Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι, δηλώνει πως δεν δίστασε ποτέ να κάνει ερωτήσεις. Από παιδί, ρωτούσε συνεχώς την οικογένεια και τους φίλους του «Γιατί;», για να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του — «ίσως μέχρι σημείου ενόχλησης», όπως ο ίδιος έγραψε στην πιο πρόσφατη επιχειρηματική επιστολή του προς τους μετόχους, που δημοσιεύθηκε στις 10 Απριλίου.

Κατά τη διάρκεια της πορείας του στην εταιρεία-κολοσσό των 2,01 τρισ. δολαρίων, ο Τζάσι παρατήρησε ότι η ίδια ερώτηση βοήθησε την Amazon και τους εργαζομένους της να επιτύχουν. Οι ομάδες που ενθαρρύνονται να ρωτούν συνεχώς «Γιατί;» αντιμετωπίζουν αποτελεσματικότερα τα σύνθετα προβλήματα και οδηγούνται σε καινοτομίες, εξήγησε.

«Σε σχεδόν 28 χρόνια στην Amazon, η σημαντικότερη διαφορά στην ανάπτυξη ανθρώπων και εταιρειών είναι η ικανότητα μάθησης», έγραψε, υπογραμμίζοντας ότι τα άτομα με υψηλό “YQ” — δηλαδή την έμφυτη τάση να ρωτούν «Γιατί;» — είναι εκείνα που εξελίσσονται συνεχώς, μαθαίνουν και τελικά δημιουργούν ανώτερες εμπειρίες για τους πελάτες.

Η ερώτηση που οδηγεί σε αλλαγή και επιρροή

Ο Τζάσι σημειώνει ότι το «Γιατί;» μπορεί να προκαλέσει παραγωγικές συζητήσεις και ακόμα και αμήχανες συναντήσεις, που όμως συχνά αποτρέπουν λάθη ή φέρνουν στο φως νέες ιδέες. «Δεν φτάνεις στο Amazon Prime, το AWS ή το Alexa+ μέσα σε 60 λεπτά», σημειώνει. Αυτές οι καινοτομίες ξεκινούν με κάποιον που αμφισβητεί τα όρια του εφικτού για τον πελάτη και επιμένει μέχρι να μετατρέψει την ιδέα σε πραγματικότητα, ακόμα κι αν χρειαστεί να περάσει από αδιέξοδα.

Η περιέργεια, σύμφωνα με ειδικούς στην επικοινωνία, είναι ένα ισχυρό προσόν στον χώρο εργασίας. Το να ζητάς δεύτερη γνώμη, να επιδιώκεις βαθύτερη κατανόηση ή να θέτεις ήπιες αντιρρήσεις μπορεί να ενισχύσει την επιρροή σου στους συναδέλφους, αναφέρει ο λέκτορας του Στάνφορντ, Ματ Άμπραμς, στο CNBC το 2024.

Αναδυόμενη αξία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

«Δείχνει ενδιαφέρον, ενσυναίσθηση και θέληση για μάθηση — και μερικές φορές παραδοχή ότι δεν γνωρίζεις τα πάντα», δηλώνει ο Άμπραμς. Αυτή η στάση υποδηλώνει ανοιχτότητα στην ανατροφοδότηση και κάνει τους άλλους πιο δεκτικούς στο να ζητήσουν τη γνώμη σου.

Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αποκτά ρόλο στην καθημερινότητα, η ικανότητα να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις αποκτά νέα αξία. Ο CEO της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, προέβλεψε ότι η ικανότητα να γνωρίζουμε τι να ρωτήσουμε θα είναι σημαντικότερη από το να έχουμε άμεσες απαντήσεις, σε συνέντευξή του στο podcast «ReThinking» του Άνταμ Γκραντ στις 7 Ιανουαρίου.

«Θα συνεχίσουμε να εκτιμούμε κάποιες μορφές ικανότητας, αλλά όχι τόσο τη “διανοητική ιπποδύναμη” όσο την ερώτηση που ανοίγει τον δρόμο», ανέφερε ο Άλτμαν, προτείνοντας ότι σε έναν κόσμο γεμάτο απαντήσεις, η ερώτηση γίνεται το νέο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Διαβάστε ακόμη 

Λίζα Κουκ: Το προφίλ της κυβερνήτη της Fed στο στόχαστρο του Τραμπ

ΤτΕ: Στο τραπέζι οι εγγυήσεις του Ηρακλή – Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη κυβέρνησης, τραπεζών και servicers

Το παγκόσμιο φαινόμενο των best sellers: 12 αλήθειες για τον Χαρούκι Μουρακάμι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα