Σε βαθιά νερά καλείται να κολυμπήσει με την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων του ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Μετά τις οδυνηρές εξελίξεις στη Χαλκιδική, όπου χρειάστηκε να ταξιδέψει για να συνδράμει το κυβερνητικό έργο για τη στήριξη των πληγέντων, τον νέο υπουργό περιμένουν δύο σοβαρές εκκρεμότητες της προηγούμενης κυβέρνησης.

Η μία αφορά την οριστικοποίηση της έκπτωσης από το έργο Πάτρα – Πύργος του ομίλου Καλογρίτσα, για την οποία αναμένεται η σύγκληση του Συμβουλίου Δημοσίων Εργων. Το συμβούλιο θα κληθεί να γνωμοδοτήσει στον υπουργό και ο τελευταίος να αποφασίσει σχετικά με την τύχη των δύο εργολαβιών όπου έχει κηρυχθεί προσωρινός μειοδότης και για τις οποίες υπηρεσιακώς οι εταιρείες είναι έκπτωτες εδώ και έναν μήνα. Ο λόγος είναι η αδυναμία του εργολάβου να προσκομίσει τις εγγυητικές καλής εκτέλεσης για να υπογραφούν οι δύο συμβάσεις.

Η δεύτερη εκκρεμότητα είναι η απόφαση που πρέπει να πάρει ο νέος υπουργός σχετικά με την τύχη της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για να αποτρέψει προεκλογικά τις αυξήσεις διοδίων της Αττικής οδού. Κατά της απόφασης τάχθηκε τις προηγούμενες ημέρες η διοίκηση της Ελλάκτωρ κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της.

Όπως αναφέρθηκε, πρόκειται για τροποποίηση σύμβασης που κυρώθηκε από τη Βουλή χωρίς τη συναίνεση του παραχωρησιούχου.

Η εταιρεία εμφανίζεται έτοιμη να κινηθεί νομικά εναντίον της ΠΝΠ, επισημαίνοντας ότι οι παραχωρήσεις είναι ένας τομέας όπου η αξιοπιστία μιας χώρας στα μάτια των επενδυτών αξιολογείται κατά προτεραιότητα.

M. Tζ.