Από τα πράσινα πρότυπα της διακυβέρνησης Μπάιντεν απομακρύνονται κι άλλο οι Ηνωμένες Πολιτείες, με τον Ντόναλντ Τραμπ να ανακοινώνει την Τετάρτη μεγάλες περικοπές στα αυστηρά πρότυπα κατανάλωσης καυσίμου για επιβατικά αυτοκίνητα που είχαν θεσπιστεί από τον προκάτοχο του.
«Σήμερα η κυβέρνησή μου αναλαμβάνει ιστορική δράση για τη μείωση του κόστους για τους Αμερικανούς καταναλωτές, την προστασία των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ και το να καταστήσει την αγορά αυτοκινήτου πολύ πιο προσιτή για αμέτρητες αμερικανικές οικογένειες και επίσης ασφαλέστερη», δήλωσε ο Τραμπ σε εκδήλωση στο Οβάλ Γραφείο, έχοντας στο πλευρό του, τους διευθύνοντες συμβούλους της Ford Motor και της Stellantis.
«Επισήμως τερματίζουμε τα γελοία, στην πραγματικότητα τρομερά, πρότυπα CAFE του Τζο Μπάιντεν, που επέβαλαν ακριβούς και περιοριστικούς κανόνες», εξήγησε χαρακτηριστικά.
Τα πρότυπα Corporate Average Fuel Economy (CAFE) θεσπίστηκαν το 1975 και έχουν ενισχυθεί επανειλημμένα, τα προηγούμενα χρόνια, με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας των οχημάτων.
Ο πρώην Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είχε απαιτήσει από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών σε περίπου 50 μίλια ανά γαλόνι έως το 2031. Τα αυστηρότερα αυτά πρότυπα αναμενόταν να ενισχύσουν την παραγωγή και τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.
Αντιθέτως, τα πρότυπα που προτείνει η κυβέρνηση Τραμπ θα απαιτούν τα αυτοκίνητα να πετυχαίνουν περίπου 34 μίλια ανά γαλόνι έως το 2031, σύμφωνα με την National Highway Traffic Safety Administration.
Ο Τραμπ έχει επιδιώξει να καταργήσει τους κανονισμούς που αφορούν τη ρύπανση, καθώς και τη στήριξη της ομοσπονδιακής κυβέρνησης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του.
Η Αμερικανική Πετρελαϊκή Ένωση (API), το ισχυρό λόμπι της πετρελαϊκής βιομηχανίας, έχει πιέσει την κυβέρνηση Τραμπ να καταργήσει τα πρότυπα κατανάλωσης καυσίμου του Μπάιντεν, υποστηρίζοντας ότι στόχευαν στη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πολλοί από τους παρευρισκόμενους αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένων Αμερικανών αντιπροσώπων των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, δήλωσαν ότι τα νέα πρότυπα ευθυγραμμίζονται περισσότερο με τα οχήματα που θέλουν να αγοράσουν οι καταναλωτές, παρά με τα ακριβότερα μοντέλα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν ωθηθεί να παράγουν λόγω ρυθμίσεων.
Ο Τραμπ και άλλα στελέχη σημείωσαν επίσης ότι οι νέοι κανονισμοί θα κάνουν τα οχήματα πιο προσιτά οικονομικά, ένα διαρκές ζήτημα για τον κλάδο, καθώς η μέση τιμή ενός νέου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ παραμένει κοντά στα 50.000 δολάρια.
Διαβάστε ακόμη
Εκθεση WGC: Άλμα 36% στις αγορές χρυσού – Ποιοι «γεμίζουν» τα θησαυροφυλάκια τους (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.