Σχεδόν αμετάβλητες παρέμειναν οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο, καθώς η υποχώρηση στις αγορές αυτοκινήτων και τα χαμηλότερα έσοδα από τα πρατήρια καυσίμων αντιστάθμισαν την ενίσχυση της καταναλωτικής δαπάνης σε άλλες κατηγορίες.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ, τα οποία δημοσιεύθηκαν με καθυστέρηση λόγω του shutdown της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, η αξία των λιανικών πωλήσεων -χωρίς προσαρμογή για τον πληθωρισμό- παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητη τον Οκτώβριο, μετά από αναθεωρημένη αύξηση 0,1% τον Σεπτέμβριο. Αν εξαιρεθούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων και τα πρατήρια καυσίμων, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,5%.

Θετική εικόνα κατέγραψαν οι 8 από τις 13 βασικές κατηγορίες, με αξιοσημείωτη άνοδο στα πολυκαταστήματα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αντίθετα, οι πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 1,6%, εξέλιξη που αποδίδεται εν μέρει στη λήξη των ομοσπονδιακών φορολογικών κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, οι χαμηλότερες τιμές της βενζίνης περιόρισαν την αξία των εισπράξεων στα πρατήρια.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ιδιαίτερη σημασία έχει η εξέλιξη των λεγόμενων «control group» πωλήσεων -δείκτη που χρησιμοποιείται στον υπολογισμό της καταναλωτικής δαπάνης αγαθών στο ΑΕΠ- οι οποίες αυξήθηκαν κατά 0,8% τον Οκτώβριο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων τεσσάρων μηνών. Ο συγκεκριμένος δείκτης εξαιρεί την εστίαση, τα αυτοκίνητα, τα δομικά υλικά και τα καύσιμα.

Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η καταναλωτική δαπάνη ενισχύθηκε στις πρώτες εβδομάδες της περιόδου των εορταστικών αγορών, καθώς οι καταναλωτές -παρά τις ανησυχίες για την αγορά εργασίας και το αυξημένο κόστος ζωής- αναζήτησαν προσφορές. Τη μεγαλύτερη ώθηση στη ζήτηση εξακολουθούν να δίνουν τα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα, ενώ τα νοικοκυριά χαμηλότερου εισοδήματος παραμένουν πιο επιφυλακτικά λόγω πιεσμένων προϋπολογισμών.

Ο Οκτώβριος θεωρείται πλέον ανεπίσημα η έναρξη της εορταστικής αγοραστικής περιόδου, με τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής να λανσάρουν από νωρίς επιθετικές προσφορές. Οι ισχυρές επιδόσεις της Black Friday τον Νοέμβριο ενισχύουν την εικόνα ανθεκτικής ζήτησης.

Στον αντίποδα, οι δαπάνες σε εστιατόρια και μπαρ -η μοναδική κατηγορία υπηρεσιών που περιλαμβάνεται στην έκθεση λιανικών πωλήσεων- υποχώρησαν κατά 0,4% τον Οκτώβριο.

Διαβάστε ακόμη

Airbus Vs Boeing – Αυτή η μάχη κρατάει χρόνια και κοστίζει δισ. δολάρια

Nordseecluster Α: Το γερμανικό υπεράκτιο αιολικό των 660 MW συνδέεται «δια χειρός» Hellenic Cables (pics)

PwC: Κάτω από 4% οι εταιρείες «ζόμπι» – Προς νέο ρεκόρ τα deals το 2025 (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα