© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η δισέγγονη του πατριάρχη της μόδας και ιδρυτή του ομώνυμου οίκου Guccio Gucci, εγγονή του αμφιλεγόμενου Aldo Gucci και κόρη της Patrizia Gucci, με την οποία ήρθε σε ευθεία σύγκρουση, προέρχεται από μια δυναστεία που χάραξε νέα μονοπάτια στην παγκόσμια αισθητική και το στυλ. Η κληρονομιά της είναι βαθιά ριζωμένη στην ιταλική φινέτσα και την πολυτέλεια, στην αίγλη και τον μύθο ενός ονόματος του οποίου και μόνο η εκφορά προκαλεί δέος.
Η Alexandra Gucci Zarini, επιχειρηματίας και σχεδιάστρια, όμως, δεν έμεινε σε αυτά. Καθώς βίωσε την πιο σκοτεινή εκδοχή της οικογενειακής ιστορίας, τη σεξουαλική κακοποίηση από τον πατριό της, αποφάσισε ότι δεν θα μείνει στη φανταχτερή λάμψη. Δεν το έκρυψε. Μίλησε. Και με αξιοθαύμαστη δύναμη μετέτρεψε τον πόνο σε δράση. Μέσα από τον οίκο μόδας που δημιούργησε πέρυσι με τον σύζυγό της Josef Zarini, AGCF (Alexandra Gucci Creative Framework) στο Μπέβερλι Χιλς, δίνει φωνή σε παιδιά και επαναπροσδιορίζει το νόημα της πολυτέλειας απογυμνώνοντάς τη από οποιαδήποτε επιτήδευση.
GALA: Κουβαλάτε ένα από τα πιο βαριά ονόματα στον κόσμο της μόδας. Πώς επηρέασε η κληρονομιά Gucci την ταυτότητά σας και την ίδρυση της AGCF;
ALEXANDRA GUCCI: Το να φέρεις το όνομα Gucci είναι ταυτόχρονα προνόμιο και τεράστια ευθύνη. Είναι ένα όνομα εμβληματικό, αλλά εξίσου πολύπλοκο. Για καιρό το ένιωθα βαρύ. Το συνόδευαν προσδοκίες, υποθέσεις, μια αφήγηση που δεν είχα γράψει εγώ. Μα μέσα από την ανάκτηση της φωνής μου βρήκα και την ελευθερία μου. Κατάλαβα ότι η αληθινή δύναμη βρίσκεται στην επιλογή τού πώς κουβαλάς την ιστορία σου και όχι απλώς το όνομα που τη συνοδεύει. Η κληρονομιά Gucci με έφερε κοντά στην τέχνη και την ομορφιά, αλλά μου έδειξε και τις σκιές που συχνά μένουν αθέατες. Η AGCF δεν γεννήθηκε για να φτιάξει απλώς όμορφες τσάντες, κοσμήματα και αξεσουάρ, αλλά κάτι ειλικρινές. Κάτι που μιλά στη γυναίκα που δεν φοβάται να σταθεί με ευαισθησία και δύναμη ταυτόχρονα. Ήθελα να τιμήσω την τέχνη και την πολυτέλεια που κυλούν στο αίμα μου επαναπροσδιορίζοντας όμως τι σημαίνει αυτό. Ήθελα να δείξω ότι η πολυτέλεια μπορεί να είναι ηθική, ότι η δύναμη μπορεί να είναι στοχευμένη και ότι ένα όνομα μπορεί να ανοίγει πόρτες σε δύσκολες συζητήσεις που συχνά αποσιωπούνται.

G.: Πώς αντιλαμβάνεστε τη σημερινή βιομηχανία της πολυτέλειας;
A.G.: Σε μεγάλο βαθμό κατευθύνεται από υπερσεξουαλικές καμπάνιες και κενά μηνύματα, σχεδιασμένα για να πουλάνε και όχι να εξυπηρετούν. Στην AGCF πιστεύουμε ότι η αληθινή πολυτέλεια δεν αφορά στην υπερβολή ή στην εκμετάλλευση, αφορά στην ακεραιότητα, στην πρόθεση και στη συναισθηματική σύνδεση. Είμαστε το φως μέσα σε έναν χώρο που σε μεγάλο βαθμό έχει χάσει τον δρόμο του, το πιστεύω αυτό!
G.: Πώς ορίζετε το πάθος ως άνθρωπος και επαγγελματίας;
A.G.: Ο ορισμός του πάθους έχει εξελιχθεί με τον χρόνο μέσα από δυσκολίες, ίαση και αυτογνωσία. Σήμερα το πάθος είναι το νήμα που ενώνει κάθε πτυχή της ταυτότητάς μας στην AGCF, από τον σχεδιασμό έως τον σκοπό. Δεν αφορά μόνο στη φιλοδοξία ή στην επιδίωξη, αφορά στη μετατροπή της δημιουργικής ενέργειας σε ουσιαστικό αντίκτυπο. Το χαρακτηριστικό μας μοτίβο, Unità, συμβολίζει αυτή την ενότητα υπενθυμίζοντας ότι η ομορφιά οφείλει να έχει νόημα πέρα από την αισθητική. Το πάθος είναι ο συναισθηματικός πυρήνας της δουλειάς μου, ο αγώνας ενάντια στην κακοποίηση, η δέσμευση για ηθική πολυτέλεια, η αφοσίωση σε έναν κόσμο όπου η ακεραιότητα και η τέχνη συνυπάρχουν. Το πάθος είναι που μεταμορφώνει ένα brand σε κίνημα.
G.: Ποιο ήταν το εσωτερικό κίνητρο που σας ώθησε να μετατρέψετε την προσωπική σας τραυματική εμπειρία σε κοινωνική δράση;
A.G.: Γεννήθηκε από μια βαθιά και αδιαπραγμάτευτη πεποίθηση πως η σιωπή δεν πρέπει ποτέ να είναι το τίμημα της επιβίωσης. Για πολύ καιρό έζησα με έναν πόνο αόρατο για τον έξω κόσμο, μια ήσυχη οδύνη που τόσα παιδιά και επιζώντες κουβαλούν. Αυτή η φλόγα γεννήθηκε από την αγάπη για το παιδί που ήμουν, που άξιζε προστασία και από την ευθύνη απέναντι στα παιδιά που ακόμη ζουν μέσα στον φόβο, των οποίων οι φωνές αγνοούνται.
Η AGCF χτίστηκε πάνω σε αυτό το θεμέλιο. Δεν είναι απλώς ένα brand, είναι μια υπόσχεση. Να μη διαχωρίζουμε ποτέ την ομορφιά από την ακεραιότητα. Να δημιουργούμε με ενσυναίσθηση. Να τιμούμε τις ιστορίες που μας διαμορφώνουν, ακόμη και τις πιο επώδυνες.
Και, ναι, η προσωπική μου περιπέτεια με έχει κάνει βαθιά ευαίσθητη απέναντι στον αόρατο πόνο που κουβαλούν πολλά παιδιά. Τα βλέπω, ήμουν ένα από αυτά. Αυτή η ευαισθησία διαποτίζει κάθε πτυχή του έργου μας στην AGCF, από τις δράσεις που στηρίζουμε έως τον τρόπο που μιλάμε για την επούλωση του τραύματος και την ελπίδα.

G.: Αν μπορούσατε να ψιθυρίσετε ένα μήνυμα σε κάθε μικρό κορίτσι σήμερα, ποιο θα ήταν αυτό;
A.G.: Θα έλεγα: «Είσαι αρκετή, ακριβώς όπως είσαι. Μην αφήσεις κανέναν να σου πει ότι η αξία σου ορίζεται από την εμφάνιση, την έγκρισή του ή την τελειότητα. Η φωνή σου, το πάθος σου, η αυθεντικότητά σου, αυτά είναι η αληθινή σου δύναμη». Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε, να στηρίζουμε και να ενδυναμώνουμε τα παιδιά παρέχοντας πόρους, υπεράσπιση και πλατφόρμες που ενισχύουν τη φωνή τους. Αγωνιζόμαστε για έναν κόσμο όπου κάθε παιδί αισθάνεται ασφαλές, ακούγεται και αναγνωρίζεται. Για έναν κόσμο όπου κάθε αγόρι και κάθε κορίτσι γνωρίζει ότι έχει τη δύναμη και την υποστήριξη να διαμορφώσει το μέλλον του.
G.: Ποια είναι η δημιουργική σας φιλοσοφία; Τι σας εμπνέει στον σχεδιασμό;
A.G.: Η AGCF δεν κυνηγά τις τάσεις. Δημιουργεί κομμάτια που αντέχουν στον χρόνο. Κάθε σχέδιο είναι φτιαγμένο για να είναι διαχρονικό, όχι εποχιακό. Στόχος μας είναι να δημιουργούμε απαραίτητα κομμάτια που αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα μιας γυναίκας. Είτε πρόκειται για μια τσάντα είτε για ένα κόσμημα, θέλουμε να ενσωματώνεται στο προσωπικό στυλ της και να προσθέτει βάθος, κομψότητα και χαρακτήρα. Το Unità είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η αφήγηση ζει μέσα στον σχεδιασμό μας. Είναι διακριτικό αλλά δυνατό, συμβολικό αλλά φορέσιμο. Δεν φοράς απλώς ένα όμορφο αντικείμενο, αλλά ένα μήνυμα.

G.: Άρα η AGCF δεν είναι απλώς ένας οίκος μόδας;
A.G.: Το να μεταφέρουμε το μήνυμα της AGCF στον κόσμο μέσα από τα σχέδιά μας είναι μια πράξη ενδυνάμωσης γιατί κάθε κομμάτι είναι αντανάκλαση των αξιών μας και του πάθους μας για αλλαγή. Η AGCF δεν αντιπροσωπεύει απλώς τις σχεδιαστικές μου επιλογές, αλλά όλα όσα πρεσβεύουμε: αυθεντικότητα, ακεραιότητα και την πεποίθηση ότι η ομορφιά και η μόδα πρέπει να έχουν σκοπό. Αυτό που ξεχωρίζει την AGCF σε μια θάλασσα «ηθικών» labels είναι η ακλόνητη προσήλωσή μας στο να καταστήσουμε τη μόδα δύναμη κοινωνικής αλλαγής.
G.: Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
A.G.: Αυτή τη στιγμή επικεντρώνομαι σε μια ανάπτυξη που παραμένει πιστή στις αξίες της AGCF. Θέλω να δω το brand να εξελίσσεται, να εμπνέει μέσα από τον σχεδιασμό, αλλά και μέσα από συνεργασίες που ενισχύουν την κοινωνική επιρροή μας. Θέλουμε να ενισχύσουμε τις διεθνείς μας δράσεις στηρίζοντας γυναίκες και παιδιά, προωθώντας την ίαση και την ενδυνάμωση. Ο στόχος είναι απλός: να χτίσουμε μια κληρονομιά που δεν αφορά μόνο στη μόδα, αλλά στην ουσιαστική και διαρκή αλλαγή της κοινωνίας.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΘ: Δέσμη με 40 παρεμβάσεις για μεσαία τάξη, οικογένειες με παιδιά και αγρότες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.