Η Apple είδε την αξία του brand της να ενισχύεται κατά 12% τον τελευταίο χρόνο στα 205,5 δισ. δολάρια. Είναι η πρώτη φορά που υπερβαίνει το όριο των 200 δισ. δολαρίων.

Μπορεί ο τεχνολογικός κολοσσός να βλέπει τις πωλήσεις των iPhone να υποχωρούν, υπό την πίεση των φθηνότερων ανταγωνιστών της Κίνας, αλλά τα συνολικά έσοδα και η μετοχή της ακολουθούν την ανιούσα, χάρη στην άνθιση των υπηρεσιών. Ταυτόχρονα ανεβαίνει και η αξία του brand της Apple, που για ένατη διαδοχική χρονιά παραμένει στην κορυφή της λίστας του Forbes με τα πολυτιμότερα εμπορικά σήματα του πλανήτη.

Τις πέντε πρώτες θέσεις της λίστας καταλαμβάνουν τεχνολογικοί κολοσσοί και δη των ΗΠΑ, ενώ την αμερικανική κυριαρχία στην δεκάδα «σπάει» μόνο μία κορεατική και μία ιαπωνική εταιρεία. Την «τιμή» της Ευρώπης σώζει ένας οίκος πολυτελών αγαθών στην 12η θέση.

Στη δεύτερη θέση πλησιάζει επικίνδυνα η Google με αύξηση 23% στην αξία του brand της, που είναι πλέον 167,7 δισ. δολάρια. Πριν από μόλις τέσσερα χρόνια η αξία του σήματος της Apple ήταν υπερδιπλάσια από εκείνη του διαδικτυακού κολοσσού. Aκολουθούν η Microsoft (123,5 δισ. δολάρια), η Amazon (97 δισ. δολάρια), ενώ στην πέμπτη θέση συναντάμε, παρά την εντεινόμενη κριτική και τις πιέσεις, το brand του Facebook, με ελαφρά πτώση (6%) στην αξία του, στα 88,99 δισ. δολάρια.

Ένα σκαλοπάτι χαμηλότερα βρίσκουμε ακόμη μία αμερικανική εταιρεία, τη βασίλισσα των αναψυκτικών Coca Cola, με αξία 59,2 δισ. δολαρίων, ενώ στην 7η θέση φιγουράρει ο μεγάλος κορεατικός αντίπαλο της Apple, η Samsung. Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνουν η Disney, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota και η αλυσίδα ταχυφαγείων McDonald’s.

Πιο πολύτιμο ευρωπαϊκό brand η Louis Vuitton με αξία 39,3 δισ. δολαρίων, στην 12η θέση, ένα σκαλοπάτι χαμηλότερα από την αμερικανική εταιρεία τηλεφωνίας AT&T.

Τα 100 πιο πολύτιμα brands του πλανήτη έχουν αθροιστική αξία 2,33 τρισ. δολαρίων, αυξημένη κατά 8% σε σχέση με πέρυσι. Η Amazon πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση (37%), και ανάμεσα στους μεγαλύτερους κερδισμένους ήταν επίσης οι Netflix (34%) και Adobe (27%).

Οι αμερικανικές εταιρείες καταλαμβάνουν τις 56 από τις 100 κορυφαίες θέσεις, η Γερμανία έντεκα, η Γαλλία επτά και η Ιαπωνία έξι. Στη λίστα συναντάμε συνολικά brands από 16 χώρες ανά τον κόσμο.