Η επιβολή επιπλέον δασμών από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε εισαγόμενα αυτοκίνητα ενδέχεται να πλήξει ορισμένα μοντέλα περισσότερο από την απλή οικονομική τους επιβάρυνση. Μία από τις εταιρείες που αναμένεται να επηρεαστούν εντονότερα είναι η Audi, εξαιτίας της απουσίας εργοστασίου παραγωγής εντός αμερικανικού εδάφους. Η γερμανική φίρμα βασίζεται αποκλειστικά σε εισαγωγές για την αγορά των ΗΠΑ, γεγονός που συνεπάγεται ότι όλα της τα μοντέλα πλήττονται από το επιπλέον κόστος.
Το Audi Q5, που αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της εταιρείας στις ΗΠΑ, βρίσκεται στην καρδιά της κρίσης. Με σχεδόν το 1/3 των συνολικών πωλήσεων να βασίζεται σε αυτό, οι νέοι δασμοί απειλούν ευθέως τη θέση του στην αμερικανική αγορά. Η συνολική επιβάρυνση για το Q5 αγγίζει πλέον το 52,5%, θέτοντας εν αμφιβόλω τη δυνατότητα διάθεσής του στη χώρα.
Το Q5 παράγεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Audi στο Σαν Χοσέ Τσιάπα του Μεξικού και από εκεί αποστέλλεται παγκοσμίως. Ωστόσο, το εργοστάσιο δεν πληροί τις προβλέψεις της νέας συμφωνίας USMCA, καθώς μόλις το 2% των εξαρτημάτων προέρχεται από ΗΠΑ ή Καναδά, στοιχείο που το καθιστά «εύκολη λεία» για επιπρόσθετους δασμούς.
Πώς προκύπτει το 52,5% των δασμών
Η επιβάρυνση προκύπτει από συνδυασμό επιπλέον δασμών: 25% λόγω εισαγωγής από τρίτες χώρες, άλλο 25% λόγω μεξικανικής προέλευσης, και 2,5% επειδή δεν πληροί τις προϋποθέσεις της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου. Το αποτέλεσμα είναι οι αποθήκες στην παραγωγή και τα λιμάνια να γεμίζουν με απούλητα οχήματα.
Η Audi και ο Όμιλος Volkswagen αποφάσισαν προσωρινά να διακόψουν τις εξαγωγές του Q5 στις ΗΠΑ, έως ότου ξεκαθαρίσει η κατάσταση. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο Bloomberg την ελπίδα για προσωρινή αναστολή των μέτρων, αντίστοιχη με εκείνη που εφαρμόστηκε για άλλες χώρες. Ωστόσο, το μέλλον παραμένει αβέβαιο.
Ο αναλυτής Ματίας Σμιντ τόνισε ότι «οι CEOs χρειάζονται προβλεψιμότητα» και με την πολιτική Τραμπ, «δεν γνωρίζεις τι σε περιμένει ούτε σε τέσσερις ώρες». Το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής του Q5 ή οριστικής απόσυρσής του από την αγορά δεν έχει ακόμη αποκλειστεί.
Πέρα από το Q5, οι δασμοί αγγίζουν και το Audi Q3 που κατασκευάζεται στην Ουγγαρία. Ως αντίμετρο, η Volkswagen εξετάζει τη δυνατότητα μελλοντικής παραγωγής Audi και Porsche στις ΗΠΑ.
Νέα εργοστάσια στον ορίζοντα
Η εταιρεία μελετά το ενδεχόμενο να ξεκινήσει παραγωγή στο νέο εργοστάσιο της Scout Motors στη Νότια Καρολίνα, το οποίο όμως δεν θα είναι έτοιμο πριν από τα τέλη του 2026. Παράλληλα, διερευνά και την επέκταση της ήδη υπάρχουσας μονάδας στο Τενεσί, αλλά χωρίς να έχει ληφθεί ακόμη τελική απόφαση, εξαιτίας της μεταβαλλόμενης πολιτικής στρατηγικής των ΗΠΑ.
Διαβάστε ακόμη
Πώς γέμισαν τα κρατικά ταμεία και ήρθε το πλεόνασμα-έκπληξη – «Ξεκλειδώνουν» νέες παροχές
Πώς η πτώση του δολαρίου περιπλέκει τις αποφάσεις των κεντρικών τραπεζών (πίνακες)
Η ευγένεια κοστίζει: Πόσο πληρώνουμε το «παρακαλώ» και το «ευχαριστώ» στο ChatGPT
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.