Της Στεφανίας Σούκη

Ετοιμο είναι το νέο πολυκατάστημα Attica στην ‘’καρδιά’’ της  Θεσσαλονίκης, στην οδό Τσιμισκή, το οποίο μάλιστα πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του σε δύο εβδομάδες περίπου, στις 4 Οκτωβρίου.

Το νέο κατάστημα στο πρώην ακίνητο της Fokas, με 240 εργαζομένους και πάνω από 130 φίρμες στην ‘’ομπρέλα’’ του, αναμένεται, κατά τον πρώτο χρόνο πλήρους λειτουργίας του, να συνεισφέρει πωλήσεις περί τα 18 εκατ. ευρώ, συνεισφέροντας έτσι στα ήδη αυξημένα έσοδα των γνωστών πολυκαταστημάτων. Για το 2014, οι συνολικές πωλήσεις όλων των Attica, συμπεριλαμβανομένου και των νέων εμπορικών χώρων στην Τσιμισκή αναμένεται να διαμορφωθούν στα πέριξ των 140 εκατ. ευρώ με την κερδοφορία (πρό φόρων) να εκτιμάται στα 10,5 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται εδώ ότι για το 2013 οι πωλήσεις των Attica είχαν ξεπεράσει τα 125 εκατ. ευρώ και η κερδοφορία κυμάνθηκε στα 7,5 εκατ. ευρώ. Μετά το κατάστημα της Τσιμισκή, η Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε. αναμένεται να βάλει ‘’φρένο’’ ως προς νέες επενδύσεις στο αμέσως προσεχές διάστημα προκειμένου να αφομοιωθούν  και τα αποτελέσματα του τελευταίου εγχειρήματος της εταιρείας.

Η εταιρεία πάντως εξακολουθεί να αυξάνει τις πωλήσεις της, σε Ελληνες αλλά και ξένους καταναλωτές, επωφελούμενη και από την αύξηση του τουρισμού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στην περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Αυγουστο του 2014 το Attica στο City Link του Συντάγματος, το οποίο  είχε πωλήσεις της τάξεως των 51,5 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο πολυκατάστημα του Αμαρουσίου, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall παρουσίασε πωλήσεις ύψους 25,5 εκατ. ευρώ. Το ‘’μικρό’’ Attica στο έτερο εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι, στο The Mall Athens, είχε τζίρο ύψους 1,25 εκατ. ευρώ, ενώ στη Θεσσαλονίκη, τα δύο πολυκαταστήματα εντός του εμπορικού κέντρου Mediteranean Cosmos σημείωσαν στο οκτάμηνο πωλήσεις ύψους 9,5 εκατ. ευρώ και 1,25 εκατ. ευρώ.

Σημαντική είναι η συνεισφορά των tax- free πωλήσεων ειδικά από το κεντρικό πολυκατάστημα του Συντάγματος, στην καρδιά της Αθήνας, γεγονός το οποίο αποτελεί μία ακόμη θετική ένδειξη της συνεισφοράς από την αύξηση της τουριστικής κίνησης της πρωτεύουσας: Η αύξηση, σε ετήσια βάση, των πωλήσεων tax free για την περίοδο Ιανουαρίου- Αυγούστου διαμορφώνεται κοντά στο 22%. Την ίδια στιγμή, στη Θεσσαλονίκη, ελαφριά κάμψη σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν, παρουσιάζουν οι tax free πωλήσεις σε Ρώσους (λόγω της εφετινής μείωσης του τουρισμού από τη Ρωσία), ωστόσο δε συμβαίνει το ίδιο και με τις πωλήσεις σε άλλους Βαλκάνιους, οι οποίες έχουν κινηθεί το τελευταίο διάστημα επίσης αυξητικά.