Το πρωί της 21ης Ιανουαρίου το 1976, δύο Concorde, ένα από την British Airways και ένα από την Air France, απογειώθηκαν ταυτόχρονα και έγιναν οι πρώτες εμπορικές υπερηχητικές πτήσεις του αεροσκάφους με επιβάτες με εισιτήριο.

Η εκτόξευση της British Airways απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Heathrow του Λονδίνου με προορισμό το Μπαχρέιν, ενώ η πτήση της Air France έφυγε από το αεροδρόμιο Orly του Παρισιού για την Βραζιλία με μια στάση στη Σενεγάλη.

Πλέον θα είναι επισκέψιμο από το κοινό το πρώτο Concorde που προσγειώθηκε σε αμερικανικό έδαφος, ανοίγοντας το δρόμο για υπερατλαντικές πτήσεις για τους πλούσιους και τους διάσημους.

On November 29, 1962, the governments of France and Great Britain signed a concord agreement to build a supersonic jet liner, hence the name of the plane that resulted: Concorde.

Το πρωτότυπο αεροσκάφος βοήθησε να πειστούν οι αμερικανικές Αρχές πως ήταν ασφαλές και μετά την «αποστράτευση» του αεροσκάφους του 1975, το εσωτερικό του αποκαθίσταται στην μορφή που είχε στην άνθισή του.

Το αεροσκάφος 102-F-WTSA παρέμεινε επί μια δεκαετία στο αεροδρόμιο Ορλί, έξω από το Παρίσι και πλέον αποκαθίσταται με τη βοήθεια Βρετανών δωρητών για να ξαναβρεί την παλιά λάμψη του.

Together, Aérospatiale — a predecessor of Airbus Industries — and British Aircraft Corporation agreed to produce a four-engine, delta-wing supersonic airliner.

Κάποτε ήταν μόνο ένα άδειο κουφάρι αλλά ήδη το κόκπιτ έχει αποκατασταθεί και θυμίζει την εποχή που οι πρωτοπόροι πιλότοι το κυβερνούσαν, πριν από 40 χρόνια.

Το Concorde πετούσε με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή του ήχου και μετέφερε τους επιβάτες του από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε τρεισήμισι ώρες – τη μισή ώρα σε σχέση με τα άλλα αεροσκάφη.

As part of the agreement, the Concorde was built in the UK and France.

Στην άνθισή του μετέφερε σταρ του σινεμά, μουσικούς και πολιτικούς πάνω από τον Ατλαντικό.

The engine selected to power the Concorde was the Olympus 593 turbojet, developed by Bristol Siddeley and Snecma.

Στη λίστα των επιβατών του συμπεριλήφθηκαν ο Σον Κόνερι, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ, οι Μπι Τζις, ο Φιλ Κόλινς και ο Μικ Τζάγκερ, αλλά και ο Ζακ Σιράκ, ο Τόνι Μπλερ, ο Τζον Μέιτζορ αλλά και ο Μάικ Τάισον.

Ωστόσο οι αμερικανικές Αρχές ανησυχούσαν πολύ σχετικά με τον σχεδιασμό του αεροσκάφους και αρχικά έλεγαν πως δεν θα το άφηναν ποτέ να προσγειωθεί σε αμερικανικό έδαφος. Πέρασε μια δεκαετία δοκιμών πριν πειστούν πως είναι ασφαλές.

... an adjustable drooping nose that gave pilots better visibility on takeoffs and landings.

Το πρώτο Concorde μέσα σε τρία χρόνια έκανε 311 πτήσεις καταγράφοντας 642 ώρες και 28 λεπτά στον αέρα.

In normal flight, the nose and visor were raised.

The Concorde was operated by a crew of three: two pilots and a flight engineer.

More than a dozen airlines from around the world placed orders for the jet.

One of the byproducts of supersonic flight is the sonic boom, which can be distressing to those on the ground. As a result, the Concorde was limited to routes over water, with minimal time spent soaring over land.

This left British Airways and Air France as the plane's only operators.

In the 1990s, the Concorde welcomed the world's biggest stars, such as supermodels Cindy Crawford and Claudia Schiffer, along with tennis star Andre Agassi.