Πλήθος εταιρειών ηλεκτρονικών και τεχνολογίας πλέον ανταποκρίνονται στους δασμούς που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ, μεταφέροντας ή επεκτείνοντας τις δραστηριότητές τους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ειδικότερα, η Samsung εξετάζει τη μεταφορά της παραγωγής στεγνωτηρίων από το εργοστάσιό της στο Μεξικό σε αυτό της Νότιας Καρολίνας, σύμφωνα με αναφορές. Το ίδιο και η LG Electronics οποία σχεδιάζει να μεταφέρει την κατασκευή ψυγείων από το Μεξικό στο εργοστάσιό της στο Τενεσί. ​

Την ίδια στιγμή η ταϊβανέζικη εταιρεία κατασκευής μικροτσίπ TSMC ανακοίνωσε επένδυση 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή πέντε νέων εργοστασίων στις ΗΠΑ, αυξάνοντας τη συνολική επένδυσή της στη χώρα σε 165 δισεκατομμύρια δολάρια. ​

Τρόφιμα και ποτά στο στόχαστρο – Μόδα και φάρμακα πάνε ΗΠΑ

Στον τομέα των ποτών, η ιταλική Campari αξιολογεί την επέκταση της παραγωγής της στις ΗΠΑ ως απάντηση στους δασμούς, ενώ η Illycaffè προειδοποιεί ότι οι δασμοί θα αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων της στην αμερικανική αγορά. Η Lavazza ανακοίνωσε το 2021 το άνοιγμα του πρώτου της εργοστασίου στις ΗΠΑ, επεκτείνοντας την παρουσία της στη χώρα. ​

Στον κλάδο της πολυτέλειας, ο γαλλικός όμιλος Louis Vuitton (LVMH) εξετάζει την αύξηση της παραγωγικής του ικανότητας στις ΗΠΑ, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO Bernard Arnault. ​

Στον φαρμακευτικό τομέα, η ελβετική Novartis ανακοίνωσε επένδυση 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή και επέκταση 10 εργοστασίων στις ΗΠΑ, ενισχύοντας την παρουσία της στη χώρα.

Επίσης, η σουηδική Essity εξετάζει τη μεταφορά περισσότερης παραγωγής στις ΗΠΑ από το Μεξικό και τον Καναδά, εάν επιβληθούν δασμοί.

Στην αυτοκινητοβιομηχανία η μεγαλύτερη πίεση

Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας,η BMW εξετάζει την προσθήκη βαρδιών στο εργοστάσιό της στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας για να αυξήσει την παραγωγή έως και 80.000 μονάδες.

Η Honda αποφάσισε να παράγει την επόμενη γενιά του υβριδικού Civic στην Ιντιάνα αντί για το Μεξικό, για να αποφύγει πιθανούς δασμούς.

Η Nissan εξετάζει τη μεταφορά μέρους της παραγωγής οχημάτων που προορίζονται για την αμερικανική αγορά στις ΗΠΑ, ενώ η Hyundai σχεδιάζει να κατασκευάσει περισσότερα υβριδικά οχήματα στο νέο εργοστάσιό της στη Τζόρτζια.

Αυτές οι κινήσεις υπογραμμίζουν την τάση των εταιρειών να προσαρμόζουν τις παραγωγικές τους στρατηγικές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που δημιουργούν οι εμπορικοί δασμοί και να διατηρήσουν την πρόσβασή τους στην αμερικανική αγορά.​

Διαβάστε ακόμη

Εφορία: Πρόστιμα-φωτιά στους πειρατές του Internet

Πώς η ΔΕΗ «φυτεύει» φωτοβολταϊκά στα ορυχεία της Δυτικής Μακεδονίας

Ανάλυση CNN: Η στρατηγική του Πούτιν πίσω από την ξαφνική εκεχειρία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα