search icon

Εργασιακά

Πρωτοψάλτης (ΔΥΠΑ): Αυτοί είναι οι βασικοί στόχοι της εθνικής στρατηγικής δεξιοτήτων

Στόχος της εκδήλωσης που διοργάνωσε η ΔΥΠΑ, ήταν μεταξύ άλλων η αναβάθμιση δεξιοτήτων, καθώς και ο κρίσιμος ρόλος της επαγγελματικής εκπαίδευσης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας

Την επικαιροποιημένη εθνική στρατηγική δεξιοτήτων παρουσίασε ο διοικητής της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Δεξιοτήτων Εργατικού Δυναμικού, Σπύρος Πρωτοψάλτης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η ΔΥΠΑ, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (23-27 Οκτωβρίου 2023).

Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση για το ευρωπαϊκό έτος δεξιοτήτων 2023, η ανάδειξη δράσεων για την προώθηση της διά βίου μάθησης και της απόκτησης και αναβάθμισης δεξιοτήτων, καθώς και ο κρίσιμος ρόλος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για την ενίσχυση της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Όπως είπε ο κ. Πρωτοψάλτης, σκοπός της στρατηγικής δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού είναι η διαμόρφωση ενός συνεκτικού πλαισίου για τη διάγνωση των αναγκών της αγοράς εργασίας σε δεξιότητες, την πρόβλεψη των αναγκών αυτών στο εγγύς και μεσοπρόθεσμο μέλλον, την αξιοποίηση και την προσαρμογή των δράσεων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, προκειμένου το εργατικό δυναμικό να αποκτά ή να αναβαθμίζει δεξιότητες, ώστε να είναι δυνατή η άμεση και επιτυχής διασύνδεσή του με την αγορά εργασίας.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Πρωτοψάλτης παρουσίασε τους βασικούς στόχους της εθνικής στρατηγικής, οι οποίοι είναι οι εξής:

Παράλληλα, ο διοικητής της ΔΥΠΑ ανέλυσε τους οκτώ άξονες για την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής, που είναι οι ακόλουθοι:

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Πρωτοψάλτης υπογράμμισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής είναι η συνεχής βελτίωση και η αξιολόγηση της ποιότητας διδασκαλίας και κατάρτισης σε όλα τα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η διασφάλιση συμμετοχής μεγαλύτερων ποσοστών του ενεργού πληθυσμού σε δράσεις επαγγελματικής κατάρτισης.

Όπως τόνισε, η στρατηγική είναι απολύτως συμβατή με τον στόχο του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων, σύμφωνα με τον οποίο τουλάχιστον 60% όλων των ενηλίκων θα πρέπει να παρακολουθεί κατάρτιση κάθε χρόνο έως το 2030 και υιοθετεί τις αρχές της ευρωπαϊκής ατζέντας δεξιοτήτων, που αποβλέπουν α) στην ενίσχυση της βιώσιμης ανταγωνιστικότητας, β) στην εξασφάλιση κοινωνικής δικαιοσύνης, μέσα από την ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση, στην κατάρτιση και στη διά βίου μάθηση, παντού στην Ευρωπαϊκή Ένωση και γ) στην οικοδόμηση ανθεκτικότητας για την αντίδραση σε κρίσεις.

Από την πλευρά της, η υποδιοικήτρια της ΔΥΠΑ, Γιάννα Χορμόβα, περιέγραψε, μεταξύ άλλων, τις ενέργειες που έχουν υλοποιηθεί για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις με τη συμμετοχή εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων, φορέων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και εταιριών τεχνολογίας:

«Δεξιότητες για την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση της οικονομίας και την κοινωνική συνοχή»

«Ο κρίσιμος ρόλος και η ανάγκη αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης»

«Αντιμετωπίζοντας το ψηφιακό χάσμα μέσα από την συνεργασία και την καινοτομία»

Επίσης, προσκεκλημένοι ήταν μαθητές, σπουδαστές και καταρτιζόμενοι από τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) Μαθητείας, τα ΙΕΚ και τα προγράμματα κατάρτισης της ΔΥΠΑ, που μίλησαν σχετικά με τις εμπειρίες και τις βραβεύσεις τους.

Διαβάστε ακόμη:

Αμετάβλητα τα επιτόκια της ΕΚΤ – «Φρένο» στο σερί των 10 συνεχόμενων αυξήσεων

Εξοχικές κατοικίες: Ποιες περιοχές έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση για Έλληνες και ξένους (pics)

Σταθόπουλος: Βραχύβια θα αποδειχθεί η κρίση – Ζητεί συνέπεια στις μεταρρυθμίσεις απ’ την κυβέρνηση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version