του Κώστα Τσαούση

Αμαρτία εξομολογουμένη και τα λοιπά… Η δική μου έχει να κάνει με ένα μπουκάλι και το πακέτο που το συνοδεύει και περιλαμβάνει -τι άλλο;- το branding του προϊόντος. Pom my God!

Αυτό είναι το όνομα του προϊόντος του οποίου η ιστορία ξεκινά από ένα χωριό των Σερρών, το Δαφνούδι -22 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας-, για να φτάσει σε επιλεγμένα σημεία πώλησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Με άλλα λόγια, ένα προϊόν με ισχυρή τοπική ταυτότητα -ο καρπός προέρχεται από οικογενειακούς ροδώνες που καταλαμβάνουν γύρω στα 40 στρέμματα και βρίσκονται στο Δαφνούδι, το άλλοτε ονομαζόμενο Νούσκα- που διεκδικεί ένα κοσμοπολίτικο μέλλον με όλα όσα ήρθαν να το συνοδεύσουν στην επίπονη αλλά δημιουργική διαδικασία της επιχείρησης «προστιθέμενη αξία».

Το Pom my God! λοιπόν, μου τράβηξε την προσοχή. Το επόμενο βήμα ήταν το ψάξιμο στα social media. Στο Facebook βρήκα την πρώτη αναφορά και στη σελίδα του ένα πρώτο ενημερωτικό κείμενο. Το μεταφέρω αυτούσιο εδώ: «H ιστορία της οικογένειας Γκόγκου με την καλλιέργεια του ροδιού ξεκινά το 2009 με την εκμετάλλευση 40 ιδιόκτητων στρεμμάτων, στην εύφορη κοιλάδα των Σερρών, η οποία προσφέρει τις κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες για να ευδοκιμήσει η ποικιλία του ροδιού Wonderful. Ολη η παραγωγική διαδικασία που ακολουθούμε από τη διαλογή, επεξεργασία και εμφιάλωση γίνεται από εμάς τους ίδιους με αγάπη και μεράκι.

Κατανοώντας τις ανάγκες τις αγοράς με αργά και σταθερά βήματα και έχοντας το βλέμμα μας στραμμένο προς το μέλλον, προχωρήσαμε από το 2012 στην εμφιάλωση φυσικού χυμού σε κατεψυγμένη μορφή έτσι ώστε να δώσουμε το 100% της γεύσης και των ευεργετικών ιδιοτήτων του ροδιού. To 2019 μετά από μια πολύχρονη πείρα στον τομέα μας κάνουμε ένα σημαντικό βήμα και προχωράμε στη δημιουργία μιας νέας σειράς παστεριωμένων χυμών 100% χωρίς προσμείξεις και συντηρητικά. Με μια νέα εμφάνιση πλήρως ανανεωμένη έχουμε στόχο τον συνδυασμό άριστης γεύσης και εικόνας».

Το μεγάλο στοίχημα της ζωής του

Από το Facebook βρήκα και τον κ. Κωνσταντίνο Γκόγκο, που έχει πάρει πάνω του την ευθύνη για τη δραστηριότητα με το ρόδι. Ο ίδιος δεν ξεκίνησε ως αγρότης- καλλιεργητής. Κάθε άλλο. Με σπουδές στο Μάρκετινγκ και το Μάνατζμεντ και έχοντας πλάι του τη σύζυγό του Ευθυμία Λεπίδα ξεκίνησε βάζοντας ένα μεγάλο στοίχημα στη ζωή του: Να δει το δικό του ρόδι (για την ακρίβεια, τον χυμό του ροδιού) να στέκεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ως ένα premium προϊόν.

Καθόλου εύκολο στοίχημα αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι μόλις τα τελευταία χρόνια το ρόδι και ο χυμός του εισέβαλαν στην καθημερινότητά μας ως στοιχείο μιας κουλτούρας ευεξίας και ευζωίας, ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Οι παλαιότεροι -κι εγώ δεν εξαιρούμαι- είχαμε συνδέσει το ρόδι με τη διακόσμηση των κατακόκκινων σπόρων του στα γλυκά της νοικοκυράς αλλά και στο… στάρι που θα ξεχώριζε στο μνημόσυνο στην εκκλησία. Για χυμό ούτε λόγος.

Η επικοινωνία με τον κ. Γκόγκο και όλα όσα είπαμε, όμως, με τροφοδότησαν με καλό υλικό για την αφήγηση της σημερινής ιστορίας μας. Η οικογένειά του και η προσωπική εμπλοκή του στην καλλιέργεια και τη χυμοποίηση του ροδιού ξεκινά πολύ διαφορετικά. Ο ίδιος μετά την ολοκλήρωση του κύκλου των σπουδών του ασχολήθηκε τις οικογενειακές επιχειρήσεις αρχικά στον τομέα της νυχτερινής διασκέδασης.

Το 2003 οι επιχειρηματικές δραστηριότητές της επεκτάθηκαν και σε άλλους τομείς, όπως η παραγωγή χάρτου με έδρα την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με απλά λόγια, η οικογένεια μπήκε για τα καλά στην αγορά της χαρτοπετσέτας, έχοντας και τη σχετική τεχνογνωσία γι’ αυτό. Προμηθευτής και καταναλωτής ταυτόχρονα, πέτυχε να απλώσει τις δραστηριότητές της και να ανοίγει τον κύκλο των πελατών της – αρχικά στη Θεσσαλονίκη και αργότερα σε όλη την Ελλάδα και με αξιοσημείωτες επιδόσεις στις εξαγωγές.

Πώς μπήκε άραγε το ρόδι στη ζωή του; Οπως λέει, «το 2009 παράλληλα με τις επαγγελματικές δραστηριότητες που υπήρχαν γεννήθηκε η ιδέα της σοβαρής ενασχόλησης με τον αγροτικό τομέα». Σε αυτό μέτρησαν τόσο η καταγωγή από το Δαφνούδι όσο και η ύπαρξη ιδιόκτητης καλλιεργήσιμης έκτασης. Ελειπε, όμως, εκείνο το κάτι που θα έκανε το κλικ. «Σε εκείνη τη χρονική στιγμή αναζητήσαμε ένα προϊόν που θα ξεχώριζε για τις ευεργετικές του ιδιότητες. Μέχρι τότε αυτό το ιδιαίτερο φρούτο υπήρχε στην καθημερινότητα άλλων λαών και είχε μεγάλη απήχηση. Στην Ελλάδα όμως ακόμη δεν είχε αναπτυχθεί σε ικανό επίπεδο, καθώς ήταν κάτι νέο σε σχέση με τις υπόλοιπες καλλιέργειες. Ετσι δημιουργήθηκε η οικογενειακή μας επιχείρηση με βάση το ρόδι. Ευνοούμενοι από τις άριστες κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής, η πρώτη σοδειά παράχθηκε με μεγάλη επιτυχία δίνοντάς μας το έναυσμα για να συνεχίσουμε. Η συνεργασία μας με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ από τα πρώτα χρόνια μέχρι και σήμερα δικαίωσε το εγχείρημά μας».

Το 2019 ήταν χρονιά-ορόσημο για τον Κωνσταντίνο και τη σύζυγό του, καθώς προχώρησαν στο επόμενο βήμα, το Pom my God!: «Η γυναίκα μου Ευθυμία Λεπίδα, προερχόμενη από μια οικογένεια με παράδοση στον χώρο της εστίασης και με δραστηριότητες στη Γερμανία, ανέλαβε το κομμάτι των εξαγωγών με μεγάλη επιτυχία, καθώς γνωρίζει καλά τις ανάγκες της ξένης αγοράς. Ενώσαμε τις σκέψεις μας και ήδη ξεκινήσαμε δυναμικά να απολαμβάνουμε την ανταπόκριση του κόσμου. Μοιράζουμε τον χρόνο μας ανάμεσα στη ζωή της πόλης και στους ροδώνες μας.

Εχοντας την πλήρη στήριξη της οικογένειάς μας, συνεχίζουμε με τον ίδιο σεβασμό και τον ίδιο ζήλο να παράγουμε προϊόντα πρώτης ποιότητας, ικανοποιώντας την κάθε ανάγκη του καταναλωτή. Να εξελισσόμαστε στον τομέα μας καθημερινά, να σεβόμαστε αλλά να παραμένουμε πιστοί στις αξίες μας».