Κάποιες γευστικές εμμονές εμφανίζονται, εντυπωσιάζουν για λίγο και χάνονται. Άλλες, όμως, μένουν και αποκτούν μόνιμη θέση στη γαστρονομική σκηνή.
Φαίνεται πως η «επανάσταση της σοκολάτας του Ντουμπάι – Dubai chocolate» ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Αν και είναι νωρίς για τελεσίδικα συμπεράσματα, η νέα αυτή τάση έχει ριζώσει σταθερά και εξαπλώνεται ραγδαία, μεταμορφώνοντας όχι μόνο τις σοκολάτες αλλά και μια σειρά από γλυκίσματα.
Η πρώτη, πλέον κλασική μπάρα «Dubai Chocolate» δημιουργήθηκε από τον Fix Chocolatier στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το 2021 και έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι το 2023. Πλούσια και απολαυστική, χαρακτηρίζεται από ένα παχύ κέλυφος γάλακτος σοκολάτας γεμισμένο με κρέμα φιστικιού και ταχίνι, αναμεμειγμένα με τραγανά φύλλα κανταΐφι.
Σήμερα, διεθνείς μάρκες και μικροί αρτοποιοί αναβιώνουν τη συνταγή σε εκδοχές όπως κρουασάν, milkshake ή παρφέ, με γεμίσεις από φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα έως μάτσα ή σ’μόρς.
«Δεν τη θεωρώ πια “τάση” — είναι κάτι εντελώς καινούργιο», δηλώνει ο Ντιν Αλαλ, επικεφαλής της αλυσίδας The Nuts Factory με 150 καταστήματα στις ΗΠΑ.
Η τρέλα της σοκολάτας του Ντουμπάι έχει προκαλέσει μέχρι και έλλειψη φιστικιών, σύμφωνα με την ιρανική εταιρεία Keinia, που απέδωσε το φαινόμενο στην «εκρηκτική άνοδο της ζήτησης» λόγω της viral τάσης του TikTok, σε συνδυασμό με περιορισμούς στην παραγωγή.

Παγκόσμιο φαινόμενο με άρωμα πολυτέλειας
Οι αναζητήσεις στο Google για «Dubai chocolate» εκτοξεύτηκαν στις αρχές του 2025 και παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, δείγμα της συνεχιζόμενης δημοφιλίας.
Η The Nuts Factory διαθέτει πλέον 12 διαφορετικές γεύσεις, καθώς και σοκολατένιους χουρμάδες, καραμελωμένους ξηρούς καρπούς, επιδόρπια με στρώσεις φράουλας και σοκολάτας, αλλά και την «Dubai Golden Chocolate Bar» με βρώσιμο χρυσό 24 καρατίων, η οποία κοστίζει 79,99 δολάρια, ενώ οι κλασικές μπάρες πωλούνται στα 18,99 δολάρια.
«Δεν είναι μόνο οι γεύσεις», λέει ο Αλαλ, «αλλά και η υφή — παχιά, γεμάτη γέμιση, με ιδιαίτερη δομή που ξεχωρίζει».
Οι μεγάλες αλυσίδες μπαίνουν στο παιχνίδι
Η Trader Joe’s διαθέτει μπάρα «Dubai chocolate» της Patislove, η IHOP λάνσαρε τη Dubai Pancake Stack, ενώ η Baskin-Robbins, η Costco, η Walmart και η QVC προσφέρουν δικές τους παραλλαγές, όπως παγωτά και τούρτες εμπνευσμένες από τη γεύση του Ντουμπάι.
Η Lindt, ο ελβετικός κολοσσός της σοκολάτας, παρουσίασε πέρυσι περιορισμένη έκδοση στην Ευρώπη που γνώρισε τεράστια επιτυχία.
Η Έρικα Λέφκοβιτς, που αγόραζε πρόσφατα Dubai chocolate στο Δουβλίνο, είπε: «Είναι το κράτς που με κερδίζει. Η σοκολάτα λιώνει, η γέμιση είναι βελούδινη, και το κανταΐφι δίνει την τέλεια υφή. Επιπλέον, έχει τη γλύκα της πολυτέλειας».
Παρότι πιο ακριβή από μια συνηθισμένη σοκολάτα, η σοκολάτα του Ντουμπάι συνδυάζει απόλαυση και εξωτισμό, με γεύσεις ροδόνερου, σαφράν και καρδάμου που αποπνέουν πολυτέλεια και ταξιδιωτική εμπειρία.
Η εκρηκτική ανάπτυξη στις πωλήσεις
Στις ΗΠΑ η ανάπτυξή του είναι εκρηκτική: σύμφωνα με τη NielsenIQ, οι πωλήσεις σοκολάτας με γέμιση φιστικιού αυξήθηκαν κατά 1.234% σε ετήσια βάση, ενώ η συνολική αγορά σοκολάτας υποχώρησε ελαφρά.
«Δεν έχω δει ποτέ προϊόν να πουλάει τόσο γρήγορα σε 50 χρόνια λιανικής», δηλώνει ο Στιου Λέναρντ Τζούνιορ, CEO της αλυσίδας Stew Leonard’s, που παρουσίασε το BeeMax Dubai Bar τον Μάρτιο και το είδε να «εξαφανίζεται» από τα ράφια, προχωρώντας μετά σε δική του σειρά προϊόντων και δώρο-κουτί για τις γιορτές, με πραλίνες, μίνι παγωτά και σοκολάτες Ντουμπάι.
Στις ΗΠΑ, κυκλοφορούν επίσης οι μάρκες Moda, Magno και Leonessa, καθώς και άλλες εκδοχές, όπως σοκολατάκια Chocolove και το σιρόπι Dubai Chocolate χωρίς ζάχαρη της Matteo’s Coffee Syrups.
Διαβάστε ακόμη
Στα δάνεια η δύναμη πυρός των τραπεζών – Τον Φεβρουάριο οι συναντήσεις με τον SSM για τα μερίσματα
Από το cloud μέχρι τα smart workplaces: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις στη νέα ψηφιακή εποχή
Γκρίφιν (Citadel): Ανησυχητική η στροφή των επενδυτών στον χρυσό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.