Όταν ο Κιμ Μιν-σοκ έδωσε το πράσινο φως το 2016 για τη δημοσίευση ενός βίντεο 90 δευτερολέπτων με ένα παιδικό τραγούδι, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα γεννιόταν ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Το Baby Shark όχι μόνο έγινε το πιο δημοφιλές βίντεο στην ιστορία του YouTube με πάνω από 16 δισ. προβολές, αλλά έθεσε και τα θεμέλια για να μετατραπεί η Pinkfong σε εταιρεία εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

«Δεν περιμέναμε ότι θα ξεχωρίσει από το υπόλοιπο περιεχόμενό μας», λέει ο Κιμ, σήμερα διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, από την έδρα της Pinkfong στη Σεούλ. «Κοιτώντας πίσω, ήταν η στιγμή που άνοιξε τον δρόμο για την παγκόσμια πορεία μας».

Και αυτή η πορεία έφτασε την Τρίτη στο χρηματιστήριο της Νότιας Κορέας: οι μετοχές της Pinkfong εκτινάχθηκαν άνω του 9% στο ντεμπούτο της, χαρίζοντάς της αποτίμηση άνω των 400 εκατ. δολαρίων.

Η ιστορία μιας startup που γεννήθηκε σε ένα μικροσκοπικό γραφείο

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2010 ως SmartStudy, με μόλις τρεις ανθρώπους και ελάχιστους πόρους. «Το γραφείο ήταν τόσο μικρό που ούτε καν μισθό δεν περιμέναμε τότε», θυμάται ο Κιμ.

Από τα πρώτα της βήματα, η εταιρεία άλλαξε κατεύθυνση πολλές φορές. Στη συνέχεια στράφηκε στα παιδιά μικρότερης ηλικίας, με απλούστερο, εκπαιδευτικό περιεχόμενο — και τότε γεννήθηκε το Baby Shark.

Το 2022 η εταιρεία πήρε επίσημα το όνομα The Pinkfong Company, εμπνευσμένο από την χαρούμενη αλεπού «Pinkfong», έναν από τους πρώτους της χαρακτήρες. Σήμερα απασχολεί περίπου 340 εργαζομένους, με γραφεία σε Τόκιο, Σαγκάη και Λος Άντζελες.

Πώς ένα παιδικό τραγούδι έγινε παγκόσμιο trend

Το Baby Shark έχει τις ρίζες του στις ΗΠΑ της δεκαετίας του ’70, αλλά η εκδοχή της Pinkfong το απογείωσε. Το επαναλαμβανόμενο «Baby shark, doo, doo, doo…» ενθουσιάζει τα παιδιά και —όπως παραδέχονται εκατομμύρια γονείς— εξαντλεί τους ενήλικες.

«Είναι σαν K-pop τραγούδι: γρήγορο, ρυθμικό, εθιστικό», λέει ο Κιμ. Η επιτυχία του εκτοξεύθηκε όταν το χορευτικό του παρουσιάστηκε σε παιδικές εκδηλώσεις στη Νοτιοανατολική Ασία. Σύντομα βίντεο με παιδιά και ενήλικες που χόρευαν το Baby Shark κατέκλυσαν το διαδίκτυο.

Το 2020, το Baby Shark έγινε το πιο προβεβλημένο βίντεο στην ιστορία του YouTube. Για χρόνια αποτέλεσε τη μισή εταιρική έσοδα και «πυροδότησε» νέα προϊόντα, σειρές και ένα ολόκληρο οικοσύστημα merchandise.

Νομικές μάχες, νίκες και η μεγάλη είσοδος στο χρηματιστήριο

Το 2019, η Pinkfong αντιμετώπισε μήνυση για λογοκλοπή. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας απέρριψε την υπόθεση, αποδεχόμενο ότι η εκδοχή της Pinkfong βασίζεται σε παραδοσιακό τραγούδι δημόσιου τομέα.

Η απόφαση αυτή ήρθε λίγο πριν από τη δημόσια εγγραφή της εταιρείας — μια εξέλιξη που, σύμφωνα με τον Κιμ, ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση της διοίκησης.

Μπορεί η Pinkfong να ξεφύγει από τη σκιά του Baby Shark;

Αναλυτές προειδοποιούν ότι η Pinkfong πρέπει να αποδείξει πως δεν είναι «one-hit wonder». Η εταιρεία επιμένει ότι έχει ήδη περάσει αυτό το στάδιο.

Η σειρά Bebefinn έχει ξεπεράσει το Baby Shark σε έσοδα, καλύπτοντας περίπου 40% της κερδοφορίας, ενώ το Baby Shark πέφτει στο 25%. Άλλες σειρές, όπως το Sealook, αυξάνονται γρήγορα.

Και παρότι κάποιοι γονείς δηλώνουν ότι το Baby Shark είναι «υπερβολικό» για τα παιδιά, η πραγματικότητα είναι ότι το brand παραμένει ακαταμάχητο: ακόμη και οικογένειες που γκρινιάζουν… ετοιμάζουν baby-shark γενέθλια.

Τα επόμενα βήματα: επενδύσεις, κινηματογραφικές παραγωγές και πιο “έξυπνο” περιεχόμενο
Η Pinkfong συγκέντρωσε σχεδόν 52 εκατ. δολάρια από την IPO και σκοπεύει να επενδύσει σε ταινίες, νέους χαρακτήρες και παραγωγές υψηλότερης κλίμακας. Ο Κιμ θέλει μια εταιρεία «tech-driven», που θα χρησιμοποιεί δεδομένα θέασης και αλγοριθμικά insights για να διαμορφώνει νέες σειρές.

«Έχουμε ήδη καταφέρει αυτό που ονειρεύονται πολλοί δημιουργοί», λέει ο Κιμ. «Τώρα πρέπει να δείξουμε ότι μπορούμε να το κάνουμε ξανά».

Διαβάστε ακόμη 

Γάλλιο: Βασικός παίκτης η Ελλάδα με πρωταγωνίστρια τη Metlen

Πιερρακάκης για τα σενάρια διαδοχής στο Eurogroup: «Εξαιρετικά τιμητικό για την Ελλάδα, αλλά πρόωρη η συζήτηση»

Ενα ορεινό design καταφύγιο που δεν μοιάζει με κανένα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα