συντονισμένη ενέργεια.
«Υπάρχουν ελεγκτές που δήλωσαν ασθένεια, και το παρακολουθούμε», είπε ο Ντάφι τη Δευτέρα.
Η NATCA, που εκπροσωπεί σχεδόν 20.000 ελεγκτές, μηχανικούς και άλλους επαγγελματίες της αεροπορίας, αποθαρρύνει τα μέλη της από το να δηλώνουν ασθένεια σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
«Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι στο τρέχον πολιτικό κλίμα, οι ομοσπονδιακοί υπάλληλοι βρίσκονται υπό αυξημένη παρακολούθηση», ανέφερε το συνδικάτο σε μήνυμα προς τα μέλη του. «Δεν μπορούμε να τονίσουμε αρκετά πόσο σημαντικό είναι να αποφεύγουμε οποιαδήποτε ενέργεια που θα μπορούσε να βλάψει εσάς, το Σωματείο ή το επάγγελμά μας».
Η αναλύτρια μεταφορών του CNN, Μέρι Σκιάβο, εξήγησε:
«Όταν οι άνθρωποι αγχώνονται και νευριάζουν, μερικές φορές γίνεται κατάχρηση της άδειας ασθενείας», είπε.
Κατά τη διάρκεια της θητείας της ως επιθεωρήτρια γενική του Υπουργείου Μεταφορών, η Σκιάβο είχε διερευνήσει παρόμοια περιστατικά.
«Στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση, αν λείψεις λόγω ασθένειας για πάνω από τρεις ημέρες, πρέπει να έχεις ιατρική γνωμάτευση», είπε. «Αν υπάρχουν υποψίες, μπορούν να απαιτήσουν να σε εξετάσει γιατρός. Επομένως, το να παίρνεις αναρρωτική άδεια ενώ δεν είσαι άρρωστος είναι πάντα κακή ιδέα — και γι’ αυτό το σωματείο τους ζητά να μην κάνουν κατάχρηση, αλλά να πηγαίνουν στη δουλειά τους».
«Αυτή η πίεση, αυτό το στρες, είναι μια περιττή απόσπαση προσοχής, που οδηγεί σε κόπωση — όλα αυτά είναι πραγματικά ζητήματα με τα οποία ασχολούμαστε καθημερινά με την FAA», είπε.
Οι πιλότοι αναλαμβάνουν καθοδήγηση
Όταν οι ελεγκτές που είχαν προγραμματιστεί να εργαστούν στον πύργο ελέγχου του Μπέρμπανκ (Καλιφόρνια) έμειναν στο σπίτι τη Δευτέρα, ο έλεγχος του αεροδρομίου πέρασε στους ίδιους τους πιλότους, δημιουργώντας ένα σημαντικό κενό ασφάλειας.
Οι πτήσεις χρησιμοποίησαν μια Κοινή Συχνότητα Συμβουλευτικής Κυκλοφορίας (CTAF) για να ανακοινώνουν τις προθέσεις και τις θέσεις τους — έναν τρόπο επικοινωνίας μεταξύ πιλότων όταν δεν υπάρχει ενεργός πύργος ελέγχου. Συνήθως χρησιμοποιείται σε πολύ μικρότερα αεροδρόμια.
Στις 4:15 τοπική ώρα, ο ελεγκτής του Μπέρμπανκ ανακοίνωσε μέσω ραδιοσυχνοτήτων του LiveATC.net:
«Ο πύργος θα κλείσει λόγω έλλειψης προσωπικού».
«Σε τέτοιες περιπτώσεις», εξήγησε η Σκιάβο, «οι πιλότοι πρέπει να λειτουργούν όπως οι χειριστές μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών — χωρίς εναέρια καθοδήγηση, χρησιμοποιώντας κοινή γραμμή επικοινωνίας, σαν ένα είδος “chat line” για πτήσεις».
Ο Ντάνιελς πρόσθεσε ότι το πρόβλημα δεν είναι νέο:
«Το γεγονός ότι ο πύργος του Μπέρμπανκ έφτασε σε “ATC Zero” δεν είναι κάτι ασυνήθιστο. Ζητήματα στελέχωσης στο Νάσβιλ ή αλλού δεν είναι σπάνια. Αυτά είναι πράγματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά».
Κατά τη διάρκεια των έξι ωρών που ο πύργος του Μπέρμπανκ παρέμεινε κλειστός, 37 πτήσεις απογειώθηκαν και 33 προσγειώθηκαν, σύμφωνα με το FlightAware. Για να διατηρηθεί η ασφάλεια, η χρήση της συχνότητας CTAF απαιτεί περισσότερο χρόνο και αποστάσεις μεταξύ αεροσκαφών, γεγονός που οδήγησε σε καθυστερήσεις άνω των 2,5 ωρών.
Η FAA ανέφερε ότι, εκτός από τον πύργο του Μπέρμπανκ, 11 ακόμη εγκαταστάσεις παρουσίασαν ελλείψεις προσωπικού το ίδιο βράδυ. Οι πύργοι σε Φοίνιξ και Ντένβερ ενεργοποίησαν «συναγερμούς στελέχωσης», ενώ ελλείψεις σημειώθηκαν και στα κέντρα ελέγχου γύρω από τα αεροδρόμια Νιούαρκ, Τζάκσονβιλ, Σικάγο, Ουάσιγκτον D.C. και Ιντιανάπολη.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το σύστημα λειτουργεί, αλλά «όπως μια διασταύρωση χωρίς τροχονόμο αντί για φανάρι» — λειτουργικό, αλλά λιγότερο ασφαλές.
Διαβάστε ακόμη
Αγωγή κατά της Roblox: Το Κεντάκι τη χαρακτηρίζει “παιδική χαρά για αρπακτικά”
Νέες φορολογικές ρυθμίσεις, ψηφιακές πλατφόρμες, real estate crowdfunding – Tι αλλάζει
J&J: Αποζημίωση-μαμούθ $966 εκατ. για θάνατο από καρκίνο που συνδέεται με το ταλκ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.