Εταιρείες υπεράνω… πάσης υποψίας σπάνε κάθε ρεκόρ στις ανακλήσεις διαφόρων μοντέλων τους, προκαλώντας την ταλαιπωρία των ιδιοκτητών ΙΧ.
Τα σκήπτρα της… ανάκλησης κρατά η κορεάτικη Hyundai με τον σχετικό δείκτη να “χτυπά ταβάνι” στο 1,15. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος, το διάστημα 2009 – 2012 έγιναν 9,9 εκατ. ανακλήσεις έναντι μόλις 8,7 εκατ. πωλήσεων (!), ενώ το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου ανακάλεσε στις ΗΠΑ 1,3 εκατ. οχήματα για ποικίλα προβλήματα, από σκουριασμένα πηνία, ελαττωματικά καλώδια αλλαγής ταχυτήτων, διαρροή υγρών φρένων που επιβράδυνε τον χρόνο φρεναρίσματος. Ευτυχώς για όλους δε σημειώθηκε τραυματισμός ή κάτι χειρότερο. Σημειώνεται ότι η εταιρεία κλήθηκε να πληρώσει 17 εκατ. δολ. ως πρόστιμο για τη μη έγκαιρη ειδοποίηση ότι σε 43.500 οχήματα υπήρχε πρόβλημα στα φρένα.
– Στη δεύτερη θέση η ιαπωνική Mitsubishi με βαθμό 1,09. Φέτος, σε διάστημα κάτω του ενός μηνός ανακάλεσε 920.000 Lancers διεθνώς, λόγω προβλήματος στους διακόπτες των προβολέων και δεύτερη φορά γιατί υπήρχε κίνδυνος ανάφλεξης. Το ίδιο διάστημα περίπου, μαζί με τις Honda, Nissan, Ford, Chrysler, Mazda, BMW και Subaru έκανε ανάκληση λόγω προβλήματος στους αερόσακους. Αυτό το μήνα, ανακοίνωσε άλλη μια διεθνή ανάκληση 830.000 οχημάτων λόγω προβλήματος στον κινητήρα και τα φρένα.
– Με δείκτη 1,06 στην τρίτη θέση η αμερικανική Volkswagen. Αριθμός ανακλήσεων 10,2 εκατ. έναντι 9,7 εκατ. πωλήσεων. Τον Αύγουστο έκανε 18.500 ανακλήσεις λόγω βλάβης στη μίζα, ωστόσο 150.000 Tiguan είχαν θέμα με τα καύσιμα, καθώς η κατασκευή τους προφανώς επιτρέπει το σχηματισμό φυσαλίδων που προκαλεί ρετάρισμα στον κινητήρα.
– Η Volvo με δείκτη 1,05, ξαφνιάζει καθώς έχει τη φήμη ότι κατασκευάζει “γερά και ασφαλή” αυτοκίνητα. Όμως φαίνεται πως και εδώ οι ανακλήσεις είναι περισσότερες από τις πωλήσεις.
– Η Chrysler τηρεί μια συντηρητική στάση στο θέμα της ασφάλειας των αυτοκινήτων της. Ενώ σημειώνει μια ανάκληση για κάθε μια πώληση στις ΗΠΑ, η ιστορική της πορεία δείχνει ότι ακολουθεί μια προληπτική τακτική. Ωστόσο υπάρχουν γι’ αυτή νέες προκλήσεις, καθώς 792.000 παλιότερα μοντέλα Jeep αντιμετωπίζουν ένα ελάττωμα στη μίζα.
– Ακολουθεί η Honda με βαθμό 0,94. Όπως και η BMW, έχει εμπλακεί σε ανάκληση τεράστιας κλίμακας 14 εκατ. οχημάτων λόγω προβλημάτων στη σχεδίαση των αερόσακων ιαπωνικής κατασκευής (εταιρεία Takata). Σε αντίθεση με τη BMW όμως, τα προβλήματα αυτά οδήγησαν σε δύο θανάτους και 30 τραυματισμούς…
– Ford: Ποσοστό ανακλήσεων 0,93. 97 εκατ. οχήματα ανακλήθηκαν φέτος σε σύνολο 104,7 πωλήσεων. Μόνο τον Μάιο ανακάλεσε 2,1 εκατ. οχήματα – κυρίως Ford Escape SUVs, γοια ελαττωματικά χερούλια και λογισμικό αερόσακων. Τον Ιούλιο έγιναν άλλες 101.000 ανακλήσεις.
-Η BMW Βόρειας Αμερικής με δείκτη 0,90. Δηλαδή 9 στα 10 αυτοκίνητα που ποωλούνται, ανακαλούνται. Μεταξύ των πληγέντων 574.000 αμερικανικές BMW κατασκευής 1999-2006.
Στην ένατη θέση η Toyota με βαθμό 0,80 και τελευταία η Kia Motors με 0,77 ή 4,9 εκατ. πωλήσεις από τη δεκαετία του ’80 και 3,7 εκατ. ανακλήσεις από το 1985. Η εταιρεία έχει κι ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά ανακλήσεων . Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία ανάκληση ήταν τον Ιούλιο για 52.000 Soul hatchbacks του 2014 για ενδεχόμενο πρόβλημα στο σύστημα οδήγησης
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.