Πέρυσι οι εργασίες που ζητήθηκαν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας  douleutaras.gr έφθασαν αισίως τα 42,5 εκατ. ευρώ.

Απ’ τα αιτήματα που υπήρξαν τελικά κλείστηκαν συμφωνίες μεταξύ καταναλωτών και επαγγελματιών και εκτελέστηκαν εργασίες γύρω στα 17 εκατ. ευρώ (350 εργασίες καθημερινά με συνολικό αντίτιμο περί τα 50.000 ευρώ κατά μ.ο.). Νούμερα τα οποία αναμένεται να «εκτιναχθούν» φέτος.

Και αυτό καθώς ο Covid-19 έχει φέρει τα πάνω κάτω φέρνοντας «χρυσές δουλειές» στην startup πίσω απ’ τη διάσημη πλατφόρμα, απ’ όπου μπορεί κανείς να κλείσει επαγγελματία τεχνίτη μέσα από 90 ειδικότητες. Ήδη όπως εξηγούσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ανδρέας Γραμμάτης, τα αιτήματα που δέχεται καθημερινά η πλατφόρμα έχουν διπλασιαστεί! «Ήδη χθες καταγράψαμε νέο ρεκόρ, σπάζοντας το φράγμα των 1.000 αιτημάτων», σημείωσε μεταξύ άλλων κατά τη χθεσινή παρουσίαση σε δημοσιογράφους.

Μπορεί να απέφυγε να δώσει στοιχεία για τα οικονομικά μεγέθη της ίδιας της εταιρείας, ωστόσο  διαβεβαίωσε ότι πλέον η εταιρεία, που έχει περάσει σε φάση ωρίμανσης πετώντας από πάνω της το χαρακτηρισμό startup, είναι πλέον «κοντά στην κερδοφορία».

Έχοντας ήδη διαχειριστεί περισσότερα από 600.000 αιτήματα εργασιών (από επισκευές ηλεκτρολογικές/υδραυλικές, διάφορες βελτιωτικές εργασίες για το σπίτι, μετακομίσεις, συντήρηση κλιματισμών, καθαρισμούς κ.α.) από την ίδρυσή του το 2015 μέχρι σήμερα και με 400.000 επισκέψεις ανά μήνα, το douleutaras.gr συνεχίζει να «ανεβαίνει» εξήγησε ο κ. Γραμμάτης. Οι συνεργαζόμενοι επαγγελματίες – τεχνίτες έχουν φθάσει πλέον τους 3.700 καλύπτοντας 90 διαφορετικές ειδικότητες ενώ στην ίδια την εταιρεία πλέον οι εργαζόμενοι έχουν φθάσει τους 44.

Σύμφωνα με τον κ. Γραμμάτη τα μέτρα περιορισμού και η καραντίνα που δημιούργησαν δυναμική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας έδωσαν σημαντική ώθηση και στην πλατφόρμα. Εξάλλου και το «μένουμε σπίτι» το οποίο ώθησε πολλούς στο να κάνουν επισκευές και άλλες «παρεμβάσεις» στον χώρο τους.

Και πριν την πανδημία όμως, στις αρχές του έτους, 3 στους 4 χρήστες δήλωναν ότι ήταν αρκετά ή πολύ πιθανό να εμπιστευτούν μία online πλατφόρμα για να βρουν επαγγελματίες – τεχνίτες για το σπίτι τους, με το douleutaras.gr να αναδεικνύεται πρώτη επιλογή ανάμεσα στις πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών, συμπλήρωσε ο ίδιος.

«Όραμά μας από την ίδρυση του douleutaras.gr είναι να βοηθάμε τους ανθρώπους να ομορφαίνουν τα σπίτια τους», σημείωσε ο κ. Γραμμάτης, προσθέτοντας: «Με οδηγό αυτό το όραμα, εξελίσσουμε συνεχώς τις λειτουργίες της πλατφόρμας μας, ώστε να προσφέρουμε μία πρωτοποριακή υπηρεσία που βελτιώνει την καθημερινότητα κάθε νοικοκυριού, ενώ παράλληλα προάγει την ανάπτυξη του επαγγελματία – τεχνίτη στην Ελλάδα. Με τη μετάβαση στην κανονικότητα, παρατηρείται ραγδαία άνοδος των αιτημάτων, κυρίως για βελτιωτικές εργασίες για το σπίτι, γεγονός που μας δείχνει τόσο την ενίσχυση της ψηφιοποίησης του κλάδου όσο και το γεγονός ότι το σπίτι αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στο μυαλό του κόσμου. Μένει να δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτή η τάση στο μέλλον.»

Πώς λειτουργεί το douleutaras.gr

Ο χρήστης που επιθυμεί να πραγματοποιήσει μία εργασία για το Σπίτι, συμπληρώνει δωρεάν μία σύντομη φόρμα και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα βλέπει τους καλύτερους επαγγελματίες για αυτή βάσει ποιότητας, απόστασης και αξιολογήσεων.

Ο χρήστης μπορεί να συγκρίνει μεταξύ διαφορετικών επαγγελματιών και να επιλέξει εκείνον που θα προχωρήσει. Για τη διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών, η πορεία κάθε εργασίας παρακολουθείται από την αρχή μέχρι το τέλος, ενώ πρόσφατα βγήκε «στον αέρα» και το νέο πρόγραμμα «Εγγύηση Εργασίας douleutaras», προσφέροντας εγγύηση επιστροφής χρημάτων και καλής εξυπηρέτησης.

Η σχέση με τους επαγγελματίες

Σε ο,τι αφορά τους ίδιους τους επαγγελματίες ο κ. Γραμμάτης σημείωσε πως «εφαρμόζουμε ένα δίκαιο μοντέλο συνεργασίας, έτσι ώστε τα κόστη τους να είναι ανάλογα των εσόδων που απολαμβάνουν από εργασίες της πλατφόρμας. Ακόμη, βάζουμε σε προτεραιότητα και προτείνουμε τους καλύτερους επαγγελματίες δίνοντάς τους τη δυνατότητα να λαμβάνουν ένα σημαντικό όγκο εργασιών με σταθερή ροή. Τέλος, έχουμε αναπτύξει δωρεάν πρωτοποριακά εργαλεία που επιτρέπουν στους επαγγελματίες να παρακολουθούν την απόδοση και τον τζίρο τους συγκριτικά με άλλους επαγγελματίες και να λαμβάνουν συμβουλές ως προς την εξέλιξη και την καθημερινή οργάνωσή τους». Στο πλαίσιο αυτό η πλατφόρμα δημιούργησε και μία ψηφιακή γραμματέα που βοηθά τον επαγγελματία να τηρεί συγκεκριμένο πρόγραμμα ιεραρχώντας τις προτεραιότητες του και αποδίδοντας καλύτερα στο διαθέσιμο χρόνο.

Δεδομένου ότι η πλατφόρμα είναι marketplace και όχι εργολάβος για να γίνονται μέσω αυτής οι πληρωμές στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη δήλωση των ίδιων των επαγγελματιών για τις δουλειές που τελικά ανέλαβαν και τα ποσά που μπορεί να εισέπραξαν. Κάτι, που σύμφωνα με τον κ. Γραμμάτη, διασφαλίζεται απ’ το γεγονός ότι δίδονται σημαντικά κίνητρα στους καλούς επαγγελματίες κυρίως με την εξασφάλιση ροής εργασίας. Οι δε προμήθειες, όπως εξήγησε, διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο της εργασίας.

Αγορά 2,5 δισ!

Σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση, και την «επόμενη ημέρα» της πανδημίας, ο κ. Γραμμάτης φάνηκε αισιόδοξος. Αυτό, αφενός γιατί ο κλάδος στον οποίο εντάσσεται το douleutaras.gr είναι «πίσω» στο κομμάτι της ψηφιοποιήσης, αφετέρου γιατί πρόκειται για μια αγορά με προοπτικές. Ο CEO της εταιρείας χαρακτήρισε μάλιστα την χρήση του internet για την κατανάλωση υπηρεσιών, τη «νούμερο ένα ευκαιρία» αυτή τη στιγμή προσδιορίζοντας την αγορά υπηρεσιών για το σπίτι στη χώρα μας στα 2,5 δισ ευρώ!

Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα, που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2015, υποστηρίζεται μεταξύ άλλων από τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών PJ Tech Catalysts της τράπεζας Πειραιώς, VentureFriends του Απόστολου Αποστολάκη και Addventure από τη Ρωσία έχοντας αντλήσει, την τελευταία πενταετία, σε τρεις γύρους, συνολική χρηματοδότηση της τάξης των 3,5 εκατ. ευρώ.

Χρηματοδότηση και σχέδια

Ο κ. Γραμμάτης σημείωσε χθες πως η εταιρεία δεν σχεδιάζει κάποια νέα χρηματοδότηση ή επέκταση αυτή τη στιγμή, αν και η τελευταία είναι στα ευρύτερα σχέδια της εταιρείας. Η στόχευση εξάλλου παραμένει η διείσδυση και σε άλλες αγορές του εξωτερικού. Σε ο,τι αφορά την ελληνική αγορά ο κ. Γραμμάτης τόνισε ότι η δραστηριοποίηση της πλατφόρμας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι αρκετή με δεδομένο ότι στις μικρότερες πόλεις δεν μπορεί να προσδώσει υψηλότερη αξία σε επαγγελματίες καθώς ακολουθείται περισσότερο η πρακτική του «γνωστού».