Του Κώστα Τσαούση

Οι εξαγωγές στις μέρες μας δεν είναι «ένα κοντέινερ που έφυγε και πάει…». Ειδικά όταν πρόκειται για premium προϊόντα μιας μικρής χώρας όπως η Ελλάδα, στο άκρο της ευρωπαϊκής ηπείρου, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Το «κοντέινερ» αντικαθίσταται από συστηματική δουλειά με έξυπνες ιδέες και διασυνδέσεις για προϊόντα που έχουν ταυτότητα, κουβαλούν ιστορία και παράδοση και μπορούν να «αφηγηθούν» -ακόμη και με τη συσκευασία τους- αναγνωρίσιμες ιστορίες σε ένα διεθνές ακροατήριο. Αυτό συμβαίνει ακριβώς με τα προϊόντα της Anassa Organics, μιας εταιρείας που δημιουργήθηκε στα χρόνια της γενικευμένης κρίσης και αβεβαιότητας από δύο κυρίες, τη Γιάννα Ματθαίου και την Αφροδίτη Φλώρου, έχοντας ως ιδρυτικό στρατηγικό στόχο τον συνδυασμό της καινοτομίας (συσκευασία, νέος τρόπος σερβιρίσματος) με την εξωστρέφεια. Ας πάμε, όμως, λίγο παρακάτω. Στη τιμή των 10,95 λιρών μπορεί κανείς -ένας ψαγμένος καταναλωτής από όλο τον κόσμο με έξυπνο κινητό ή μια ταμπλέτα στα χέρια- να βρει και να αγοράσει στο ντελικάτο ηλεκτρονικό κατάστημα των βρετανικών βραβείων Great Taste Awards (tasteshop.co.uk) τη λευκού χρώματος απέριττη μεταλλική συσκευασία με την Αλεπού της Τευμησσού -η περιβόητη αλώπηξ των αρχαίων- να συντροφεύει τη βιολογική μέντα! Το ίδιο και -στην ίδια τιμή- τη βιολογική λουίζα που συνοδεύεται από την Κερυνίτιδα Ελαφο, ένα μυθικό πλάσμα που συναντάται σε διάφορους θρύλους της αρχαίας Ελλάδας, με γνωστότερο αυτόν της παγίδευσής της από τον Ηρακλή και που σχετίζεται με την Αρτεμη, η οποία ήταν η προστάτιδα θεά του. Το ίδιο και με το βιολογικό τσάι βουνού που πάει παρέα με την Αθηναϊκή Κουκουβάγια. Η εταιρεία Anassa Organics, μια αμιγώς ελληνική εταιρεία τυποποίησης και προώθησης ροφημάτων από ελληνικά βιολογικά αρωματικά φυτά, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά διακρίθηκε στον διεθνώς αναγνωρισμένο διαγωνισμό Great Taste Awards 2017 (http://greattasteawards.co.uk/) του βρετανικού οργανισμού Guild of Fine Food.

Τα βραβεία τροφίμων Great Taste Awards, που απονέμονται με το σύστημα «τυφλής γευσιγνωσίας», αποτελούν το μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο σύστημα πιστοποίησης ποιοτικών τροφίμων και ποτών διεθνώς. Ανάμεσα σε 12.000 προϊόντα από όλο τον κόσμο, η εταιρεία απέσπασε έξι χρυσά αστέρια για τρία προϊόντα της. Ετσι η μέντα έλαβε τρία αστέρια, το υπέροχο μείγμα βοτάνων Pure Defence απέσπασε για δεύτερη φορά δύο αστέρια και το Pure Peace ένα χρυσό αστέρι. Ολα τα ροφήματα της Anassa είναι βραβευμένα για τη γεύση και την άριστη ποιότητα της πρώτης ύλης τους. Τρία από αυτά (Organic Mint, Mountain Tea, Lemon Verbena), δε, έχουν αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των τριών αστέρων. Επιπλέον, την απολύτως κορυφαία διάκριση Ambient Product of the Year έχει αποσπάσει το προϊόν της Lemon Verbena. Επιπρόσθετα, δύο ροφήματά της βραβεύτηκαν στα 50 καλύτερα προϊόντα για το 2016. Τέλος η εταιρεία, λόγω της τέταρτης χρονιάς διακρίσεων, κατέχει πλέον τον τίτλο του Great Taste Producer. Με βάση τα παραπάνω, έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 23 χρυσά αστέρια, η Anassa Organics, υιοθετώντας διεθνώς αναγνωρισμένα συστήματα διαχείρισης και πιστοποίησης των προϊόντων της, συνεχίζει την πορεία της με όραμα την επένδυση στην ποιότητα.

anassa organics

Η Anassa Organics είναι μια ελληνική εταιρεία που συνδυάζει την παράδοση με τη σύγχρονη αντίληψη και το καινοτόμο design. Η κεντρική φιλοσοφία της βασίζεται στην παρασκευή φυσικών ροφημάτων και αφεψημάτων από ελληνικά αρωματικά φυτά με παραδοσιακό τρόπο, προωθώντας ταυτόχρονα ένα εξαιρετικά δημιουργικό branding και έναν σύγχρονο και πρωτότυπο τρόπο σερβιρίσματος. Ειδικότερα, πέραν των αρωματικών φυτών, κάθε συσκευασία Anassa Organics περιέχει ειδικά βιοδιασπώμενα φίλτρα με ξύλινα στηρίγματα που επιτρέπουν την καλύτερη εκχύλιση των αρωματικών φυτών μέσα στο νερό. Η εξαιρετική ποιότητα και το σύγχρονο και καινοτόμο packaging βρίσκουν όλο και μεγαλύτερη ανταπόκριση και αναγνώριση. Τα προϊόντα εξάγονται ήδη σε 23 χώρες και διατίθενται σε επιλεγμένα σημεία πώλησης. Ενδεικτικά, στα Harrods, Whole Foods Market, Selfridges (Αγγλία), Galeries Lafayette (Γαλλία), La Rinascente (Ιταλία), Jelmoli και Globus (Ελβετία), Spinneys, Waitrose (Ντουμπάι), στην Aegean Airlines (πώληση onboard) και στα Hellenic Duty Free. Με τρία ξεχωριστά προϊόντα (τσάι του βουνού, μέντα και λουίζα) και πέντε μείγματα (Pure Symmetry, Pure Defense, Pure Happiness, Pure Youth, Pure Peace), η αμιγώς ελληνική εταιρεία με το γυναικείο δυναμικό έχει καταφέρει να δημιουργήσει τον δικό της μύθο, παντρεύοντάς τον με τη βοήθεια του design και του marketing με τους μύθους της αρχαίας Ελλάδας και της ανάσσης ελληνικής γης.

Επέλεξα να κλείσω με ένα μικρό κομμάτι που βρήκα στο Facebook στο προφίλ της εταιρείας. «Ανασσα είναι η ελληνική γη. Το μοναδικό στον κόσμο ελληνικό κλίμα προικίζει τη γη με εξαίσιες γεύσεις και αρώματα. Ανασσα, η βασίλισσα στα αρχαία ελληνικά, αποτελεί τιμητικό τίτλο που αποδίδεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Η ελληνική γη αποτελεί μια τέτοια μοναδική περίπτωση και της αρμόζει απολύτως ο τίτλος, γιατί μας προσφέρει: Εξαιρετικά Ελληνικά Προϊόντα Βιολογικής Καλλιέργειας. Η επιλογή άριστων, βιολογικής καλλιέργειας, ελληνικών αρωματικών φυτών για αφεψήματα είναι η αρχή. Η αναζήτηση κράτησε αρκετό καιρό και έγινε με γνώμονα ότι τα αρωματικά φυτά δεν είναι μόδα, αλλά τρόπος ζωής».