Οι ιδιοκτήτες των Porsche και Volkswagen προχωρούν στη δημιουργία επενδυτικού ταμείου που επικεντρώνεται στον τομέα της άμυνας, με στόχο να αξιοποιήσουν την αυξημένη στρατιωτική δαπάνη στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, η Porsche Automobil Holding SE, η εταιρεία επενδύσεων της οικογένειας Porsche-Piëch, ανακοίνωσε την ίδρυση νέας επενδυτικής πλατφόρμας με τη συνεργασία, προς το παρόν ανώνυμων, εταίρων. Στόχος είναι η επένδυση σε νεοφυείς επιχειρήσεις με έμφαση στον αμυντικό τομέα. Η εταιρεία εγκαταλείπει τον προηγούμενο περιορισμό που απαιτούσε διπλή –στρατιωτική και πολιτική– χρήση των τεχνολογιών.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος Hans Dieter Pötsch, η Porsche SE στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της στην αμυντική τεχνολογία, διατηρώντας παράλληλα το βασικό της ενδιαφέρον στους τομείς της κινητικότητας και της βιομηχανίας. Η στρατηγική αυτή συνοδεύεται από αναθεώρηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία λόγω των προκλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου.
Η στρατηγική εισόδου σε τομείς όπως η άμυνα ή οι υποδομές μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικερδής, καθώς η Ευρώπη σχεδιάζει αυξημένες επενδύσεις σε αυτούς τους τομείς. Τον Μάρτιο, η Porsche SE είχε ήδη ανακοινώσει το ενδιαφέρον της για μια τρίτη μεγάλη, μακροπρόθεσμη επένδυση εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας.
Παράλληλα με το ταμείο, η εταιρεία διερευνά ενεργά επενδύσεις σε περιοχές όπως η δορυφορική τεχνολογία, η κυβερνοασφάλεια, οι αισθητήρες και τα logistics. Η εμπλοκή του ομίλου στον στρατιωτικό τομέα έχει ιστορικές ρίζες. Η Volkswagen συνεργάζεται με τη Rheinmetall για στρατιωτικά οχήματα, ενώ η Porsche SE έχει επενδύσει στην κατασκευάστρια drone Quantum Systems.
Ο ιδρυτής Ferdinand Porsche συμμετείχε στην ανάπτυξη οχημάτων για τη ναζιστική Γερμανία. Το Beetle αποτέλεσε βάση για στρατιωτικά οχήματα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ η εταιρεία ανέπτυξε αργότερα και το στρατιωτικό Type 181. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες περιλαμβάνουν απογόνους του Ferdinand Porsche, όπως τους Ferdinand Alexander Porsche και Ferdinand Piëch.
Η Porsche SE αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για τα προσαρμοσμένα κέρδη μετά φόρων, από τουλάχιστον 2,4 δισ. ευρώ σε μόλις 1,6 δισ. ευρώ, λόγω μειωμένων προσδοκιών από τις Porsche και Volkswagen.
Διαβάστε ακόμη
Ευρώπη: Πώς μεταφράζεται για την οικονομία της μια πιθανή συμφωνία για ειρήνευση στην Ουκρανία
Λευκός Οίκος vs Fed: Στο στόχαστρο Τραμπ ένα ακόμη μέλος του Δ.Σ. – Ζητά παραίτηση της Λίζα Κουκ
Μελέτη-έκπληξη: Επιβραδύνθηκε το λιώσιμο των πάγων – Κίνδυνος να επιστρέψει με διπλάσια ταχύτητα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.