Το μεγαλύτερο πρόγραμμα συντήρησης στην ιστορία των ΕΛΠΕ ξεκινά από σήμερα 28 Αυγούστου το Διυλιστήριο Ασπροπύργου, με τις προβλεπόμενες επενδύσεις να ανέρχονται στο ύψος των 130 εκατ. ευρώ.

Το πρόγραμμα, το οποίο θα είναι διάρκειας 9 εβδομάδων (δύο επιπλέον εβδομάδες από το κανονικό), περιλαμβάνει την προσωρινή παύση λειτουργίας των βασικών μονάδων, ώστε να συμπεριλάβει επιπλέον μέτρα ασφάλειας για αποφυγή κρουσμάτων covid-19. Εκτός από εργασίες συντήρησης σε όλες τις μονάδες, ο σχεδιασμός προβλέπει πρόσθετες επενδύσεις ύψους 60 εκατ., με έργα που θα ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και αφορούν, κυρίως, στον τομέα ασφάλειας και περιβάλλοντος, με στόχο την περαιτέρω μείωση εκπομπών μικροσωματιδίων (PMs) του διυλιστηρίου κατά 50%.

Την ίδια στιγμή, τα ΕΛΠΕ συνεχίζουν ακάθεκτα την στρατηγική τους επέκταση στις ΑΠΕ με την δημιουργία του μεγαλύτερου Φωτοβολταϊκού Πάρκου στη Κοζάνη δυναμικότητας 204 MW. Όπως ανακοίνωσε χθες η εταιρεία διύλισης πετρελαίου στο πλαίσιο των οικονομικών αποτελεσμάτων β΄τριμήνου, το κλείσιμο της συναλλαγής του έργου προβλέπεται το τρίτο τρίμηνο του έτους.Έχει ήδη οριστικοποιηθεί η βέλτιστη τεχνική λύση, ενώ αναμένεται να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση εντός του έτους.

Αναφορικά με την συμμετοχή των ΕΛΠΕ στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, όπως αναφέρθηκε προχωρά κανονικά η διαγωνιστική διαδικασία και βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες due diligence (συλλογή και ανάλυση στοιχείων και πληροφοριών από τις εταιρίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό).

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προχώρησε στην έναρξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού στον όμιλο, παράλληλα με το λανσάρισμα νέων προϊόντων στα δίκτυα πρατηρίων. Το πρόγραμμα αυτό, προβλέπεται να έχει εκτιμώμενα ετήσια οφέλη σε επίπεδο EBITDA πάνω από 50 εκατ. εντός τριετίας.

«Οι συνθήκες κατά τη διάρκεια του B’ Τριμήνου ήταν πρωτόγνωρες, με επιπτώσεις σε πολλά επίπεδα και ιδιαίτερα στην αγορά πετρελαιοειδών» δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ κ. Ανδρέας Σιάμισιης, επισημαίνοντας ότι ο περιορισμός των μετακινήσεων και η πτώση στην αεροπορική κίνηση οδήγησαν σε σημαντικά μειωμένη ζήτηση.

Η σημαντική πτώση στη διεθνή ζήτηση προϊόντων, σε συνδυασμό με τη συμφωνία για περιορισμό της παραγωγής αργού που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση στις τιμές, οδήγησαν σε υποχώρηση των διεθνών περιθωρίων διύλισης στα χαμηλότερα επίπεδα ιστορικά.

Παρά τις δυσμενείς συνθήκες, ο όμιλος διατήρησε υψηλά επίπεδα λειτουργίας, με την παραγωγή των διυλιστηρίων να ανέρχεται σε 3,7 εκατ. τόνους (αντίστοιχα με το 2019), εντείνοντας παράλληλα τις προσπάθειες για μεγιστοποίηση ρευστότητας και επάρκεια χρηματοδότησης.  Στο πλαίσιο αυτό βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για την αναχρηματοδότηση των πιστωτικών γραμμών που λήγουν στους επόμενους μήνες, με σκοπό την βελτίωση του προφίλ ωρίμανσης των δανειακών υποχρεώσεων του ομίλου. Ο καθαρός δανεισμό του β΄τριμήνου ανέρχεται σε 1,8 δις. ευρώ.

Τα ΕΛΠΕ ανακοίνωσαν χθες ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα β’ τριμήνου, με τα συγκρίσιμα EBITDA να ανέρχονται στα 63 εκ. ευρώ και αντίστοιχα στα 191 εκατ. ευρώ για το α’ εξάμηνο του έτους.

Το καθαρά κέρδη λόγω COVID19, μειώθηκαν  κατά 93% στα 5 εκατ. ευρώ (από 75 εκ. ευρώ) και οι πωλήσεις εμφάνισαν αντίστοιχα, μείωση κατά 57% στα 1,067 εκ. (από 2.465 εκατ. ευρώ).