Αν έχετε έστω και στοιχειώδη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχετε δει αναρτήσεις γεμάτες ενθουσιασμό για έναν πρόσφατο αρραβώνα. Κάτω από τη φωτογραφία ενός χαμογελαστού ζευγαριού, η λεζάντα συνήθως γράφει: «Είπα το ναι», «Για πάντα μαζί» ή «Επίσημα εκτός αγοράς».

Τέτοιες δημοσιεύσεις εμφανίζονται συχνότερα τον Δεκέμβριο από οποιονδήποτε άλλο μήνα: δεν είναι τυχαίο ότι ο Δεκέμβριος θεωρείται σταθερά ο δημοφιλέστερος μήνας για προτάσεις γάμου. Σύμφωνα με έρευνα στη Βρετανία, σχεδόν ένας στους τρεις άνδρες πιστεύει πως η παραμονή των Χριστουγέννων είναι η ιδανική στιγμή για την πολυπόθητη ερώτηση.

Φέτος, όμως, οι αναρτήσεις τύπου «Μου έβαλε δαχτυλίδι!» ενδέχεται να συνοδεύονται από μια φωτογραφία κίτρινου χρυσού. Το πολύτιμο μέταλλο επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο. Μάρκες, περιοδικά μόδας και influencers συμφωνούν: ό,τι λάμπει αυτή τη σεζόν είναι –ξανά– χρυσός.

«Βρισκόμαστε ξεκάθαρα στη μέση μιας αναγέννησης του κίτρινου χρυσού», επισημαίνει ο Τόμπιας Κόρμιντ, συνιδρυτής της βρετανικής εταιρείας κοσμημάτων 77 Diamonds. Το 2018, μόλις το 13,4% των δαχτυλιδιών αρραβώνων που πουλούσε η εταιρεία ήταν από κίτρινο χρυσό. Τότε κυριαρχούσαν το λευκό χρυσό (42,2%) και η πλατίνα (37,3%). Φέτος, όμως, τα δεδομένα έχουν ανατραπεί: το 42,5% των πωλήσεων αφορά δαχτυλίδια από κίτρινο χρυσό, έναντι 22,5% για το λευκό χρυσό και 31,7% για την πλατίνα.

Τι κρύβεται πίσω από αυτή τη νέα «χρυσή εποχή»; Οι διάσημοι παίζουν καθοριστικό ρόλο. Όπως η πριγκίπισσα Νταϊάνα καθιέρωσε τα ζαφείρια και η Γκρέις Κέλι ανέδειξε τα διαμάντια σε σχήμα σμαραγδιού, έτσι και οι πλούσιοι και διάσημοι επαναφέρουν τη λάμψη του κίτρινου χρυσού. Η Τέιλορ Σουίφτ, η Ντούα Λίπα και η Ζεντάγια –τρεις από τις πιο ισχυρές φιγούρες της παγκόσμιας ποπ κουλτούρας– εμφανίστηκαν φέτος με δαχτυλίδια αρραβώνων από κίτρινο χρυσό. Οι διαδικτυακές αναζητήσεις για τα συγκεκριμένα στυλ εκτοξεύθηκαν.

Η επιστροφή του χρυσού συνδέεται επίσης με την αυξανόμενη αγάπη για το vintage αισθητικό αποτύπωμα. Για αιώνες, ο κίτρινος χρυσός ήταν το κατεξοχήν σύμβολο πλούτου, εξουσίας και ρομαντισμού. Από τη δεκαετία του 1990 άρχισε να υποχωρεί μπροστά στα λευκά μέταλλα, που θεωρήθηκαν πιο ανθεκτικά και εναρμονισμένα με το μινιμαλιστικό ύφος της εποχής – με την Tiffany να πρωτοστατεί σε αυτή την τάση. Σήμερα, όμως, τα δαχτυλίδια με αντικέ χαρακτήρα επανέρχονται δυναμικά, καθώς παραπέμπουν σε διαχρονικές ιστορίες αγάπης. Συχνά μάλιστα συνδυάζονται με χρωματιστές πέτρες, όπως ρουμπίνια, που αναδεικνύονται εντονότερα όταν «δένονται» με κίτρινο χρυσό.

Διαβάστε ακόμη

Citi: Aυτές είναι οι κορυφαίες επενδυτικές επιλογές για το ξεκίνημα του 2026 (πίνακες)

Kaspersky: 500.000 κακόβουλα αρχεία την ημέρα το 2025 – Εκτίναξη spyware και κλοπής κωδικών

Romain Ciarlet (Ίδρυμα Πρίγκιπα Αλβέρτου Β΄ του Μονακό): Σε συζητήσεις με ελληνικές οικογένειες για συνεπενδύσεις (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα