της Όλγας Μπαλαφούτη

Ούζο λεμόνι, Μαστίχα πορτοκάλι και Τσίπουρο lime ginger. Το παραδοσιακό συνάντησε το σύγχρονο και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και κυρίως γευστικό!

Πίσω από αυτή την δημιουργία, η εταιρεία YAMAS. Ιδρύθηκε το 2015 από τον Δημήτη Μητράκο, με σκοπό να προσφέρει μια διαφορετική αντίληψη για τα ελληνικά παραδοσιακά ποτά. Σε ένα καλαίσθητο μπουκάλι περιέχονται οι βασικές αξίες της ζωής: φιλία, χαρά, χαμόγελο, ήλιος, θάλασσα, η παράδοση ολόκληρης της Ελλάδας.

Η αγάπη του Δημήτρη για τα ελληνικά προϊόντα αλλά και το πείσμα του για κάτι το διαφορετικό μέσα στην κρίση, τον έκαναν να αφήσει τις παλιές του… συνήθειες και να ασχοληθεί με κάτι νέο.

yamas3

Όπως εξιστορεί στο newmoney.gr, σπούδασε Στατιστική και Οικονομικά και ήταν για δέκα χρόνια στον ασφαλιστικό χώρο. Η κρίση τον έκανε όμως να αφήσει τους… αριθμούς και να ασχοληθεί με τη γη. Αρχικά λόγω και της μεσσηνιακής του καταγωγής (μεγάλωσε στα Φιλιατρά), στράφηκε στο ελαιόλαδο. Έφτιαξε το brand luxury Poqa olive oil το οποίο ταξίδεψε στο εξωτερικό και κέρδισε άξια μια θέση στα «Harrods», στο «Galleries Lafayette» αλλά και σε αραβικές χώρες.

Στη συνέχεια, σε μία από τις πιο δύσκολες χρονιές για την Ελλάδα, το 2015 είδε τα κενά στην αγορά και στράφηκε στο ούζο, τη μαστίχα και το τσίπουρο. Δίνοντας και εκεί το κάτι διαφορετικό έφτιαξε τα YAMAS, premixed κοκτέιλς που ανήκουν στην κατηγορία RTD (Ready to Drink) από ελληνικά αποστάγματα.

yamas2

Πρόκειται για χαμηλόβαθμα αλκοολούχα ποτά (με 4% αλκοόλ), 5% χυμό, πλούσια σε ανθρακικό, και μόνο 61 θερμίδες, ελεύθερα γλουτένης.

Συμμέτοχος στην προσπάθεια ο Παναγιώτης Κωσταντόπουλος που φτιάχνει το πασίγνωστο μέλι με κρόκο κοζάνης και πριν ένα χρόνο μπήκε στην ομάδα του YAMAS.

“Είναι ο μοναδικός που πίστεψε στην επιτυχία αυτού του εγχειρήματος και σε μένα και έχουμε άψογη συνεργασία. Είμαι τύχερος”, δηλώνει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Μητράκος.

Και οι δύο δεν είχαν καμιά απολύτως προηγούμενη εμπειρία στον χώρο των ποτών, ωστόσο φαίνεται ότι κερδίζουν το στοίχημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία βραβεύτηκε από το Επιμελητήριο Αθηνών σαν νέα καινοτόμα επιχείρηση.

yamas5

Στόχος οι εξαγωγές σε 20 χώρες

Όπως μας λέει ο Δημήτρης, παρά τα εμπόδια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το όλο εγχείρημα, η YAMAS έχει καταφέρει να συνάψει συνεργασίες και να εξαπλωθεί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε δέκα χώρες του εξωτερικού. Τα προϊόντα YAMAS έχουν ταξιδέψει ήδη σε Κύπρο, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία, Γερμανία, Ισπανία, Ταϊβαν, Αυστραλία και στόχος είναι ο αριθμός να έχει διπλασιαστεί μέχρι τα τέλη του 2017. Η πιο πρόσφατη συνεργασία ήταν με τα El Corte Igles, τη γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ισπανία.

Στην Ελλάδα έχει πάνω από 100 συνεργασίες διανομής, ανάμεσα σε αυτές οι Blue stars Ferries, Celestyal cruises, Hotel Brain, τα σουπερμάκερτ ΑΒ αλλά και τα METRO Cash&Carry και MyMarket όπου η τοποθέτηση θα ξεκινήσει από τον Μάρτιο και φυσικά θα τα βρει κανείς σε πολλά beach bars και καφετέριες.

Στα σχέδια της εταιρείας είναι η μεγαλύτερη τοποθέτηση των προϊόντων σε ξενοδοχεία και αεροδρόμια με το λανσάρισμα και νέων κωδικών αλλά όπως εξηγεί ο Δημήτρης τα YAMAS
δεν απευθύνονται μόνο σε τουρίστες. Είναι ένα ποτό που μπορεί κανείς να το απολαύσει είτε στην παραλία, είτε στο φαγητό αφού είναι και χωνευτικό αλλά ακόμα και στην βραδινή έξοδο.