Λίγες ημέρες πριν τεθούν σε ισχύ οι περικοπές πτήσεων που αποφάσισε η κυβέρνηση Τραμπ, κορυφαία στελέχη του αεροπορικού κλάδου ζήτησαν από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) να παρουσιάσει τεκμηριωμένα στοιχεία ασφάλειας που να δικαιολογούν το μέτρο.
Στις 5 Νοεμβρίου, σε τηλεδιάσκεψη με τον διοικητή της FAA, Μπράιαν Μπέντφορντ, αρκετοί διευθύνοντες σύμβουλοι μεγάλων αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών εξέφρασαν την ανησυχία τους, ρωτώντας αν η Υπηρεσία είχε εντοπίσει κινδύνους που οι ίδιες οι εταιρείες αγνοούσαν. Σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, ο Μπέντφορντ απέρριψε τις ενστάσεις, δηλώνοντας ότι η μείωση 10% των πτήσεων σε 40 μεγάλα αεροδρόμια είναι μη διαπραγματεύσιμη και επιβλήθηκε για λόγους ασφαλείας.
Η απόφαση αυτή προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις και αναστάτωση στο ήδη επιβαρυμένο δίκτυο αερομεταφορών των ΗΠΑ. Οι περιορισμοί πτήσεων, σε συνδυασμό με δυσμενείς καιρικές συνθήκες και προβλήματα στα συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, οδήγησαν σε χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων τις τελευταίες ημέρες. Οι επιπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν, ακόμη και μετά τη συμφωνία στο Κογκρέσο για τον τερματισμό του μακροβιότερου shutdown στην ιστορία των ΗΠΑ.
Ο υπουργός Μεταφορών Σον Ντάφι δήλωσε ότι οι περικοπές δεν θα ανακληθούν έως ότου οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που απουσιάζουν επιστρέψουν στις θέσεις τους. Από την έναρξη του shutdown, περισσότεροι από 5 εκατομμύρια επιβάτες έχουν επηρεαστεί, σύμφωνα με την Airlines for America, που εκπροσωπεί τους μεγαλύτερους αμερικανικούς αερομεταφορείς.
Μεταξύ των επικριτών ξεχώρισε ο διευθύνων σύμβουλος της Alaska Air Group, Μπεν Μινικούτσι, ο οποίος ζήτησε διαφάνεια στα δεδομένα που οδήγησαν στην απόφαση. Οι μεγάλες εταιρείες, όπως οι American, Delta και United, είχαν τη δυνατότητα να προσαρμοστούν ευκολότερα, ενώ οι μικρότεροι αερομεταφορείς αντιμετώπισαν σοβαρότερα προβλήματα.
Η ανησυχία για την ασφάλεια είχε ήδη ενταθεί μετά από σειρά σοβαρών περιστατικών, ανάμεσά τους και η σύγκρουση μικρού αεροσκάφους της American Airlines με στρατιωτικό ελικόπτερο τον Ιανουάριο, που προκάλεσε επικρίσεις για ανεπαρκή αξιοποίηση των δεδομένων ασφαλείας από τη FAA.
Σε πολιτικό επίπεδο, οι περισσότερες εταιρείες απέφυγαν να αμφισβητήσουν ανοιχτά την απόφαση, φοβούμενες αντίδραση από τον Λευκό Οίκο. Η Alaska Air επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της στην τηλεδιάσκεψη, ωστόσο διέψευσε τον τρόπο παρουσίασης των δηλώσεών της, ενώ η Airlines for America υπογράμμισε ότι η ασφάλεια αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και ότι οι επιβάτες πρέπει να αισθάνονται εμπιστοσύνη στο σύστημα μετά τα μέτρα της FAA.
Στο χρηματιστήριο, οι περισσότερες αεροπορικές υπέστησαν απώλειες, καθώς οι ακυρώσεις και οι περιορισμοί προκάλεσαν πιέσεις στα έσοδα και πτώση της εμπιστοσύνης των επενδυτών.
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών δήλωσε ότι η ασφάλεια δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης, υποστηρίζοντας πως η κυβέρνηση εμπιστεύεται πλήρως την ανεξάρτητη ομάδα ασφαλείας της FAA. Ο Μπέντφορντ και ο Ντάφι τόνισαν ότι οι περικοπές κρίθηκαν απαραίτητες για να ανακουφιστεί το μειωμένο προσωπικό των ελεγκτών κατά τη διάρκεια του shutdown.
Οι ελλείψεις σε κρίσιμα αεροδρόμια όπως Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Ντάλας και Ατλάντα προκάλεσαν σοβαρές καθυστερήσεις, ενώ η FAA απαιτεί πλέον μείωση εγχώριων πτήσεων κατά 10% έως το τέλος της εβδομάδας.
Ενώ υποστηρικτές χαιρέτισαν την παρέμβαση της FAA ως αναγκαίο μέτρο ασφαλείας, επικριτές κατηγόρησαν τον Ντάφι ότι δεν δημοσιοποίησε τα δεδομένα στα οποία βασίστηκε η απόφαση και πως χρησιμοποίησε το μέτρο πολιτικά, ως πίεση προς τους Δημοκρατικούς για τον τερματισμό του shutdown.
Διαβάστε ακόμη
Γάλλιο: Βασικός παίκτης η Ελλάδα με πρωταγωνίστρια τη Metlen
Ενα ορεινό design καταφύγιο που δεν μοιάζει με κανένα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.