Σε μια εποχή όπου η εγχώρια αγορά ένδυσης παραμένει υποτονική και η διεθνής συγκυρία φέρνει περισσότερες ανακατατάξεις παρά ευκαιρίες, η Intrafashion Group κινείται με σταθερό και επιθετικό βηματισμό. Μετά τη θεαματική επιστροφή της Pink Woman ο κ. Δημήτρης Ματεμτζής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αποφάσισε να προχωρήσει στην εξαγορά της Bodytalk.

«Εψαχνα ένα trademark, όχι για να το αντιπροσωπεύσω, αλλά για να το αναπτύξω από την αρχή», λέει στο «business stories». «Και αν το δεις καθαρά, η Bodytalk είναι η μοναδική αθλητική εταιρεία ελληνικής προέλευσης.  Δεν υπάρχει κάτι άλλο στην αγορά πέρα από τους διεθνείς κολοσσούς».

Το deal σηματοδοτεί όχι μόνο τη δυναμική είσοδο της Intrafashion στην αγορά της αθλητικής ένδυσης, αλλά και την επιβεβαίωση του οράματος του κ. Ματεμτζή να χτίσει έναν όμιλο με συμπληρωματικά ελληνικά brands, τα οποία μπορούν να σταθούν αυτόνομα, να συνεργαστούν εμπορικά και να στηρίξουν ένα κοινό αναπτυξιακό αφήγημα εντός και εκτός Ελλάδος. Κάποια εξ αυτών κυρίως στη χονδρική, και άλλα με έμφαση και στη λιανική.

Οι λόγοι

Η επιλογή της Bodytalk δεν ήταν ούτε εύκολη ούτε τυχαία. Ο κ. Ματεμτζής, διαθέτοντας πολυετή πείρα στην αγορά αθλητικής ένδυσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αφού επί σειρά ετών ήταν ο επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας αθλητικών ειδών Champion σε πάνω από 15 χώρες στη ΝΑ Ευρώπη, στην Τουρκία και τη Μ. Ανατολή, ήξερε τι έψαχνε.

«Ηθελα ένα brand με ιστορία, με αναγνωρισιμότητα, αλλά και με δυνατότητες εξέλιξης. Η Bodytalk έχει 30 χρόνια πορείας, είναι καταχωρημένο trademark και παρότι έχει μείνει πίσω τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να έχει ισχυρό όνομα στην αγορά», εξηγεί. «Έπειτα μπορεί να υπάρξουν μια σειρά από συνέργειες σε κάθε τομέα, απ’ το δημιουργικό, την παραγωγή κ.ο.κ., χωρίς το ένα brand να κανιβαλίζει το άλλο. Οπότε οι προοπτικές είναι μεγάλες», προσθέτει.

Ο ίδιος αναγνωρίζει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Το 2024 έκλεισε με ζημίες 2 εκατ. ευρώ, ενώ οι ανάγκες ρευστότητας ξεπερνούσαν τα 2,5 εκατ. ευρώ. «Ηταν μια εταιρεία που, για να επιβιώσει, χρειαζόταν ή φοβερή συρρίκνωση ή κάποιον με μέγεθος, δομή και τεχνογνωσία. Εμείς είμαστε αυτός ο κάποιος», λέει χαρακτηριστικά.

Με τους ιδρυτές, τα αδέρφια Γιώργο και Φώτη Λεουτσάκο, έδωσαν τα χέρια έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις φτάνοντας στη χρυσή τομή για να περάσει το 100% της εταιρείας στον όμιλο Intrafashion. Μια συμφωνία με προβλέψεις σε μετρητά και ακίνητα ώστε η νέα εποχή να είναι ξεκάθαρη, όπως εξάλλου είχε γίνει και με την περίπτωση της Pink Woman το 2020, όταν ο κ. Ματεμτζής εξαγόρασε την αλυσίδα γυναικείας ένδυσης απ’ τον πρόσφατα εκλιπόντα Παύλο Χατζηπαυλίδη.

Reboot

Η Bodytalk βρίσκεται ήδη σε τροχιά επανατοποθέτησης. Από τις πρώτες κιόλας ημέρες μετά το deal, η Intrafashion έβαλε μπροστά έναν μηχανισμό διοικητικής, σχεδιαστικής και λειτουργικής ανασυγκρότησης, με στόχο το πλήρες reboot του brand.

«Η εταιρεία λειτουργεί αδιαλείπτως. Εχει ήδη δειγματίσει την ανοιξιάτικη συλλογή για το 2025 – εκεί βάλαμε και λίγο το χέρι μας προτού ολοκληρωθεί η συναλλαγή», αποκαλύπτει ο κ. Ματεμτζής. «Τώρα σχεδιάζουμε τη συλλογή του επόμενου χειμώνα που θα παρουσιαστεί τον Νοέμβριο».

Οπως εξηγεί ο κ. Ματεμτζής, η στρατηγική της Intrafashion με την Bodytalk θα επικεντρωθεί περισσότερο στη χονδρική, με στόχο να ενεργοποιηθεί ένα δίκτυο στρατηγικών συνεργασιών στην Ελλάδα και -κυρίως- στο εξωτερικό. «Δεν με ενδιαφέρει να στήσω δίκτυο λιανικής όπως στην περίπτωση της Pink Woman. Θέλουμε συνεργασίες με ισχυρούς retailers, όχι κατάστημα το κατάστημα», ξεκαθαρίζει.

Σύμφωνα με τον κ. Ματεμτζή, η Bodytalk θα λειτουργεί ως ξεχωριστή νομική οντότητα για τουλάχιστον έναν χρόνο, πρoτού ενσωματωθεί πλήρως στην Intrafashion. Μέχρι τότε, στόχος είναι να βελτιωθούν οι δομές, να εκσυγχρονιστούν οι λειτουργίες και να ευθυγραμμιστεί η εταιρική διακυβέρνηση με τα πρότυπα του ομίλου. «Το πρώτο που θέλουμε είναι να αρχίσουν να δουλεύουν οι συνέργειες. Αν χρειαστεί, μπορεί να μηδενίσουμε και τον δανεισμό τους με συμμετοχή της Intrafashion. Να είναι καθαρή εταιρεία», λέει.

Σηματωρός

Η εμπειρία της Pink Woman αποτέλεσε για τον κ. Ματεμτζή όχι απλώς success story, αλλά μοντέλο για το πώς μπορεί να αναγεννηθεί ένα ελληνικό brand. Το rebranding, η καθετοποίηση, η είσοδος σε νέα δίκτυα και αγορές μετέτρεψαν την Pink Woman από έναν κουρασμένο παίκτη της αγοράς με ελάχιστη ευελιξία, λόγω της απουσίας επαρκούς ρευστότητας να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό, σε ένα case study επιτυχίας, όπως φαίνεται απ’ τα αυξημένα μερίδια στην αγορά αλλά και τα οικονομικά μεγέθη της Intrafashion. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ξεπέρασαν το 2024 τα 46,85 εκατ. ευρώ, μια αύξηση σχεδόν 70% απ’ το 2021, έτος μετά την εξαγορά της απ’ τον κ. Ματεμτζή, και καθαρά κέρδη 4,25 εκατ. ευρώ έναντι των ζημιογόνων παλαιότερων χρήσεων. Την ίδια ώρα η καθαρή θέση της ήταν στα 11,09 εκατ. ευρώ και διέθετε αρνητικό καθαρό δανεισμό, αφού τα ταμειακά διαθέσιμα (6,76 εκατ. ευρώ) ξεπερνούν τον τραπεζικό δανεισμό κατά 1,9 εκατ ευρώ.

Σήμερα, η Pink Woman διατηρεί 115 καταστήματα στην Ελλάδα και ενισχύει διαρκώς την εξωστρέφειά της. Μάλιστα τους τελευταίους μήνες είναι σε εξέλιξη ένα φιλόδοξο σχέδιο διείσδυσης στην ιταλική αγορά. «Μπήκαμε στην Ιταλία και μέσα σε δύο μήνες ανοίξαμε έξι καταστήματα. Στόχος είναι να πάμε με 20 μέχρι τον Οκτώβρη. Αυτό είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο, από την παραγωγή μέχρι το retail», εξηγεί ο κ. Ματεμτζής. Η καθετοποίηση, η συνεπής αισθητική ταυτότητα, η ισχυρή εικόνα καταστήματος και η πολύ ανταγωνιστική εμπορική πολιτική είναι τα στοιχεία που τροφοδοτούν αυτή την επιτυχία.

Ωστόσο, η εξωστρέφεια της Intrafashion δεν εξαντλείται στην Pink Woman. Και η Bodytalk, αν και με διαφορετική στρατηγική, σχεδιάζεται να αποκτήσει διεθνές αποτύπωμα – όχι μέσα από άνοιγμα καταστημάτων, αλλά μέσα από B2B στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς παίκτες.

«Δεν θέλουμε να κάνουμε το ίδιο μοντέλο. Η Bodytalk θα δουλέψει μέσα από συμμαχίες. Μπορεί να είναι μεγάλοι διεθνείς παίκτες ή τοπικοί λιανέμποροι. Αλλά η λογική είναι B2B, όχι retail-based ανάπτυξη», ξεκαθαρίζει.

Η εξωστρέφεια αποτελεί, για τον ίδιο, μονόδρομο. «Η ελληνική αγορά έχει περιορισμούς. Ειδικά στον χώρο της αθλητικής ένδυσης – υπόδησης. Οι μεγάλοι παίκτες μαζεύουν συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο και οι μεσαίοι-μικροί υποχωρούν. Εμείς θέλουμε να “ξεκλειδώσουμε” νέα κανάλια και νέες αγορές. Στο δικό μας μέγεθος η ανάπτυξη είναι θέμα γεωγραφικής επέκτασης και συνεργασιών», εξηγεί ο κ. Ματεμτζής.

Εξαγορές

Η εξαγορά της Bodytalk είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Ο κ. Ματεμτζής έχει ξεκάθαρο πλάνο: η Intrafashion δεν θέλει να είναι ένας όμιλος που στηρίζεται σε ένα ή δύο brands. Στόχος του είναι να μετατραπεί σε μια πλατφόρμα πολλαπλών, συμπληρωματικών σημάτων, με συνέργειες σε παραγωγή, σχεδιασμό, εμπορική πολιτική και διεθνή διανομή.

«Θέλω να φτιάξω έναν όμιλο από brands που θα ανήκουν στην Intrafashion. Οχι προσωρινές συμφωνίες, όχι συνεργασίες τύπου licensing. Θέλω ιδιόκτητα σήματα, με σαφή ταυτότητα και προοπτική ανάπτυξης που θα αφήνουν όλη την υπεραξία τους στον όμιλο», λέει ο κ. Ματεμτζής, διευκρινίζοντας πως η συμφωνία αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και εμπορικής ανάπτυξης που έχει η Intrafashion με τον διεθνώς αναγνωρισμένο ιταλικό όμιλο Teddy για τα brands Terranova και Calliope είναι σημαντική αλλά συγκεκριμένη.

Στην κατεύθυνση της ανάπτυξης ιδιόκτητων σημάτων, ο όμιλος εξετάζει ήδη πιθανές νέες κινήσεις. «Κοιτάω 6-7 εταιρείες τον τελευταίο χρόνο. Το θέμα είναι να έχουν στρατηγική αξία. Δεν θα πάρω κάτι που θα κανιβαλίζει την Pink Woman. Θέλω συμπληρωματικά brands, όπως το αθλητικό, το παιδικό, τα αξεσουάρ», τονίζει.

Ηδη, πάντως, ο ίδιος είχε κάνει μια προσπάθεια πέρυσι τέτοιον καιρό για την εξαγορά της επίσης ελληνικής Axel Accessories με την οποία θα έμπαινε στον χώρο των αξεσουάρ, ωστόσο το deal ναυάγησε.

Σύμφωνα με τον κ. Ματεμτζή, μεγάλο μέρος της αγοράς είναι είτε υπερτιμημένο είτε παγιδευμένο σε μια εσφαλμένη αντίληψη αξίας: «Οι Ελληνες ιδιοκτήτες πολλές φορές έχουν περίεργες προσδοκίες. Ωστόσο οι συνθήκες της αγοράς έχουν αλλάξει. Οποιος δεν το βλέπει, απλώς δεν θα προχωρήσει».

Πάντως το βήμα στα αξεσουάρ το έκανε μέσω… Ισπανίας. Ο όμιλος συμμετοχών DKM8 – Capital, του οποίου είναι ιδιοκτήτης, συγκρότησε μια δεύτερη εταιρεία με όνομα Intraccesories Group, η οποία υπέγραψε πολυετή αποκλειστική συμφωνία συνεργασίας για την ελληνική αγορά, με το διεθνώς αναγνωρισμένο ισπανικό brand κοσμημάτων, αξεσουάρ και γυαλιών ηλίου Miramira. Το πλαίσιο συνεργασίας περιλαμβάνει την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Miramira στην Ελλάδα, με κύριο άξονα την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων λιανικής.

Funds και Χ.Α.

Με κεφαλαιακή επάρκεια, θετικό ταμειακό ισοζύγιο και υγιή δανεισμό, η Intrafashion δεν χρειάζεται άμεσα χρηματοδότηση. Ωστόσο, ο κ. Ματεμτζής δηλώνει ανοιχτός στο ενδεχόμενο στρατηγικής συνεργασίας, αλλά με σαφείς προϋποθέσεις.

«Δεν με ενδιαφέρουν τα χρηματοοικονομικά funds. Το κόστος του χρήματος είναι σήμερα χαμηλό, 3%. Αν είναι να δώσω μετοχές της εταιρείας μου για να πάρω χρήματα, πρέπει να έχω διψήφια απόδοση για να βγάλει νόημα. Δεν το κάνεις για να καλύψεις νούμερα – το κάνεις για να πας μπροστά», τονίζει.

Αντίθετα, τον ενδιαφέρει ένας συνεταίρος με ουσιαστική συμβολή. «Θα ήμουν ανοιχτός σε έναν στρατηγικό επενδυτή που μπορεί να προσφέρει know-how, πρόσβαση σε νέες αγορές, management, επαφές. Να γίνει πραγματικός partner, όχι απλώς ένας χρηματοδότης. Μιλάω με πολλούς, αλλά πρέπει να βρεθεί και το σωστό timing».

Το ενδεχόμενο εισόδου στο Χρηματιστήριο δεν αποκλείεται, αλλά δεν επείγει. «Το έχουμε σκεφτεί. Ωστόσο, για να μπεις, πρέπει να είσαι ήδη οργανισμός επιπέδου. Οχι να παριστάνουμε έναν τέτοιον οργανισμό. Την προοπτική αυτή τη βλέπουμε ως πιθανότητα, όχι ως αυτοσκοπό. Αν το κάνουμε, θα είναι σωστά, με ξεκάθαρη στόχευση και ώριμο οργανισμό», ξεκαθαρίζει.

Για τον επικεφαλής του ομίλου Intrafashion, η επόμενη μέρα δεν κρίνεται στις κινήσεις εντυπωσιασμού, αλλά στη συνέπεια της στρατηγικής. «Δεν υπάρχει μέση λύση. Ή τρέχεις ή μένεις πίσω. Κανείς δεν περιμένει κανέναν σ’ αυτή την αγορά», λέει.

Και η τρέχουσα συγκυρία στον κλάδο υπογραμμίζει αυτή την προσέγγιση. «Η αγορά είναι στάσιμη. Το πρώτο εξάμηνο του ’25 ήταν δύσκολο για όλους. Οι καταναλωτές έχουν πατήσει φρένο – και λόγω ψυχολογίας. Γίνονται τόσα πολλά πράγματα παράλληλα που δεν σε αφήνουν ανεπηρέαστο», λέει.

Σε ό,τι αφορά στην αγορά αθλητικής ένδυσης, στην οποία τώρα μπαίνει ο όμιλος μέσω Bodytalk, χαρακτηρίζεται, όπως λέει, από αυξημένο βαθμό συγκέντρωσης. «Σήμερα υπάρχουν δυόμισι παίκτες. Οι υπόλοιποι υποχωρούν ή εξαφανίζονται». Στο περιβάλλον αυτό, ο κ. Ματεμτζής βλέπει ευκαιρίες, αλλά και πολλούς παίκτες που δεν θα αντέξουν. «Οι περισσότεροι δεν έχουν τα καύσιμα για ανάπτυξη. Κάνουν συντήρηση. Κι όταν κάνεις μόνο συντήρηση, απλώς μένεις πίσω».

Διαβάστε ακόμη

Πιερρακάκης: Το χρέος πέφτει κάτω από το 140% του ΑΕΠ – Η Ελλάδα αλλάζει σελίδα

Τα παλιά κινητά επιστρέφουν: Γιατί περισσότεροι αποφεύγουν τα smartphones

OPEC+: Κοντά σε νέα μικρή αύξηση παραγωγής τον Νοέμβριο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα