της Όλγας Μπαλαφούτη

Όλα ξεκίνησαν από την Αρχαία Ολυμπία το 2011, όπου 60 φίλοι και συνεργάτες από όλα τα επαγγέλματα και τις ηλικίες αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους κόντρα στην κρίση και να δημιουργήσουν την Αλφειός Ρόδι, μια εταιρεία που διατηρεί τα χαρακτηριστικά της συλλογικής επιχείρησης και ταυτόχρονα υπακούει στις βασικές αρχές της αγοράς και της οικονομίας.

Με «όπλο» το ρόδι, ένα προϊόν – υπερτροφή, προχώρησαν σε μία επένδυση που ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ. Το 75% της επένδυσης έγινε με ίδια κεφάλαια – χωρίς τραπεζικό δανεισμό – και το 25% από πόρους του προγράμματος Leader. Η υποστήριξη του σχεδίου ύψους 223.541 ευρώ μέσω του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) και του χρηματοδοτικού προγράμματος LEADER χρησιμοποιήθηκε για την αγορά του αναγκαίου μηχανισμού για τη μονάδα επεξεργασίας χυμού.

rodi2

Σήμερα, οι 250 πλέον παραγωγοί-μέτοχοι της Αλφειός Ρόδι καλλιεργούν δέντρα ροδιάς στα κτήματά τους και η εταιρεία φροντίζει για την αποθήκευση, τη μεταποίηση, την εμπορία και την προώθηση του φρέσκου ροδιού και του 100% φυσικού χυμού στην αγορά. Πρόκειται για μια οργανωμένη αναπτυξιακή οικονομική δραστηριότητα για την καλλιέργεια της ροδιάς που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή της κοιλάδας του Αλφειού, του Λάδωνα και του Ερύμανθου.

«Το πρόγραμμα Leader ήταν μία τεράστια οικονομική αιμοδοσία», είπε ο Παρασκευάς Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, μιλώντας σε δημοσιογράφους Ελληνες και ξένους, απεσταλμένους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είδαν από κοντά τις εγκαταστάσεις της Αλφειός Ρόδι στο Κολίρι του Πύργου Ηλείας.

«Για εμάς η ΕΕ δεν είναι φιλόπτωχο ταμείο. Διαχειρίζεται τα χρήματα των ευρωπαίων πολιτών και οφείλουμε να εκφράσουμε ευγνωμοσύνη» πρόσθεσε ο ίδιος.

rodi1

Σε αριθμούς

180 αγροκτήματα, 2.000 στρέμματα και 165.000 δένδρα με μέση ηλικία τα 4 έτη.

Στη σύγχρονη μονάδα της Αλφειός Ρόδι μπορούν να υποστούν επεξεργασία περίπου 2.500-3.000 κιλά ρόδι ανά ώρα με ετήσια παραγωγική δυναμικότητα που εκτιμάται σε 822.000 λίτρα χυμού.

Η εμφιάλωση φθάνει τις 10.000 – 12.000 φιάλες ανά ημέρα και γίνεται σε γυάλινες φιάλες των 250 ml και 650 ml.

Ο στόχος είναι το 2019-2020 σε πλήρη λειτουργική παραγωγικότητα και ακολουθώντας την ανάπτυξη των κτημάτων και των δένδρων ο αριθμός αυτός να εκτοξευθεί στις 2.000.000 φιάλες.

Οι χυμοί διανέμονται στην Ελλάδα σε 2.000 σημεία λιανικής πώλησης, ενώ για το 2018 ο στόχος είναι να αγγίξουν τα 5.000 σημεία λιανικής πώλησης μέσω μιας νέας εταιρίας δικτύου διανομής που ανήκει στην Αλφειός Ρόδι.

Σε ό,τι αφορά τα νέα προϊόντα ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός περιλαμβάνει μέχρι τέλους 2017 τέσσερις νέες γεύσεις χυμών, μείγματα χυμού ροδιού με χυμούς άλλων φρούτων – υπερτροφών, συσκευασίες μαρμελάδα με φυσικές γλυκαντικές ουσίες χωρίς ζάχαρη αλλά και κρέμα βαλσάμικου ξυδιού με ρόδι.