Το χαρτοφυλάκιο καθυστερήσεων στα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα επισήμανε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής κατά την παρουσίαση της νέας διοίκησης του Αττικό Μετρό στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.

Ο κ. Καραμανλής στην εισαγωγική του τοποθέτηση επισήμανε ότι οι εργασίες επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό Αθήνας προχωρούν «πολύ αργά», ενώ καθυστερήσεις υπάρχουν και στην κατασκευή του Τραμ στον Πειραιά «προκαλώντας αναστάτωση στην πόλη και τους πολίτες».

Ειδική αναφορά έκανε στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης υποστηρίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθούν οι εργασίες τους πρώτους μήνες του 2023.

Ο υπουργός Μεταφορών άσκησε κριτική στην προηγούμενη πολιτική διοίκηση, λέγοντας ότι οι σχεδιασμοί για την Θεσσαλονίκη «άφησαν το σταθμό Βενιζέλου απ’ έξω. Όμως ακόμα και με τον «Βενιζέλο» εκτός του έργο δεν θα ήταν έτοιμο το 2020. Επίσης, όταν θα ξεκινούσαν οι εργασίες για το «Βενιζέλο» θα έπρεπε να σταματήσει όλη η κυκλοφορία για τουλάχιστον 6 μήνες» και πρόσθεσε «εμείς σχεδιάζουμε να ολοκληρωθεί το έργο μαζί με το σταθμό «Βενιζέλος» και την επέκταση προς την Καλαμαριά και να σχεδιάσουμε τις επεκτάσεις προς Βορειοδυτικά προς το αεροδρόμιο Μακεδονία».

Κατά την δευτερολογία του και μετά από το σχόλιο του κ. Γιάννη Δραγασάκη πως η υπόθεση του Μετρό Θεσσαλονίκης ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς τα τελευταία 30 χρόνια και πως «η προηγούμενη κυβέρνηση το έβαλε σε ένα προγραμματισμό» ο κ. Καραμανλής είπε: «Εχω πει από το 2018 ότι με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου το Μετρό έχει προχωρήσει πολύ ικανοποιητικά. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να δώσω τα εύσημα στην προηγούμενη κυβέρνηση εκεί που τα πράγματα πήγαν καλά. Η καθυστέρηση με τον σταθμό «Βενιζέλος» ξεκίνησε το 2013. Δεν δικαιώθηκε η προσφυγή Μπουτάρη και προκάλεσε καθυστέρηση από την οποία βγήκαν και πρόστιμα. Η απόφαση του ΣτΕ δικαίωσε την υπουργική απόφαση του 2014. Η επόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να την αλλάξει αυτή την υπουργική απόφαση».

Ο ίδιος σημείωσε ότι « Οι ειδικοί μας είπαν πως αν τα έργα προχωρήσουν με την παραμονή των αρχαίων το έργο θα καθυστερήσει. Μελέτες δεν υπάρχουν. Το έργο Βενιζέλου δεν έχει καν ξεκινήσει. Για ποια καθυστέρηση μιλάτε. Ολοι οι ειδικοί λένε ότι η απόσυρση και η επανατοποθέτηση των αρχαίων θα διευκολύνει . Το κόστος ανασκαφών στην Θεσσαλονίκη πλησιάζει 135 εκατ ευρώ και δεν έχουμε τελειώσει. Το Μουσείο Ακροπόλεως έγινε με λιγότερα χρήματα».

Πηγή: protothema.gr