Είναι γεγονός πως το τελευταίο διάστημα, οι φόβοι για έναν δύσκολο χειμώνα έχουν ωθήσει τους καταναλωτές σε πιο συντηρητικές αποφάσεις όσον αφορά στις αγορές. 

Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το BusinessInsider, ο πληθωρισμός έχει ήδη, αρχίζει να αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες.

1. Οι αγοραστές επιλέγουν φθηνότερα προϊόντα

Από τον Μάιο, οι πελάτες αποφεύγουν να αγοράζουν προϊόντα μεγάλων εταιρειών σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Walmart. «Παρατηρούμε ορισμένες αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών όπως η μετάβαση από μεγάλα brand σε μικρότερες μάρκες», δήλωσε ο Τζον Φένρερ, διευθύνων σύμβουλος της Walmart US.

2. Αυξάνονται οι πληρωμές με πιστωτικές κάρτες

Σύμφωνα με τον Μαρκ Κόεν, καθηγητή στο Columbia πρόκειται για ένα σύνηθες φαινόμενο που παρατηρείται κάθε φορά που η οικονομία πιέζεται. «Οι καταναλωτές δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τον αυξανόμενο πληθωρισμό. Όλο αυτό δεν είναι βιώσιμο», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Άντριαν Μίτσελ.

3. Μειώνονται οι δαπάνες για ακριβές αγορές

Μπορεί οι πλούσιοι αγοραστές να μην επηρεάζονται από τις επιπτώσεις του πληθωρισμού, δεν συμβαίνει ωστόσο, το ίδιο για καταναλωτές μεσαίου και χαμηλότερου εισοδήματος. Στο Best Buy, ο πληθωρισμός προκαλεί ένα «άνισο περιβάλλον πωλήσεων» που οδήγησε σε πτώση των πωλήσεων ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης κατά περίπου 13% το δεύτερο τρίμηνο. 

4. Λιγότερα φιλοδωρήματα

Για πολλούς καταναλωτές, το υψηλότερο κόστος ζωής συνεπάγεται λιγότερα φιλοδωρήματα.

Διαβάστε ακόμα:

Στις παρυφές του 4,5% το κόστος δανεισμού της Ελλάδας – Σε υψηλό 10ετίας οι αποδόσεις της Γερμανίας

Γερμανία: Ξεπέρασε το 90% η πληρότητα στις αποθήκες φυσικού αερίου

Σουηδία: Αιφνιδιαστική αύξηση των επιτοκίων από την Κεντρική Τράπεζα