Του Κώστα Τσαούση

«Ξεκινήσαμε ουσιαστικά τον Σεπτέμβριο και έως σήμερα μετράμε πάνω από 1.500 ενεργούς συνδρομητές. Το ποσοστό των νέων συνδρομητών που παραμένουν πελάτες μας είναι πάνω από 85%», λέει ο 30χρονος Ηλίας Παντελάκης από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος είχε μια έξυπνη ιδέα που τέθηκε σε εφαρμογή και βρήκε ανταπόκριση. Πιο συγκεκριμένα, ο Ηλίας σκέφτηκε να δημιουργήσει μια συνδρομητική πλατφόρμα για όλους όσοι έχουν σπίτι τους σκύλο και θα ήθελαν γρήγορα -χωρίς περιττές διαδικασίες- να έχουν στην πόρτα τους premium ξηρά τροφή με δωρεάν μεταφορικά για πάντα. Η πλατφόρμα λέγεται Mojestik και βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, ανεβάζοντας μάλιστα ταχύτητες και ρυθμό ως προς την ανάπτυξή της. Το project για το Mojestik δεν είναι το μόνο εγχείρημα στη σύντομη λόγω ηλικιακών δεδομένων διαδρομή του Ηλία. Με καλές σπουδές στην Ιταλία και την Ισπανία (Bocconi University, ESADE Business School) είναι δίχως υπερβολή ένας serial entrepreneur με ενεργή παρουσία και συμμετοχή σε εγχειρήματα συνομηλίκων του.

Ο ίδιος σε συνάντησή μας στη Θεσσαλονίκη μού είπε τη μικρή ιστορία του: «Η ιστορία ξεκίνησε στην Αμερική με ένα προηγούμενο startup (dealingers.com), το οποίο δεν κατάφερε να προχωρήσει. Εκεί με τον τότε συνεταίρο μου, Τζάκο Καράσσο, είδαμε πώς δουλεύει το συνδρομητικό μοντέλο σε άλλα προϊόντα (π.χ. ξυραφάκια) και σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσε κάλλιστα να εφαρμοστεί και στην Ευρώπη. Ετσι ξεκινήσαμε δύο διαφορετικά projects – αυτός με πάνες και εγώ με σκυλοτροφές».

Στο σημείο αυτό ορισμένες σημειώσεις έχουν την αξία τους. Με τον συμπατριώτη του Τζάκο Καράσσο βρέθηκαν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού κυνηγώντας την επιτυχία με μια πλατφόρμα με ανάποδες δημοπρασίες. Οι δύο φίλοι από τη Θεσσαλονίκη συνδυάζοντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη δύναμη των καταναλωτών πρόσφεραν για πρώτη φορά στον κόσμο μια πλατφόρμα πώλησης προϊόντων με μεγάλη έκπτωση που μπορούσε να φτάσει έως και το 100% της λιανικής τιμής. Στη συνέχεια, ο μεν Τζάκο Καράσσο ασχολήθηκε με τις συνδρομητικές πωλήσεις για πάνες -το πολύ γνωστό στους νέους γονείς project Agnotis, ο δε Ηλίας με τις συνδρομητικές πωλήσεις των σκυλοτροφών. «Αγαπώ πολύ αυτά τα ζώα καθώς έχω μεγαλώσει με πολλά σκυλιά. Οταν ήμουν μικρός είχαμε έναν ημίαιμο σκυλάκο που τον φωνάζαμε Mojestik, έτσι προέκυψε και το όνομα της εταιρείας. Σκέφτηκα λοιπόν ότι έλειπε από την αγορά μια ποιοτική τροφή η οποία θα έρχεται απευθείας στο σπίτι σου όποτε εσύ τη χρειαστείς (χωρίς να σκέφτεσαι πλέον πότε σου τελειώνει η τροφή) και χωρίς να χρειαστεί να δώσεις μια περιουσία, καθώς την παρέχουμε απευθείας από την παραγωγή στον τελικό πελάτη». Η πρώτη σκέψη, η ιδέα και ο μετασχηματισμός της σε επιχειρηματική δραστηριότητα. Ο ίδιος επισημαίνει: «Αυτό που μας ξεχωρίζει από την αγορά είναι ότι, πρώτον, πηγαίνουμε απευθείας από την παραγωγή στον τελικό πελάτη χωρίς ενδιάμεσους παρέχοντας έτσι ανταγωνιστικές τιμές σε υψηλή ποιότητα. Δεύτερον, ότι έχουμε δημιουργήσει τη συνδρομή που πλέον ο πελάτης δεν χρειάζεται να σκέφτεται πότε του τελειώνει η τροφή καθώς το κάνουμε εμείς γι’ αυτόν και τον ειδοποιούμε σχετικά με το πότε τη χρειάζεται στέλνοντάς του μια καινούρια συσκευασία σπίτι του! Τέλος, έχουμε φτιάξει εσωτερικές σακούλες για να παραμένει η κροκέτα του σκύλου πάντα φρέσκια και να μην ξεραίνεται».

Σήμερα, με τη φίρμα Mojestik υπάρχουν προς διάθεση 4 ξεχωριστά προϊόντα – το ένα από αυτά αποκλειστικά για κουτάβια και τα άλλα τρία για ενήλικα σκυλιά.

O Ηλίας Παντελάκης στο site www.mojestik.gr έχει δημιουργήσει έναν χώρο ερωτήσεων-απαντήσεων για την εξοικείωση των κυνόφιλων με τις συνδρομητικές πωλήσεις. Για παράδειγμα, στο ερώτημα «Τι διαφορά έχει η “συνδρομή” από την “αγορά”;», η διαθέσιμη απάντηση είναι η εξής: «Με την επιλογή συνδρομής σε απαλλάσσουμε από την έγνοια του να αγοράζεις τροφή για τον αγαπημένο σου φίλο και αποστέλλουμε αυτόματα την τροφή του ανά το διάστημα που έχεις επιλέξει. Εάν θέλεις να αγοράζεις τροφή χωρίς προγραμματισμό, τότε μπορείς να επιλέξεις “αγορά”».

Από τις απαντήσεις καταγράφουμε και τα εξής στοιχεία: Η συνδρομή δεν δημιουργεί αιώνια δέσμευση, καθώς όπως λέει και η σχετική απάντηση: «Μπορείτε εύκολα μπαίνοντας στο προφίλ σας και επιλέγοντας να ακυρώσετε τη συνδρομή σας. Δεν υπάρχει καμία δέσμευση και κανένα κόστος ακόμη και εάν έχετε αγοράσει μόνο μία φορά ως συνδρομητής». Με την ίδια άνεση μπορούν να αλλάξουν και οι ημερομηνίες των αποστολών, ενώ η εταιρεία δεσμεύεται ότι «τα μεταφορικά είναι δωρεάν για πάντα σε όλη την Ελλάδα και οι παραδόσεις γίνονται έως και 3 εργάσιμες ημέρες από την ημέρα παραγγελίας».

Σε αυτή τη φάση παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής μόνο με αντικαταβολή χωρίς κανένα επιπλέον κόστος γι’ αυτό, αλλά σύντομα θα προστεθεί και η επιλογή πληρωμής με πιστωτική/χρεωστική κάρτα.

Στην συνάντησή μας ρώτησα τον Ηλία για τα ποιοτικά στοιχεία της όλης προσπάθειας. Για παράδειγμα, τη σχέση κόστους με την ποιότητα της τροφής. «Οι τροφές μας παράγονται με υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες στην Ελλάδα και προσφέρονται απευθείας από την παραγωγή στους πελάτες. Δεν υπάρχουν ενδιάμεσοι στην αλυσίδα και έτσι μπορούμε να τις παρέχουμε σε οικονομική τιμή», ενώ επέμεινε ιδιαίτερα στο εξής: «Σεβόμαστε πολύ τη διατροφή του σκύλου και γι’ αυτό τον λόγο είμαστε οι πρώτοι που διαχωρίζουμε το περιεχόμενο της μεγάλης σακούλας σε μικρότερες εσωτερικές σακούλες. Ετσι η τροφή παραμένει φρέσκια και δεν ξεραίνεται ποτέ, το οποίο έχει και το πλεονέκτημα ότι σε περίπτωση ολιγοήμερου ταξιδιού, εκδρομής κ.ά. ο ιδιοκτήτης του σκύλου μπορεί να κουβαλήσει μόνο μία από τις εσωτερικές σακούλες».

Κράτησα για το τέλος δυο-τρία στοιχεία για την ανταπόκριση στο εγχείρημα των συνδρομητικών σκυλοτροφών. Ο Ηλίας έκανε break even σε 4 μήνες από το ξεκίνημά του. Σήμερα, οι πωλήσεις αυξάνονται κατά 25% από μήνα σε μήνα, ενώ ο ίδιος ετοιμάζει και νέα προϊόντα (New Super Premium Holistic Line) τα οποία θα διατεθούν σε πελάτες τους επόμενους μήνες.