Αντικλεπτικά μαγνητάκια σε συσκευασμένα τυριά και μπριζόλες και άδειες συσκευασίες στις βιτρίνες: Τέτοια μέτρα αναγκάζονται να λάβουν πολλά καταστήματα στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ο αριθμός των κλοπών έχει εκτοξευθεί στα ύψη -ένα φαινόμενο που πιθανώς οφείλεται στο διαρκώς υψηλότερο κόστος ζωής.

Από την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας λιανικής πώλησης Associated British Foods, Ίουαν Τοντζ, δηλώνει στη βρετανική The Sun ότι ο πληθωρισμός και η αύξηση των τιμών έχουν δώσει σε πολλούς ανθρώπους μια δικαιολογία για να κλέβουν ό,τι θέλουν.

Η επικεφαλής της βρετανικής αλυσίδας πολυκαταστημάτων John Lewis μιλάει μάλιστα στο BBC για «επιδημία κλοπών».

Οι κλέφτες το ρίχνουν στα τρόφιμα

Ο Φρανκ Χορστ από το EHI Retail Institute, ένα ερευνητικό ινστιτούτο εταιρειών λιανικού εμπορίου στη Γερμανία, αναφέρει για τη Γερμανία πως «το 2022 οι αριθμοί κλοπών αυξήθηκαν πάρα πολύ σε σχέση με το προηγούμενο έτος». Για το 2022 με τον καλπάζοντα πληθωρισμό διαπιστώθηκε αύξηση 30% στις αναφερόμενες κλοπές.

Προκύπτει από αυτό ότι όχι μόνο οι τιμές, αλλά και οι κλοπές στα καταστήματα συνδέονται άμεσα με τον πληθωρισμό; Όχι, λέει ο Χορστ. Λόγω των μέτρων κατά τη διάρκεια της πανδημίας υπήρξε μείωση των κλοπών το 2020 και το 2021: Πολλά καταστήματα δεν είχαν ανοίξει καθόλου, οι κλοπές δεν ήταν καν εφικτές.

Για εκείνον, «αυτό που ακούγεται δραματικό στην αρχή είναι στην πραγματικότητα απλώς μια επιστροφή στην κανονικότητα», αν και δεν αποκλείεται με την πάροδο του χρόνου ο επίμονος πληθωρισμός να οδηγήσει περισσότερους ανθρώπους στο να κλέβουν προϊόντα.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW