Με τη γραμμή 4 του μετρό να παραμένει ένας δισεπίλυτος γρίφος και τον νέο διαγωνισμό για την διαχείριση και λειτουργία της Ψυτάλλειας να παίρνει νέα παράταση μέχρι να αποφανθεί η ΕΥΔΑΠ για την τύχη της διαγωνιστικής διαδικασίας, παρατείνοντας την αβεβαιότητα για έργα ύψους 1,8 δισ. ευρώ, ο τομέας των κατασκευών παραμένει ένα αδύναμο σημείο για την Ελλάκτωρ που συνεχίζει να  παράγει ζημιές και να προσελκύει «χτυπημένα» έργα.

Κόντρα στην προσπάθεια για την εξυγίανση του χαρτοφυλακίου της που διατηρήθηκε ζημιογόνο και πέρσι, παρουσιάζοντας αρνητικό EBITDA ύψους 127 εκατ. ευρώ, η ΑΚΤΩΡ συνεχίζει την πολιτική των εξαντλητικών εκπτώσεων, ως ένα σαφές δείγμα της έλλειψης τεχνικού αντικειμένου και της δυσκολίας προσέλκυσης νέων έργων. Oι δυσκολίες αυτές που είναι απόρροια και του περιορισμένου αριθμού δημοπρατούμενων έργων, αποτυπώθηκαν πέρσι και στα έσοδα της εταιρείας από κατασκευές, τα οποία περιορίστηκαν πάνω από 40%.

Χθες, έγινε γνωστό ότι η κατασκευαστική εταιρεία, προσφέροντας έκπτωση –έκπληξη 56,6% αναδείχτηκε μειοδότης στο διαγωνισμό για την οδική σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 74,1 εκατ. ευρώ.  Για το έργο, η κατασκευαστική εταιρεία άφησε πίσω της την Intrakat με εξίσου μεγάλη έκπτωση 50,73% και πολύ μακρύτερα την ΤΕΡΝΑ με 40,70% και τη Θεμέλη με 38,51%.

Ο διαγωνισμός προβλέπει τα έργα ολοκλήρωσης της οδικής σύνδεσης του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα, σε μήκος 3,5 χιλιομέτρων περίπου, από τα οποία τα 1,4 χιλιόμετρα είναι ήδη σε κυκλοφορία.

Η σύνδεση γίνεται με οδογέφυρα αμφίδρομης κατεύθυνσης, κατά το μεγαλύτερό της τμήμα. Παράλληλα, αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεσή του με τον έκτο προβλήτα και τον ΠΑΘΕ.

Η Εγνατία Οδός ΑΕ μπορεί βάσει του νόμου των δημοσίων συμβάσεων, να τροποποιήσει την σύμβαση, με ενεργοποίηση τού δικαιώματος προαίρεσης, για συγκεκριμένες εργασίες (κατασκευή τεχνικού  κλάδου της οδογέφυρας στο Βόρειο Τμήμα, μήκους 197 μέτρων, τη σύνδεση τού τοπικού οδικού δικτύου με την οδογέφυρα, την κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου τοπικού οδικού δικτύου με τις προσβάσεις του κ.α).

Όπως προβλέπεται, η ενεργοποίηση του δικαιώματος προαίρεσης θα πρέπει να γίνει από την αναθέτουσα αρχή εντός του χρόνου εκτέλεσης τής αρχικής σύμβασης και τουλάχιστον τρεις μήνες πριν την ολοκλήρωση αυτής, με την προϋπόθεση εξασφάλισης των απαιτούμενης γης, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων, εξασφάλισης της χρηματοδότησης (π.χ. έκδοση αποφάσεων ανάληψης χρηματοδότησης) και την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για την προς υπογραφή σύμβαση, που συνδέεται με την προαίρεση, εφόσον απαιτείται.