Σε σειρά συνεντεύξεων, κυρίως στον βελγικό Τύπο, προχώρησε ο πρόεδρος του ευρωπαϊκού συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, προκειμένου να απαντήσει στις κατηγορίες που έχει δεχτεί για το υπέρογκο κόστος των ταξιδιών του, καθώς χρησιμοποιεί συχνά ιδιωτικά τζετ για τις μετακινήσεις του.

Το θέμα ξεκίνησε από δημοσίευμα της γαλλικής Le Monde προ ημερών, η οποία κατηγόρησε τον κ. Μισέλ ότι επιλέγει για τα ταξίδια του ιδιωτικά αεροσκάφη, ακόμη και για σύντομες διαδρομές ανάμεσα σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, οι οποίες εξυπηρετούνται από πολλαπλές εμπορικές αεροπορικές εταιρείες.

Πέρα από το υψηλό κόστος των ταξιδιών αυτών, η χρήση ιδιωτικών τζετ είναι επιβαρυντική για το περιβάλλον καθώς είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τις εμπορικές πτήσεις.

Τεράστιο κόστος

Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα που έχουν δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του ευρωπαϊκού συμβουλίου, ο Σαρλ Μισέλ ταξιδεύει τακτικά προς την έδρα της Ευρωβουλής στο Στρασβούργο με ιδιωτικά τζετ, με κόστος από 1.283 έως 9.049 ευρώ.

Ενδεικτικά δε, τον Φεβρουάριο επέλεξε να πετάξει με τζετ από τις Βρυξέλλες προς το Παρίσι για μια συνάντηση κατά της τρομοκρατίας με κόστος 4.379 ευρώ, ενώ πέρα από μια εμπορική πτήση θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τρένο (υπερταχεία) με διάρκεια διαδρομής μόλις 1 ώρα και 22 λεπτά.

Το δημοσίευμα της Le Monde, που έκανε τους δικούς της υπολογισμούς, υποστήριξε πως το ίδιο ταξίδι προς το Παρίσι κόστισε στα ευρωπαϊκά ταμεία πολύ παραπάνω, 35.750 ευρώ, καθώς υπολόγισε και το κόστος μετάβασης των συνεργατών του προέδρου του ευρωπαϊκού συμβουλίου.

Επίσης έγινε επισταμένως αναφορά στο ταξίδι του Σαρλ Μισέλ στο Πεκίνο, τον περασμένο Νοέμβριο, μαζί με τους συνεργάτες του, για συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία με συνολικό κόστος ύψους 460.000 ευρώ.

Μισέλ: Πρέπει να ταξιδεύω περισσότερο

Μέσα από τις συνεντεύξεις που έδωσε προκειμένου να απαντήσει στα δημοσιεύματα αυτά, ο Βέλγος αξιωματούχος δεν διέψευσε τα εν λόγω ταξίδια, όμως απέρριψε την κατηγορία περί υπέρογκου κόστους.

Ουσιαστικά υποστήριξε ότι τα ταξιδιωτικά του έξοδα είναι κατά πολύ υψηλότερα σε σχέση με των προκατόχων του διότι έχουν αυξηθεί οι ανάγκες εκπροσώπησης της Ευρώπης στα διεθνή φόρουμ κυρίως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Μάλιστα υποστήριξε ότι οι ίδιοι οι ηγέτες της ΕΕ του είχαν ζητήσει να αναλάβει έναν πιο ισχυρό διεθνή ρόλο, όταν ανανέωσαν και πάλι τη θητεία του τον Μάρτιο του 2022, κάτι που απαιτεί περισσότερα ταξίδια.

«Δεν είναι υπέρογκα έξοδα. Είναι απλά η ανάγκη να τιμήσω την ανάληψη διεθνούς δράσης για την προώθηση των συμφερόντων της Ευρώπης» τόνισε μιλώντας στη «Le Soir». Αν και αυτό δεν απαντά στο ερώτημα γιατί χρειαζόταν ιδιωτικό τζετ και όχι εμπορική πτήση για τις μετακινήσεις του.

Διαβάστε ακόμη

Κλείνει το Ε9 και ανοίγει… ο ΕΝΦΙΑ του 2023

Πληθωρισμός: «Αγκάθια» η διατροφή και οι βενζίνες παρά την πτώση της Ενέργειας