Οι αεροπορικές εταιρείες εξετάζουν αναστολές των πτήσεων προς τη Μέση Ανατολή, καθώς η σύγκρουση εισήλθε σε νέα φάση μετά την επίθεση των ΗΠΑ.
Οι ακυρώσεις των τελευταίων ημερών σε συνήθως ανθεκτικούς αεροπορικούς κόμβους όπως το Ντουμπάι, το πιο πολυσύχναστο διεθνές αεροδρόμιο στον κόσμο και τη Ντόχα του Κατάρ από διεθνείς αερομεταφορείς δείχνουν πόσο έχουν κλιμακωθεί οι ανησυχίες της αεροπορικής βιομηχανίας για την περιοχή.
Ο συνήθως πολυσύχναστος εναέριος χώρος που εκτείνεται από το Ιράν και το Ιράκ μέχρι τη Μεσόγειο είναι σχεδόν άδειος εδώ και 10 ημέρες, από τότε που το Ισραήλ ξεκίνησε τις επιθέσεις εναντίον του Ιράν στις 13 Ιουνίου, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες εκτρέπουν, ακυρώνουν και καθυστερούν τις πτήσεις τους στην περιοχή.
Η κορυφαία ασιατική αεροπορική εταιρεία Singapore Airlines η οποία χαρακτήρισε την κατάσταση «ρευστή», προχώρησε στην ακύρωση των πτήσεων προς το Ντουμπάι μέχρι την Τρίτη 24 Ιουνίου
Η IAG, μέλος του ομίλου Iberia, ακύρωσε τις πτήσεις της Κυριακής και της Δευτέρας προς τη Ντόχα μετά από δική της αξιολόγηση, σύμφωνα με εκπρόσωπό της. Δεν έχει λάβει απόφαση σχετικά με τις μεταγενέστερες πτήσεις.
Η Air France KLM ακύρωσε τις πτήσεις από και προς το Ντουμπάι και το Ριάντ την Κυριακή και τη Δευτέρα, ενώ η Finnair ακύρωσε τις πτήσεις από τη Ντόχα τουλάχιστον μέχρι την Τρίτη.
Η Air Astana του Καζακστάν ακύρωσε τις πτήσεις προς το Ντουμπάι τη Δευτέρα.
Ωστόσο, ορισμένες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες αναμένουν την επανέναρξη των πτήσεων.
Οι πίνακες αναχωρήσεων της Flightradar24 δείχνουν ότι η British Airways, που ανήκει στην IAG, επρόκειτο να επανεκκινήσει τις πτήσεις προς το Ντουμπάι και τη Ντόχα, μετά την ακύρωση των δρομολογίων από και προς τα αεροδρόμια αυτά την Κυριακή.
Με τον εναέριο χώρο της Ρωσίας και της Ουκρανίας να είναι επίσης κλειστός για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες λόγω του πολέμου που μαίνεται εδώ και χρόνια, η Μέση Ανατολή έχει καταστεί μια πιο σημαντική διαδρομή για τις πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Εν μέσω πυραυλικών και αεροπορικών επιθέσεων κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 ημερών, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δρομολογήσει τις πτήσεις τους βόρεια μέσω της Κασπίας Θάλασσας ή νότια μέσω της Αιγύπτου και της Σαουδικής Αραβίας.
Εκτός από την αύξηση του κόστους καυσίμων και πληρωμάτων λόγω των μακρινών παρακάμψεων και των ακυρώσεων, οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης επιπλέον πιθανή αύξηση του κόστους των καυσίμων για τα αεροσκάφη, καθώς οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται.
Η Flight Centre Travel Group, με έδρα την Αυστραλία, δήλωσε ότι λαμβάνει μικρό αριθμό αιτημάτων να αλλάξουν τις διαδρομές των ταξιδιών τους προς την Ευρώπη, αποφεύγοντας τα κέντρα της Μέσης Ανατολής.
Η εξάπλωση των ζωνών συγκρούσεων αποτελεί αυξανόμενο βάρος για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς οι αεροπορικές επιθέσεις αυξάνουν τις ανησυχίες για τυχαία ή σκόπιμη κατάρριψη εμπορικών αεροσκαφών.
Η πλαστογράφηση της θέσης και οι παρεμβολές στο GPS γύρω από πολιτικά ευαίσθητα σημεία, όπου τα επίγεια συστήματα GPS μεταδίδουν λανθασμένες θέσεις που μπορούν να εκτρέψουν τα εμπορικά αεροσκάφη από την πορεία τους, αποτελούν επίσης ένα αυξανόμενο πρόβλημα για την εμπορική αεροπορία
Η Flightradar24 δήλωσε στο Reuters ότι είχε παρατηρήσει «δραματική αύξηση» των παρεμβολών και της πλαστογράφησης σήματος τις τελευταίες ημέρες πάνω από τον Περσικό Κόλπο. Η SkAI, μια ελβετική εταιρεία που διαχειρίζεται χάρτη διαταραχών GPS, δήλωσε ότι είχε παρατηρήσει περισσότερα από 150 αεροσκάφη να πλαστογραφούνται σε διάστημα 24 ωρών στην περιοχή.
Η Safe Airspace, ένας ιστότοπος που διαχειρίζεται η OPSGROUP, μια οργάνωση μελών που μοιράζεται πληροφορίες για τους κινδύνους των πτήσεων, δήλωσε ότι οι επιθέσεις των ΗΠΑ σε πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο για τους αμερικανούς αερομεταφορείς στην περιοχή.
Λίγες ημέρες πριν από τις αμερικανικές επιθέσεις, η American Airlines ανέστειλε τις πτήσεις προς το Κατάρ, ενώ η United Airlines και η Air Canada έκαναν το ίδιο με τις πτήσεις προς το Ντουμπάι. Οι πτήσεις δεν έχουν ακόμη ξαναρχίσει.
Ενώ οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν την περιοχή, οι τοπικές αεροπορικές εταιρείες στην Ιορδανία, το Λίβανο και το Ιράκ επαναλαμβάνουν προσωρινά ορισμένες πτήσεις μετά από εκτεταμένες ακυρώσεις.
Το Ισραήλ αυξάνει τις πτήσεις για να βοηθήσει τους ανθρώπους να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και να φύγουν από τη χώρα. Η Αρχή Αεροδρομίων του κράτους αναφέρει ότι οι λεγόμενες «πτήσεις διάσωσης» θα αυξηθούν σε 24 την ημέρα, αν και κάθε πτήση θα περιορίζεται σε 50 επιβάτες.
Η ισραηλινή αεροπορική εταιρεία El Al ανακοίνωσε την Κυριακή ότι είχε λάβει αιτήσεις για αναχώρηση από τη χώρα από περίπου 25.000 άτομα εντός μίας ημέρας.
Διαβάστε ακόμη
Δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Προκρίνεται η λύση επιδότησης στην ισοτιμία μετατροπής σε ευρώ
Φωτιά στις τσέπες των καπνιστών βάζουν οι Βρυξέλλες (πίνακες)
Hellenist Paris: Πώς η ελληνικότητα αποστάζεται σε πολυτελές άρωμα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.