Kαζάνι που βράζει θυμίζει η υπόθεση του μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς οι δυσμενείς εξελίξεις στην βασική γραμμή του μετρό που οι εργασίες έχουν παγώσει από τις αρχές Δεκεμβρίου αντανακλούν προβλήματα και καθυστερήσεις και στην επέκταση προς Καλαμαριά, που κατασκευάζει ο Άκτωρας και που ήδη έχει πάρει παράταση κατά ένα χρόνο από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Η απόφαση της κοινοπραξίας του έργου να προχωρήσει σε διάλυση της σύμβασης στις 17 Δεκεμβρίου μετά την απόφαση της διαιτησίας σχετικά με την τροποποίηση της οριακής προθεσμίας του έργου έχει ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για το πολύπαθο έργο που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί παρά μόνο το 28%!

Η απόφαση της διαιτησίας για την αποζημίωση που θα καταβληθεί στους εργολάβους δεν έχει εκδοθεί, όμως οι διεκδικήσεις φτάνουν τα 210 εκ. ευρώ!

Όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στο έργο τονίζουν όμως ότι το πρόβλημα δεν είναι οι αποζημιώσεις αφού είναι κοινό μυστικό ότι η κοινοπραξία θα λάβει ένα γενναίο ποσό για να εξοφλήσει το ελληνικό δημόσιο τα “γραμμάτια” του παρελθόντος όσο τα προβλήματα χρηματοδότησης που προκαλεί το αλαλούμ με τους εργολάβους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Αττικό Μετρό ετοιμάζεται να ενημερώσει την ΕΕ για τις εξελίξεις που υπάρχουν στο έργο καθώς οι κάνουλες της χρηματοδότησης κινδυνεύουν να κλείσουν εξαιτίας της εμπλοκής που παρουσιάζει η πρόοδος των έργων.

Όπως σημειώνουν γνώστες των κοινοτικών θεμάτων, η χρηματοδότηση είναι ασφαλής όσο τηρούνται οι προϋποθέσεις των αποφάσεων χρηματοδότησης που στην προκειμένη περίπτωση αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα εμπόδια. Για αυτό και οι πολιτικές αποφάσεις για την τύχη του έργου πρέπει να ληφθούν άμεσα και αυτό βαρύνει και τη νέα ηγεσία του υπουργείου υπό τον κ. Γιώργο Σταθάκη και Χρίστο Σπίρτζη καθώς το μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να βρεθεί ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της νέας κυβέρνησης.

Ένας πρόσθετος λόγος που χρειάζεται να ληφθούν άμεσα οι αποφάσεις είναι ότι χωρίς την κύρια γραμμή του μετρό δεν μπορεί να δουλέψουν ούτε οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Τις ανησυχίες τους πάντως για την τύχη του έργου εξέφρασαν πρόσφατα στην διοίκηση της Αττικό μετρό και οι έμποροι της Καλαμαριάς.

Σε επιστολή που υπογράφει ο εμπορικός σύλλογος Ερμής, αναφέρεται ότι υπάρχει ο φόβος να ξεκινήσουν εργασίες με τα ποσά που έχουν εκταμιευτεί και στην συνέχεια το έργο να παγώσει εγκλωβίζοντας για άλλη μια φορά τον εμπορικό κόσμο της πόλης. Ζητούν μάλιστα από την Αττικό Μετρό να απαντήσει εάν οι εργασίες πρόκειται να συνεχιστούν.