Του Δημήτρη Παφίλα

Με επτά επενδύσεις, ύψους 71 εκατ. ευρώ. σε ισάριθμες εξωστρεφείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις το Diorama Fund απο το 2015, τις ανέπτυξε, αύξησε κατά 20% την εσωτερική του αξία, και κυρίως τις θέσεις εργασίας

Σήμερα, δυο – τρεις απο τις επιχειρήσεις βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων του κλάδου τους πανευρωπαϊκά και μπορούν να μεγαλώσουν περισσότερο επιλέγοντας και στρατηγικό επενδυτή.

Όπως επισήμανε ο κ. Νίκος Νανόπουλος, η ιδέα ήταν απλή: με κεφάλαια απο το εξωτερικό και την Ελλάδα να ενισχύσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τόσο με κεφάλαια, αλλά και με συνεχή υποστήριξη μέσω της ομάδας του Diorama ( Ν. Κούλης, Γ. Καλαντζής. Α. Κατσουρίδης. Κ. Δερμανής).

Λειτουργώντας ως ένα private equity fund, τύπου Sicar, το Diorama ξεκίνησε σε μια δύσκολη περίοδο ( κεφαλαιακοί έλεγχοι ) και σε 1-1,5 χρόνο θα ολοκληρώσει τις συμμετοχές του με επένδυση άλλων 40 εκατ. ευρώ, ενω θα ξεκινήσει και το Diorama 2 με συμμετοχή υφιστάμενων και καινούργιων επενδυτών. Οι επενδύσεις πραγματοποιήθηκαν μέσα στην κρίση σε επιχειρήσεις που δεν είχαν μεγάλη εξάρτηση απο την εσωτερική αγορά. Η ομάδα έχει αναπτύξει τεχνογνωσία στην αντιμετώπιση των προβλημάτων καθώς γνωρίζει απο πρώτο “χέρι’ τι χρειάζονται οι επιχειρήσεις. Ήδη έχει υπογραφεί συμφωνία για την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή σε έξι απο τις επτά επενδύσεις.

Οι επτά επενδύσεις

* Το Diorama επένδυσε 7 εκατομμύρια ευρώ για μια σημαντική μειοψηφική συμμετοχή στην Atlas Tapes S.A. (“Atlas”). Ο Atlas είναι μια καθετοποιημένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των αυτοκόλλητων ταινιών. Μια από τις τρείς μεγαλύτερες στην Ευρώπη, με εξαγωγές πάνω από το 80% των πωλήσεων παράγει, μια πλήρη γκάμα προϊόντων.
*Το Diorama επένδυσε 15 εκατομμύρια ευρώ για μια σημαντική πλειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Damavand S.A. (“Damavand”). Η Damavand δραστηριοποιείται στην μεταποίηση αγροτικών προϊόντων με βάση την τομάτα. Είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της με ισχυρή και αυξανόμενη εξαγωγική βάση.
* Το Diorama επένδυσε 12 εκατομμύρια ευρώ για μια μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία InternetQ S.A. (“InternetQ”). Η InternetQ δραστηριοποιείται σε δύο τομείς: την παροχή μουσικής μέσω κινητών τηλεφώνων ή tablets (music streaming) από την οποία μπορεί κάποιος να ακούει απεριόριστο αριθμό τραγουδιών, και ένα λογισμικό το οποίο φέρνει σε επαφή διαφημιστές και ψηφιακούς εκδότες, για διαφημίσεις σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων (in-app advertising).
*Το Diorama απέκτησε το 100% της Adam Pack S.A. (“Adam Pack”) και προέβη σε αύξηση κεφαλαίου για να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας. Η Adam Pack ασχολείται με την παραγωγή χάρτινης συσκευασίας υγρών τροφίμων. Είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής χάρτινων συσκευασιών gable tops και πωμάτων που χρησιμοποιούνται για την συσκευασία φρέσκου γάλακτος και χυμών, με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα (περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων).
*Το Diorama επένδυσε 6 εκατομμύρια ευρώ για μια σημαντική μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Axel Accessories S.A. (“Axel”). Η Axel ασχολείται με τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την εμπορία γυναικείων ρούχων, τσαντών, υποδημάτων και αξεσουάρ. Διαθέτει έντεκα καταστήματα λιανικής στην Ελλάδα και ισχυρή διεθνή παρουσία με πωλήσεις σε 45 χώρες (οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% των συνολικών πωλήσεων).
*Το Diorama επένδυσε 15 εκατομμύρια ευρώ για μια σημαντική μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Viva Wallet Holdings S.A. (“Viva”). Η Viva Payments, θυγατρική της Viva, είναι ο κορυφαίος ανεξάρτητος πάροχος πληρωμών στην Ελλάδα. Η Viva Payments αποτελεί το πρώτο Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος στην Ελλάδα για υπηρεσίες εκκαθάρισης (acquiring) και έκδοσης καρτών (issuing) και βασίζεται εξ ολοκλήρου σε cloud υποδομές. Η Viva δημιουργεί 1 δισ. ευρώ συναλλαγών στην Ελλάδα, σημειώνοντας αξιοσημείωτο ρυθμό ανάπτυξης εντός των τελευταίων ετών. To 2019 η έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη στον λοιπό Ευρωπαϊκό χώρο.
*Το Diorama επένδυσε 5 εκατομμύρια ευρώ για μια σημαντική μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Lariplast S.A. (“Lariplast”). Η Lariplast ασχολείται με την παραγωγή πλαστικών υλικών μίας χρήσης, κυρίως κυπέλλων και πωμάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται στην κατανάλωση κρύων και ζεστών ροφημάτων. Η εταιρεία διαθέτει δύο μονάδες παραγωγής: μία στη Λάρισα και μία στην Marles στη βορειοανατολική Γαλλία. Εξαγωγές σε 20 χώρες, με πάνω από το 70% των συνολικών πωλήσεων εκτός Ελλάδας.