Από την λαίλαπα της νέας κρίσης δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί ούτε η Formula 1, που μετρά αντίστροφα πλέον για το εναρκτήριο Grand Prix του 2021, χωρίς ακόμα να έχει προλάβει να επουλώσει τις «βαθιές πληγές» του 2020.

Το πιο εκλεκτό προϊόν της «βιομηχανίας» του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού μπαίνει στα «πιτς» πριν από το «ραντεβού» των ομάδων και των πιλότων τους στις 26-28 Μαρτίου στο Μπαχρέιν, «κουβαλώντας» μεγάλες οικονομικές ζημίες από την αμέσως προηγούμενη σεζόν λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού.

Το… ταμείο έγραψε μείον 386 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις της διαχειρίστριας του σπορ Liberty Media για τα οικονομικά αποτελέσματα της F1, από κέρδη 17 εκατ. δολάρια το 2019, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι οι συνολικές απώλειες από χρονιά σε χρονιά ξεπέρασαν το «φράγμα» των 400 εκατ.

Κυμάνθηκαν δε, αρκετά πιο πάνω για το σύνολο των εμπλεκομένων…

Η οικονομική κατάρρευση αποδίδεται στο γεγονός ότι οι κούρσες πραγματοποιήθηκαν κεκλεισμένων των θυρών εξ’ αιτίας των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας, άρα χωρίς θεατές και εισπράξεις από εισιτήρια, καθώς και στη ματαίωση κορυφαίων Grand Prix.

Σημαντικός ήταν ο αντίκτυπος στις αμοιβές φιλοξενίας των αγώνων (race-hosting fees), όπως επίσης επηρεάσθηκαν και οι συμφωνίες για την τηλεοπτική μετάδοση τους, οι χορηγίες, αλλά και το προσοδοφόρο Paddock Club, δίχως επισκέπτες στα events.

Με δεδομένο ότι δεύτερη τέτοια αγωνιστική περίοδο δύσκολα θα μπορούσε να αντέξει η Formula 1 και θα πρέπει με κάθε τρόπο να αποκατασταθεί η οικονομική ισορροπία του όλου «οικοδομήματος», τα καλά νέα είναι ότι η πίστα του Σακχίρ θα ανοίξει, φέτος, τις πύλες της για το κοινό, υπό δυο σοβαρές υγειονομικού επιπέδου προϋποθέσεις. Όσοι επιθυμούν να αγοράσουν εισιτήριο, οφείλουν να εμβολιασθούν, ή θα πρέπει να έχουν νοσήσει και αναρρώσει από τον ιό. Στα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας συμπεριλαμβάνεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας και η παρουσία των θεατών σε ανοικτούς και σε αεριζόμενους χώρους.

Το Paddock Club και τα εταιρικά lounges δεν θα λειτουργήσουν και το εισιτήριο εισόδου για τρεις ημέρες, θα κοστίζει 100 δηνάρια του Μπαχρέιν (220 ευρώ).

Για το σύνολο της σεζόν τα πάντα, βέβαια, θα εξαρτηθούν ως προς το εμπορικό και οικονομικό σκέλος -σε συνάρτηση με τη διεξαγωγή των Grand Prix με ανοικτές θύρες- από την πορεία της πανδημίας σε όλο τον πλανήτη, καθώς το καλεντάρι του πρωταθλήματος περιλαμβάνει 23 αγώνες σε ισάριθμες χώρες σε Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Αυστραλία, έναντι 17 το 2020 κι αυτό μετ’ εμποδίων, με αναβολές και προσθήκες…

Πλάνο ανάκαμψης και νέος CEO

Λίγο πριν κυματίσει η καρό σημαία για το Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2021, οι οικονομικές αναλύσεις για την Formula 1 έδειξαν ότι κατάφερε να περισώσει ένα μέρος των εσόδων της μόλις στο 4ο τρίμηνο του 2020, όταν διοργάνωσε 7 συνολικά Grand Prix – έναντι 5 στο αντίστοιχο διάστημα του 2019. Και με αυτό τον τρόπο, ο «Βασιλιάς» του μηχανοκίνητου αθλητισμού αύξησε στο …φίνις τα βασικά του έσοδα από τις μεταδόσεις των αγώνων, τις χορηγίες, τις διαφημίσεις κ.α., την στιγμή που  εμφάνιζε πτώση 43%, από 2,022 δισ.$ σε 1,145 δισ.$.

Μέσα σε λίγους μόλις μήνες η εικόνα μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, αναλόγως των γενικότερων συνθηκών…

Από την μείωση των εσόδων της Formula 1 δεν έμειναν «ανέγγιχτες» οι πληρωμές προς τις ομάδες –που με την σειρά τους προσφέρουν υπέρογκα συμβόλαια στους πιλότους τους- και από το 1,012 δισ.$ το 2019 έπεσαν στα 711 εκατ.$ το 2020. «Ντόμινο», δηλαδή.

Η άλλη παράμετρος είναι πως αν και το 2020 ενεργοποιήθηκε μια σειρά εμπορικών συμφωνιών, ορισμένα έσοδα από χορηγίες και διαφημίσεις «μεταφέρθηκαν» προς τις …προσεχείς σεζόν.

Η F1 άλλαξε CEO στα τέλη του περασμένου έτους, με τον Ιταλό Stefano Domenicali να αντικαθιστά τον Chase Carey και να δίνει το στίγμα της νέας χρονιάς, λέγοντας:«Σχεδιάζουμε ένα πλάνο με αριθμό ρεκόρ 23 αγώνων το 2021 και συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με τις κυβερνήσεις, τους υποστηρικτές και τους τοπικούς οργανισμούς, καθώς «περιηγούμαστε» στα πρωτόκολλα και τους κανονισμούς που αφορούν τον COVID-19. Ανυπομονούμε για την έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν στις 28 Μαρτίου.»

Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος δηλώνει ενθουσιασμένος που συμμετέχει στην διοργάνωση του πρωταθλήματος της F1 και αποδίδει τα εύσημα στον προκάτοχο του ο οποίος κατ’ αυτόν άφησε πίσω του «ισχυρά θεμέλια», με στόχο την ανάκαμψη του αθλήματος και «όπλο» το διευρυμένο του καλεντάρι.

Θετικό είναι ότι αρκετές ομάδες προσέλκυσαν νέους επενδυτές, ενώ, η εφαρμογή του budget cap των 145 εκατ.$ ελαττώνει τα έξοδα, βοηθά τους «μικρότερους» να «ανασάνουν» και τονώνει τον ανταγωνισμό.

Δεν απουσίασαν, ωστόσο, οι αντιδράσεις για την επιβολή του φημολογούμενου από τους προηγούμενους μήνες salary cap στα συμβόλαια των πιλότων, στα πρότυπα του Ν.Β.Α., από τους σταρς της πίστας. Ότι, περίπου, συνέβη και στο ποδόσφαιρο…

Χορηγοί, ομάδες και οδηγοί

Στο group των partners της Formula 1 φιγουράρουν επιχειρηματικοί «κολοσσοί», όπως οι Aramco, Emirates, Rolex, DHL, Pirelli, Heineken κ.α.

Το φετινό καλεντάρι περιλαμβάνει κατά σειρά τις κούρσες σε Μπαχρέιν, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία, Μονακό, Αζερμπαϊτζάν, Καναδά, Γαλλία, Αυστρία, Μεγάλη Βρετανία, Ουγγαρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Μεξικό, Βραζιλία, Αυστραλία, Σαουδική Αραβία και Αμπου Ντάμπι.

Ποιες είναι οι 10 ομάδες που θα τρέξουν το 2021 στην Formula 1 ποιοι οι οδηγοί τους;

Αναλυτικά, οι: Mercedes (Lewis HamiltonValtteri Bottas), Alpine (Esteban OconFernando Alonso), Haas F1 Team (Mick SchumacherNikita Mazepin), McLaren (Lando NorrisDaniel Ricciardo), Alfa Romeo Racing (Kimi RaikkonenAntonio Giovinazzi), Red Bull Racing (Max VerstappenSergio Perez), Aston Martin (Lance StrollSebastian Vettel), Ferrari (Charles LeclercCarlos Sainz), Alpha Tauri (Pierre GaslyYuki Tsunoda), Williams (George RusselNicholas Latifi).

Διαβάστε ακόμη:

Η γαλακτοβιομηχανία με τα βραβεία που ελέγχεται για νοθεία Φέτας ΠΟΠ στη Γερμανία

Ακίνητα: Αυτές είναι οι επενδυτικές ευκαιρίες στην Αττική εν μέσω πανδημίας

Monte Paschi: «Μάχη στο Κολοσσαίο» η πώληση της παλαιότερης τράπεζας του κόσμου