Ένα εκτενές ενημερωτικό δελτίο που διακίνησε σήμερα στα media η εταιρεία Upstream μας δίνει μια εικόνα του ακήρυχτου πολέμου σε ένα από τα κατεξοχήν πεδία στρατηγικής σύγκρουσης στην νέα ψηφιακήεποχή.

Μάλιστα, για τους ειδήμονες υπάρχει διαθέσιμη και η πλήρης έκθεσης της έρευνας του Secure-D για τηνεφαρμογή 4shared https://www.upstreamsystems.com/secure-d-uncovers-4shared-android-app-triggers-suspicious-background-activity-generating-fake-clicks-subscriptions/.

Όλοι οι άλλοι ας αρκεστούμε σε όσα αναφέρονται στο ενημερωτικό σημείωμα και μας δίνουν μια καλή εικόνα των πτυχών του ακήρυχτου ψηφιακού πολέμου με θύματα χρήστες και καταναλωτές.

Σε αυτό το σημείωμα διαβάζουμε: « Άλλη μια περίπτωση κακόβουλου λογισμικού που κρύβεται πίσω από μια δημοφιλή εφαρμογή αποκαλύπτει το Secure- D, η πλατφόρμα ασφαλείας της Upstream, της κορυφαίας ελληνικής εταιρείας τεχνολογίας.

Τα εργαστήρια της πλατφόρμας Secure-D αποκάλυψαν αυτή τη φορά ότι η δημοφιλής εφαρμογή Android, 4shared, με περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, κρύβει κακόβουλο λογισμικό που προβάλει κρυφά online διαφημίσεις, κάνει ψεύτικα κλικ και εγγράφει τους χρήστες σε υπηρεσίες με υψηλές χρεώσεις, ενώ ταυτόχρονα δηλώνει «πραγματικές» προβολές, κλικ και αγορές στις διαφημιστικέςεταιρείες.

Πρόσφατα και σε διάστημα λίγων μηνών, το Secure-D εντόπισε και απέτρεψε σχεδόν 114 εκατομμύρια ύποπτες mobile συναλλαγές οι οποίες προέρχονταν από την εφαρμογή 4shared. Οι συναλλαγές αυτές εντοπίστηκαν σε 17 χώρες και αφορούσαν περίπου 2 εκατομμύρια κινητές συσκευές. Ανεμπόδιστες, θα είχανεγγράψει τους χρήστες σε ψηφιακές υπηρεσίεςπροστιθέμενης αξίας, με ανεπιθύμητες χρεώσεις ύψουςέως και 150 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Guy Krief, CEO της Upstream, ανέφερε: «Ηπολυπλοκότητα των κακόβουλων λογισμικών, που“κρύβονται” πίσω από αθώες και πολύ συχνά δημοφιλείςεφαρμογές όπως το 4shared ολοένα και αυξάνεται,επηρεάζοντας σε μεγάλη πλέον κλίμακα κάθε κομμάτι τηςαγοράς κινητής τηλεφωνίας.

Η online διαφημιστική απάτη έχει ισχυρό αντίκτυπο στην αξιοπιστία, αλλά και τα έσοδα τωνδημιουργών εφαρμογών, των διαφημιστικών εταιρειών, των media, αλλά και των διαφημιζόμενων. Οι εταιρείες κινητήςτηλεφωνίας συχνά θεωρούνται οι κυρίως υπεύθυνες ενώ οικαταναλωτές, χωρίς ενημέρωση και ουσιαστική προστασία,καλούνται στο τέλος να πληρώσουν το λογαριασμό.»

Υπολογίζεται ότι η online διαφημιστική απάτηαποτελεί μια αγορά ύψους  40 δισ. δολλαρίων με τηναξία της να αυξάνεται όσο αναπτύσσεται και το mobile advertising, καθώς οι κινητές συσκευές γίνονται και ο κύριος τρόπος πρόσβασής μας στο Internet. Τοπαράδειγμα των ανεπιθύμητων χρεώσεων που θα πρόκυπταν εάν το Secure-D δεν είχε μπλοκάρει τηνύποπτη δραστηριότητα του 4shared, αν και καθόλου αμελητέο -$150 εκατ. – είναι το κόστος από μια και μόνο περίπτωση κακόβουλου λογισμικού.

Τον περασμένο μήνα το Secure-D δημοσιοποίησε τηνπερίπτωση της εφαρμογής Vidmate που επίσης έκρυβε κακόβουλο λογισμικό που θα οδηγούσε σεανεπιθύμητες χρεώσεις ύψους $170 εκατ. Ηπλατφόρμα ασφάλειας της Upstream εντοπίζει περίπου 170 νέες κακόβουλες εφαρμογές κάθε μέρα, αριθμόςπου καταδεικνύει και το μέγεθος του προβλήματος της online διαφημιστικής απάτης που λαμβάνει, όπως εξηγεί ο Guy Krief «διαστάσεις επιδημίας».

«Η απάντησή μας στο πρόβλημα είναι η συνεχήςκαινοτομία», αναφέρει ο CEO της Upstream,συνεχίζοντας: «Η πλατφόρμα Secure-D συνδυάζει αλγόριθμους μηχανικής μάθησης (machine learning)και τεχνητής νοημοσύνης (AI) με ροές εργασιών(workflows) εκκαθάρισης πληρωμών, προκειμένου ναεντοπίσει με επιτυχία περιπτώσεις απάτης, ακόμη καιτις πλέον περίπλοκες, σε ποσοστό 99,9%.» Σημειώνεται ότι μόνο το 2018, το Secure-D τηςUpstream επεξεργάστηκε πάνω από 1,8 δισεκατομμύρια συναλλαγές και κατάφερε να εντοπίσεικαι να αποτρέψει πάνω από 63.000 κακόβουλες εφαρμογές σε 16 χώρες.