Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Κερδίζουν από την πάντοτε ισχυρή φαρμακευτική δαπάνη εκατομμύρια ευρώ. Για την ακρίβεια η εταιρεία Pfizer το 2015 παρουσίασε έναν τεράστιο τζίρο 229 εκατ. ευρώ με κέρδη 5,6 εκατ. ευρώ στη χώρα μας. Παρά ταύτα οι κοινωνικές τους δαπάνες αποτελούνται από ψίχουλα. Δεν είναι δυνατό για παράδειγμα η φαρμακευτική εταιρεία Pfizer Hellas, να διαφημίζει πως στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, στηρίζει σωματείο μόνο με τη δωρεά μερικών δεκάδων εμβολίων και να διεκδικεί μάλιστα και θετική προβολή.

Τι έκανε δηλαδή η μεγάλη αυτή σε παρουσία επιχείρηση;

Κάλυψε τις εμβολιαστικές ανάγκες λίγων παιδιών στη Λέσβο και στη Θράκη και έσπευσε να καρπωθεί με δελτίο τύπου τη σχετική θετική δημοσιότητα. Είναι όμως πραγματική προσφορά το να δίνεις λίγα εμβόλια που φθάνουν δε φθάνουν μερικές χιλιάδες ευρώ σε αξία, όταν έχεις τόσο μεγάλους τζίρους και τόσο σημαντική κερδοφορία για χρόνια εξαιτίας του Έλληνα ασθενούς;

Και τελικά μήπως θα πρέπει να υπάρξει ένας κώδικας δεοντολογίας για να γνωρίζουμε το πόσο σοβαρή είναι η κάθε δωρεά και προσφορά και κατά πόσο αναλογεί με τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα της κάθε βιομηχανίας; Γιατί το να έχεις θετική δημοσιότητα εκατομμυρίων, όταν δωρίζεις τα «περισσεύματα» σου δεν είναι ούτε ηθικό ούτε σωστό.

Τέλος η ίδια εταιρεία ανέφερε πως «προσέφερε χρηματικό ποσό για την αγορά αναλώσιμων και εποπτικών μέσων, απαραίτητων για τη λειτουργία του Κέντρου Ημέρας για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές του Σωματείου, που βρίσκεται στο Κορωπί Αττικής». Μήπως να γίνει πιο συγκεκριμένη για το ποσό αυτής της δωρεάς;