Πριν από περίπου είκοσι χρόνια, η μόδα και το σινεμά συναντήθηκαν σε μια καμπάνια που άλλαξε την ιστορία της διαφήμισης. Το 2004, ο οίκος Chanel κυκλοφόρησε το εμβληματικό σποτ No. 5 The Film για το θρυλικό του άρωμα, σε σκηνοθεσία του Μπαζ Λούρμαν και με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Όσκαρ Νικόλ Κίντμαν.

Με κόστος παραγωγής που άγγιξε τα 33 εκατ. δολάρια – περίπου 52 εκατ. σε σημερινά χρήματα – η διαφήμιση αυτή θεωρείται η πιο ακριβή που έχει δημιουργηθεί ποτέ.

Το σποτ που έγραψε ιστορία

Η διάρκεια της παραγωγής δεν ξεπερνούσε τα τρία λεπτά, ωστόσο κάθε δευτερόλεπτο κόστισε σχεδόν 275.000–288.000 δολάρια. Παρά το υπέρογκο ποσό, το αποτέλεσμα δικαίωσε τον οίκο, συνδυάζοντας το ρομαντικό ύφος του Moulin Rouge! με την αξεπέραστη πολυτέλεια της Chanel.

Η Νικόλ Κίντμαν υποδύθηκε μια διάσημη ηθοποιό που προσπαθεί να ξεφύγει από τη δόξα και τον ασφυκτικό κόσμο των παπαράτσι, για να ζήσει έναν απαγορευμένο έρωτα με έναν άγνωστο άνδρα, τον οποίο ενσάρκωσε ο Ροντρίγκο Σαντόρο.

Η δημιουργική ομάδα και οι λεπτομέρειες

Η αμοιβή της Κίντμαν άγγιξε τα 3–3,7 εκατ. δολάρια, ενώ το εντυπωσιακό φόρεμα υψηλής ραπτικής που φόρεσε σχεδιάστηκε από τον Καρλ Λάγκερφελντ, ο οποίος επιμελήθηκε και τη συνολική δημιουργική κατεύθυνση της καμπάνιας.

Η μουσική επένδυση στηρίχθηκε στο αριστούργημα του Κλoντ Ντεμπισί, προσθέτοντας μια αίσθηση διαχρονικής κομψότητας.

Η επίδραση στην αγορά και στη διαφήμιση

Το No. 5 The Film δεν ήταν απλώς μια καμπάνια πολυτελείας. Ανέβασε τον πήχη για τη βιομηχανία της μόδας, θέτοντας νέα πρότυπα για το πώς μπορεί να συνδυαστεί η κινηματογραφική αφήγηση με το branding. Παράλληλα, εδραίωσε τη Chanel ως τον απόλυτο εκφραστή πολυτέλειας, ενώ άνοιξε τον δρόμο για συνεργασίες μόδας και κινηματογράφου που συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

Η στρατηγική επένδυση σε μια «μίνι ταινία» αντί για ένα κλασικό τηλεοπτικό σποτ απέδειξε πως η υψηλή αισθητική και η αφήγηση ιστοριών μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρό συναισθηματικό δεσμό με το κοινό – έναν δεσμό που δικαιολογεί και το υπέρογκο κόστος.

Διαβάστε ακόμη   

Μέγαρο Μαξίμου: Το σχέδιο του επόμενου τριμήνου με προτεραιότητα σε Υγεία, Παιδεία και φορολογική μεταρρύθμιση 

Γιώργος Ξηραδάκης: «Πώς τα ελληνικά ναυπηγεία θα σταθούν ισότιμα στον διεθνή ανταγωνισμό»

Τα πανεπιστήμια που «γεννούν» δισεκατομμυριούχους – Ποιο βρίσκεται στην κορυφή (λίστα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα