Οι Adidas και Puma ενδέχεται να αυξήσουν τις τιμές σε παπούτσια και άλλα αθλητικά είδη στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως εκτιμούν αναλυτές και επενδυτές, ακολουθώντας το παράδειγμα της Nike. Η αύξηση των αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές προκαλεί αύξηση του κόστους για τους λιανέμπορους, δημιουργώντας ευρύτερες πιέσεις στον κλάδο.

Η Nike, κορυφαία στον τομέα των αθλητικών ειδών παγκοσμίως, ανακοίνωσε ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα αυξήσει τις τιμές κατά 10 δολάρια σε μοντέλα που σήμερα κοστίζουν πάνω από 150 δολάρια. Αντίθετα, δεν θα υπάρξουν αλλαγές στις τιμές προϊόντων κάτω των 100 δολαρίων.

«Η Adidas και η Puma περίμεναν αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο αναλυτής Robert Krankowski, μιλώντας στο πρακτορείο Reuters. Και οι δύο γερμανικές εταιρείες είχαν δηλώσει ότι δεν θα είναι οι πρώτες που θα κάνουν αυξήσεις, αλλά ότι θα περιμένουν τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.

«Κατά πάσα πιθανότητα θα δούμε παρόμοιες αυξήσεις και από Adidas και Puma, γιατί δεν πρόκειται για τη Nike μόνο – οι δασμοί αφορούν ολόκληρο τον κλάδο», πρόσθεσε ο Krankowski.

Η πολιτική των ΗΠΑ ανεβάζει το κόστος

Οι πρόσφατοι καθολικοί δασμοί 10% που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ σε όλες τις εισαγωγές, και ειδικά οι δασμοί 30% στην Κίνα, δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες. Ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία προκαλεί η πιθανότητα επιβολής επιπλέον δασμού 46% από τον Ιούλιο στα προϊόντα από το Βιετνάμ, βασική χώρα παραγωγής αθλητικών ειδών.

Η Nike απέφυγε να συνδέσει τις αυξήσεις με το ζήτημα των δασμών, αναφέροντας ότι πρόκειται για τμήμα του τακτικού εποχικού επανακαθορισμού τιμών.

Η Puma ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε συζητήσεις με συνεργάτες στις ΗΠΑ, αλλά δεν έχει καταλήξει σε οριστικές αποφάσεις. Η Adidas δεν απάντησε σε σχετικό ερώτημα για τα πλάνα τιμολόγησης της.

Ο αναλυτής Federico Borin της Janus Henderson επισήμανε ότι «παραδοσιακά, όταν ο ηγέτης της αγοράς ανεβάζει τιμές, οι υπόλοιποι τον ακολουθούν λίγο αργότερα».

Το αν και πόσο θα αυξήσουν τις τιμές οι άλλες εταιρείες θα εξαρτηθεί από το πώς αξιολογούν τη διάθεση των Αμερικανών καταναλωτών να πληρώσουν παραπάνω, η οποία ποικίλλει ανάλογα με τη ζήτηση κάθε προϊόντος.Οι αυξήσεις της Nike χαρακτηρίζονται μετριοπαθείς, σύμφωνα με τον αναλυτή Jaeger, ωστόσο το μεγάλο ζήτημα είναι αλλού: «Ο μέσος Αμερικανός καταναλωτής δεν είναι τόσο δυνατός οικονομικά όσο πριν λίγα χρόνια», τόνισε.

Οι τελευταίες έρευνες του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν δείχνουν πτώση του καταναλωτικού κλίματος τον Μάιο, ενώ οι πληθωριστικές προσδοκίες αυξήθηκαν, γεγονός που εντείνει τη νευρικότητα στις εταιρείες και την αγορά.

Διαβάστε ακόμη

Ψηφιακή «ασπίδα» της ΕΕ κατά της κινεζικής εμπορικής κυριαρχίας

Softweb: Σχέδια για εξαγορές από την «μικρή» του ΧΑ – Η νέα τάση ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων (pics)

Ρεύμα: Ασφυκτική η πίεση στην αγορά λιανικής – Έρχονται συνδρομητικά τιμολόγια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα