του Κώστα Τσαούση

Δεν είναι καθόλου λίγες οι στιγμές που έρχονται στο μυαλό μου τα λόγια του ποιητή Νίκου Εγγονόπουλου: «Στρατηγέ / τι ζητούσες στη Λάρισα / συ / ένας / Υδραίος;». Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει ο «Μπολιβάρ» με έναν διαγωνισμό καινοτομίας και τεχνολογίας; Η απάντηση είναι κάτι παραπάνω από προφανής: καμία!

Κι όμως, αν στη θέση του «στρατηγού», του ποιητικού ήρωα του Εγγονόπουλου, βάλουμε έναν έμπειρο επαγγελματία και έναν επιτυχημένο επιχειρηματία το ερώτημα αποκτά άλλη διάσταση και η απάντηση σε αυτό έχει νόημα.

Τον Κυριάκο Αγιαννίδη και τον Περικλή Γαλανάκη τους γνώρισα στη διαγωνιστική διαδικασία Match & Develop a Startup, που διοργάνωσαν από κοινού στην Αθήνα (ACEin, 25-27 Ιανουαρίου) το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Κέντρο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας του με την Εθνική Τράπεζα.

Η απάντηση στο αρχικό ερώτημα δόθηκε επί τόπου. Οι δυο τους, συνιδιοκτήτες της B3D, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα σε 3d printing εφαρμογές, ήρθαν στην τριήμερη διαδικασία για να παρουσιάσουν ένα καινούριο project με πρωτόγνωρο βαθμό εξατομίκευσης στον χώρο του κοσμήματος και έφυγαν με το εισιτήριο τυπωμένο για την απευθείας συμμετοχή τους στον επόμενο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας.

Δεν είναι όμως μόνο το εισιτήριο για τους ημιτελικούς αλλά και όλα εκείνα που συνοδεύουν τη συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό ακόμη και για έμπειρους επαγγελματίες και επιτυχημένους επιχειρηματίες. Πάνω απ’ όλα μετράνε η δικτύωση (η μαγική λέξη της εποχής μας), οι συμβουλές και οι παρατηρήσεις των ειδικών, η γνώμη των fund managers – τα funds του EquiFund βρίσκονται εκεί και παρακολουθούν τα πάντα!

Αρα, ο «Στρατηγός» μάλλον είναι δικαιωμένος από την επιλογή του να ταξιδέψει από την Υδρα στη Λάρισα.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά αρχίζοντας από τις συστάσεις των δύο συνεταίρων. O Κυριάκος Αγιαννίδης έχει σπουδάσει μηχανολόγος και αεροναυπηγός μηχανικός και έχει εκτενή εμπειρία ως εμπορικός διευθυντής στον χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 80 εκατ. ευρώ. Εχει επταετή επιχειρηματική εμπειρία σε Ελλάδα και Τουρκία και, όπως σημειώνει ο ίδιος, «διακατέχομαι από πάθος για συνεχή βελτίωση και “premium-engineering” αντιμετώπιση κάθε πτυχής της λειτουργίας μιας εταιρείας». Μαζί με τον Περικλή ίδρυσαν τις εταιρείες κοσμηματοποιίας mojools και MOBIJOO, οι οποίες διαθέτουν δύο παγκόσμιες καινοτομίες που προσφέρουν πρωτόγνωρο βαθμό εξατομίκευσης στον χώρο του κοσμήματος.

Ο Περικλής Γαλανάκης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1982. Από νεαρή ηλικία ανέπτυξε έντονο ενδιαφέρον για το επιχειρείν. Οταν ήταν μόλις 22 ετών ξεκίνησε την πρώτη επιχειρηματική του δραστηριότητα ως συνιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής κέντρου ξένων γλωσσών και πληροφορικής (2005-2014). Ενθουσιώδης με τις νέες τεχνολογίες, το 2007 αποφάσισε να ασχοληθεί με τον πολλά υποσχόμενο χώρο των ΑΠΕ, και συγκεκριμένα με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων. Το 2010 έκανε ένα από τα χόμπι του επάγγελμα ιδρύοντας το Paintball-Counterstrike, από τα μεγαλύτερα και πιο επιτυχημένα πεδία paintball στην Ελλάδα (2010-2016). Το πάθος του με τις νέες τεχνολογίες τον οδήγησε το 2014 στον συναρπαστικό κόσμο του 3d printing ιδρύοντας την Β3D, στην οποία είναι μέχρι και σήμερα εμπορικός διευθυντής. Το 2015 έκανε την είσοδό του στον χώρο της διαφήμισης αποκτώντας εταιρικό μερίδιο της διαφημιστικής εταιρείας Think Plus. To 2016 ίδρυσε το δίκτυο καταστημάτων franchise SmileWorks, το οποίο υλοποιούσε μια φρέσκια ιδέα που σχετιζόταν με την καλλυντική λεύκανση δοντιών.

Η πολυσχιδής επαγγελματική του δραστηριότητα του επέτρεψε να αποκομίσει σημαντικές εμπειρίες από διαφορετικές αγορές υιοθετώντας τις βέλτιστες πρακτικές από κάθε τομέα. Στα τέλη του 2016 και εντός του 2017, βλέποντας την τεράστια δυναμική του 3d printing, πούλησε τα εταιρικά του μερίδια από τις υπόλοιπες εταιρείες και παρέμεινε μέτοχος αποκλειστικά στην B3D, η οποία σήμερα έχει εξελιχθεί σημαντικά και συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του 3d printing με αυτά των κλασικών μεθοδολογιών κατασκευής ώστε να παράσχει καθετοποιημένες λύσεις.

Εξατομίκευση

Οπως σημειώνει ο ίδιος, «τα βασικά δομικά στοιχεία της επιχειρηματικής μου προσέγγισης είναι η έμφαση και αναζήτηση της καινοτόμου και δημιουργικής επιχειρηματικότητας, η συνέπεια, ο επαγγελματισμός, η έμφαση στη λεπτομέρεια και η απόκτηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων σε σχέση με τον εκάστοτε ανταγωνισμό».

Αλλά για να δούμε τι σκαρφίστηκαν ως επόμενο βήμα της διαδρομής τους. Δανείζομαι κάτι που έγραψα για το καινούριο τους project στο newmoney.gr: «Τα brands mojools και MOBIJOO έχουν αναλάβει δράση στη μεγάλη αγορά του κοσμήματος. Οπως ακριβώς λένε και οι ίδιοι, “τo κόσμημα βρίσκεται σε έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο, αποτελεί αντικείμενο υψηλής αισθητικής και αξίας και δεν θα μπορούσε να λείπει από τους συνεργαζόμενους κλάδους της B3D. Αναλαμβάνουμε τη 3d σχεδίαση, τη 3d εκτύπωση και την παράδοση τελικού προϊόντος σε όλα τα πολύτιμα μέταλλα (ασήμι, χρυσός, λευκόχρυσος, πλατίνα) για συνεργάτες μας ή ακόμα και για πελάτες λιανικής που επιθυμούν μια εξατομικευμένη δημιουργία».

Με άλλα λόγια, ο πελάτης όχι μόνο διαλέγει υλικά κ.λπ., αλλά συμμετέχει με τον τρόπο του και στην παραγωγή του τελικού προϊόντος. Κι αυτό λόγω της τεχνολογίας και των διαθέσιμων εφαρμογών του 3d printing.

Και κάτι για το τέλος. Το κερασάκι που λέγαμε παλιά. Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να φορούν στα δάχτυλα, στον καρπό ή στον λαιμό τους κοσμήματα που ξεκινούν από πρωτότυπες δημιουργίες γνωστών και δημοφιλών καλλιτεχνών. Hδη οι πρώτες συμφωνίες βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωσή τους, δίνοντας προοπτική στην ίδια την ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία αλλά και στο σύγχρονο ελληνικό design. Η δυνατότητα αυτή με ταξίδεψε ήδη στο Μουσείο της Ακρόπολης για ένα επόμενο project…