Του Κώστα Τσαούση

Είναι-δεν είναι 30 ετών. Κι όμως, κουβαλάει μαζί του μια εμπειρία επιχειρηματικών δράσεων με αποτυχίες και επιτυχίες που χιλιάδες συνομήλικοί του, εδώ και στο εξωτερικό, θα ζήλευαν. Για τον ίδιο, τα πράγματα είναι πολύ απλά, αφού η επιχειρηματικότητα είναι εγγεγραμμένη στο DNA του. Κενά στην αγορά, ευκαιρία για κάλυψη και ο κύκλος ξεκινά…

Ο λόγος για τον Τζάκο Καράσσο, έναν ώριμο 30αρή με βαθιές ρίζες στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος -4η γενιά επιχειρηματιών που ασχολήθηκαν με την κλωστοϋφαντουργία- είναι ένας πολίτης του κόσμου, τα βήματα του οποίου μπορεί να τον φέρουν από τη μία άκρη στην άλλη. Ας πιάσουμε, όμως, το νήμα απ’ την αρχή. Ο Τζάκο κατάφερε κάτι που φαντάζει στις μέρες μας σχεδόν παράδοξο και εξωπραγματικό. Με απλά λόγια, δημιούργησε εκ του μηδενός μια αγορά που δεν υπήρχε στην Ελλάδα και κατάφερε όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να αναπτυχθεί γρήγορα και σωστά. Η εταιρεία του σήμερα στέκεται στα πόδια της, συνεχίζει να παρουσιάζει καλούς ρυθμούς ανάπτυξης και σε όλη αυτή τη διαδρομή της δεν χρειάστηκε να προσφύγει σε δανεισμό, ούτε να ζητήσει να σηκώσει λεφτά από την αγορά (χρηματοδότες και επενδυτές).

Ναι, αλλά τι κάνει ο Τζάκο Καράσσο; Πουλάει πάνες μέσα από το ηλεκτρονικό του κατάστημα σε όλη την Ελλάδα με ανταγωνιστικό κόστος (30% κάτω από την τιμή που βρίσκει κανείς στο ράφι). Αν και η πάνα είναι η αιχμή του δόρατος, ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας συν τω χρόνω διεύρυνε την γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων και από την πάνα έφτασε να καλύπτει μεγάλο μέρος των αναγκών ενός παιδιού καθώς και της μητέρας του. Τον ρώτησα αν εμπνεύστηκε την ιδέα πηγαίνοντας στο σούπερ μάρκετ για να αγοράσει ο ίδιος τις πάνες του παιδιού του. «Μα δεν έχω παιδιά, δεν είμαι καν παντρεμένος», μου απάντησε. «Τότε πώς;» αναρωτήθηκα και μου έδωσε την εξήγηση για την αρχική ιδέα. Ο φίλος και πρώην συνέταιρός του, Ηλίας Παντελάκης, δούλευε κάποτε για μια πολυεθνική και μιλώντας μαζί του κατάλαβε ότι αξίζει τον κόπο να επιχειρήσει κανείς για να απευθυνθεί στη μεγάλη αγορά των μαμάδων που θέλουν το καλύτερο για το παιδί τους. Και τι άλλο από μια ποιοτικών προδιαγραφών και σε ανταγωνιστική τιμή πάνα. Με λίγα λόγια, ο Ηλίας ήταν ο νονός, αλλά ο Τζάκο έγινε ο αδιαμφισβήτητος δημιουργός καθώς λειτούργησε και λειτουργεί ως μια ολοκληρωμένη επιτελική ομάδα που έχει την πλήρη και αποκλειστική επίβλεψη όλου του παραγωγικού και επιχειρηματικού κύκλου.

agnotis 23

 

Ο Τζάκο ξεκίνησε το ταξίδι του στις αρχές του φθινοπώρου του 2014. Ηταν Σεπτέμβριος, θυμάται, και την ίδια ημέρα που ανέβασε το site ήρθε και η πρώτη παραγγελία. Και δεν ήταν η μόνη. Σήμερα οι πάνες με τη φίρμα Agnotis φτάνουν σε χιλιάδες σπίτια σε όλη την Ελλάδα. Μια πελατειακή βάση που αναπτύσσεται στόμα με στόμα και βασίζεται στη σχέση εμπιστοσύνης. Πλέον, εκτός από τις πάνες, διατίθενται μωρομάντιλα, κρέμα αλλαγής πάνας, σαμπουάν – αφρόλουτρο, γαλάκτωμα σώματος, σπαθόλαδο και φυσικό σφουγγάρι.

Το 2016 ο Τζάκο Καράσσο παίρνει από τα χέρια του επιχειρηματία Στέλιου Χατζηιωάννου ένα από τα 7 βραβεία νεανικής επιχειρηματικότητας, το οποίο συνοδεύεται από το ποσό των 10.000 ευρώ και αφορά την όλη προσπάθεια με τις online πωλήσεις πάνας της φίρμας Agnotis. Η βράβευση για το όλο concept -ποιοτικές βρεφικές πάνες με συνδρομητικό μοντέλο σε πολύ καλές τιμές και δωρεάν μεταφορικά σε όλη την Ελλάδα- από το Φιλανθρωπικό Ιδρυμα του Στέλιου Χατζηιωάννου σήμαινε και αναγνώριση και δικαίωση.

stelios tzako

Πάντως, για το τέλος κράτησα κάτι που με εντυπωσίασε και το θεωρώ ότι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του όλου concept που στηρίζεται στις online πωλήσεις ή στο μοντέλο των συνδρομητικών πωλήσεων. Η ομάδα του Agnotis ασχολείται και με το περιεχόμενο στα social media αλλά και με την εν γένει παρουσία και συμμετοχή της στο νέο πεδίο της αλληλοεπίδρασης. Το περιεχόμενο είναι το marketing της εποχής μας, το οποίο, αν πείθει, φέρνει πελάτες – και κυρίως συνειδητούς και υπεύθυνους πελάτες.

agnotis

Δύο παραδείγματα: μία από τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις στον λογαριασμό της στο Facebook αφορούσε ένα νέο προϊόν, το σπαθόλαδο. Στο post τα πάντα μπαίνουν στη σειρά: «Το περίφημο ίαμα των αρχαίων Σπαρτιατών, με το οποίο θεράπευαν τις πληγές τους… είναι το απόλυτα φυσικό και θρεπτικό λάδι για την επιδερμίδα του μωρού σας, αλλά και τη δική σας! Ανακαλύψτε το νέο Σπαθόλαδο Agnotis με βιταμίνη E και 7 ακόμη φυτικά έλαια (Ελιά, Ηλίανθο, Βρώμη, Χαμομήλι, Καλέντουλα, Καρδιόσπερμο, Echium), που είναι παραδοσιακά γνωστά για την καταπραϋντική, επουλωτική και αντιφλεγμονώδη τους χρήση». Παρουσίαση-προβολή του νέου προϊόντος μέσα στο πλαίσιο ενός χρήσιμου περιεχομένου. Το δεύτερο παράδειγμα έχει να κάνει με τις τιμές και τον ανταγωνισμό. Ενας πατέρας γράφει σχόλιο για τις τιμές συγκρίνοντας τα τεμάχια και την τιμή ανά τεμάχιο σε σχέση με τον ανταγωνισμό στο ράφι. Ο υπεύθυνος της Agnotis ζητά από τον πατέρα με το σχόλιο στο fb να κάνουν μαζί και πάλι από την αρχή τον λογαριασμό. Με πολλή υπομονή, ευγένεια και μπόλικες πράξεις απλής αριθμητικής το αποτέλεσμα δικαιώνει τον υπεύθυνο της Agnotis. Είπαμε, όλα είναι θέμα εμπιστοσύνης και… περιεχομένου.