Πολύ κοντά σε συμφωνίες-ορόσημο με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης βρίσκονται μεγάλες δισκογραφικές, όπως η Universal Music και η Warner Music, που εκπροσωπούν δημοφιλείς καλλιτέχνες όπως η Τέιλορ Σουίφτ, ο Κέντρικ Λαμάρ, η Charli XCX και οι Coldplay.
Σύμφωνα με τους Financial Times, που επικαλούνται πηγές που γνωρίζουν τις συζητήσεις, οι συμφωνίες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες και να αποτελέσουν σημαντικό προηγούμενο για το πώς οι πλατφόρμες AI θα πληρώνουν για τη χρήση μουσικού περιεχομένου.
Στις διαπραγματεύσεις εμπλέκονται start-ups όπως οι ElevenLabs, Stability AI, Suno, Udio και Klay Vision, αλλά και μεγάλοι τεχνολογικοί παίκτες όπως η Google και το Spotify.
Οι εταιρείες της μουσικής βιομηχανίας θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζουν έγκαιρα την ανατροπή που φέρνει στον κλάδο η τεχνητή νοημοσύνη, σε αντίθεση με την εποχή του διαδικτύου στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές του 2000, που παραλίγο να καταστρέψει τον κλάδο.
Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στη χορήγηση αδειών τόσο για τη δημιουργία τραγουδιών που παράγονται από AI όσο και για την εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων.
Οι δισκογραφικές επιδιώκουν μια δομή πληρωμών αντίστοιχη με αυτήν του streaming, όπου κάθε αναπαραγωγή τραγουδιού ενεργοποιεί ένα μικροποσό. Για τον υπολογισμό τους, ζητούν από τις εταιρείες AI να αναπτύξουν τεχνολογία απόδοσης, αντίστοιχη του Content ID της YouTube, που θα αναγνωρίζει πότε χρησιμοποιείται η μουσική τους.
Δεν είναι ξεκάθαρο, πάντως, ποιες εταιρείες βρίσκονται πιο κοντά σε συμφωνία. Το Spotify εξετάζει ακόμα σε πρώιμο στάδιο πώς θα ενσωματώσει τα εργαλεία γενετικής AI στην πλατφόρμα του, χωρίς κάποια άμεση συμφωνία στον ορίζοντα.
Οι δισκογραφικές ελπίζουν ότι οι συμφωνίες θα διαμορφώσουν το πλαίσιο πληρωμών στο μέλλον, παρότι το μοντέλο μπορεί να διαφέρει ανά πλατφόρμα.
Ήδη οι υπηρεσίες streaming πλημμυρίζουν με AI τραγούδια: η γαλλική Deezer αποκάλυψε ότι σχεδόν το ένα τρίτο των κομματιών που ανέβηκαν τον Σεπτέμβριο ήταν δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το Spotify διέγραψε 75 εκατομμύρια τέτοια “spammy” κομμάτια τον τελευταίο χρόνο.
Η Sony Music, τρίτη μεγάλη εταιρεία στον κλάδο, που φιλοξενεί την Αντέλ και την Μπιγιονσέ, δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με εταιρείες που έχουν εκπαιδεύσει τα μοντέλα τους με ηθικό τρόπο και που ωφελούν τους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς μας».
Πάντως, στελέχη της μουσικής βιομηχανίας τονίζουν ότι αυτές οι συμφωνίες θα είναι πιο περίπλοκες από τις αντίστοιχες στο streaming, καθώς η χρήση της μουσικής από το AI είναι πιο πολυσύνθετη.
Διαβάστε ακόμη
Μητσοτάκης: Οσο η Τουρκία έχει το casus belli, η Ελλάδα δεν θα συναινέσει για το Safe
Αυτό είναι το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Conrad Corfu της Hilton στην Κέρκυρα
Tesla: Ρεκόρ πωλήσεων στις ΗΠΑ πριν από τη λήξη φορολογικών κινήτρων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.