Καθώς το προσχέδιο της έρευνας του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν έδειξε ότι θα υπάρξει πτώση στην καταναλωτική ψυχολογία τον Μάρτιο, τα τελικά αποτελέσματα φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν αυτό το σενάριο εν μέσω της καραντίνας που έχει επιβληθεί στις ΗΠΑ.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης για τον Μάρτιο σημείωσε πτώση 11,9 μονάδες φτάνοντας σε χαμηλό τριών ετών (Οκτώβριος 2016) στο 89,1, σύμφωνα με τα στοιχεία. Τον Φεβρουάριο ο δείκτης βρισκόταν στις 101 μονάδες.

Έρευνα του Bloomberg απευθυνόμενη σε οικονομολόγους έδειξε παρόμοια αποτελέσματα, καθώς πολλοί οικονομολόγοι εκτίμησαν πτώση κάτω από τις 90 μονάδες, αν και σε μία αρχική εκτίμηση τον Μάρτιο θεωρούσαν πιθανές τις 95,9 μονάδες.

 

Η αισιοδοξία των καταναλωτών σχετικά με την κατάσταση των τρέχουσων συνθηκών σημείωσε ιστορική πτώση φτάνοντας στα επίπεδα του 2008, ενώ ο δείκτης οικονομικών προοπτικών έπεσε σε χαμηλό τριών ετών.

«Οι προοπτικές για την εθνική οικονομία για το έτος άλλαξαν δραματικά τον Μάρτιο, με την πλειοψηφία να περιμένει δύσκολες στιγμές στην οικονομία για ολόκληρη τη χώρα», ανέφερε σε δήλωσή του ο Ρίτσαρντ Κέρτιν, διευθυντής της έρευνας του Michigan.

«Ίσως το πιο σημαντικό από την έρευνα είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών για σχεδόν 10 χρόνια αναμένει ότι το εθνικό ποσοστό ανεργίας θα αυξηθεί κατά το επόμενο έτος» πρόσθεσε.

Το πλουσιότερο ένα τρίτο από τους ερωτηθέντες της έρευνας σημείωσε ποσοστά καταναλωτικής ψυχολογίας ή αλλιώς αυτοπεποίθησης, χαμηλώτερα και συγκεκριμένα επιπέδου 2014.

«Η σταθεροποίηση της εμπιστοσύνης στο τέλος του μηνός θα είναι δύσκολη, δεδομένης της ανερχόμενης ανεργίας και της πτώσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών», δήλωσε ο Κέρτιν.

«Η άμβλυνση των αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία και τα οικονομικά μπορεί να περιορίσει την αυξανόμενη απαισιοδοξία, αλλά δεν θα προκαλέσει και αισιοδοξία» κατέληξε.