Η είσοδος της τεχνολογίας και των smartphones σε κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την πιο συχνή ίσως δραστηριότητά μας: την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας ή και της ημέρας.

Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ανεξάρτητες startups δημιουργούν νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών, παράδοσης και πληρωμής, αποκλειστικών προσφορών και ούτω καθεξής, προκειμένου να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους από το φυσικό στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Μία αντίστοιχη υπηρεσία λειτουργεί σε τοπικό επίπεδο από τον Αύγουστο του 2016 και για την πόλη των Χανίων. Πρόκειται για το supermarketnow, μία πλατφόρμα για υπολογιστές και κινητές συσκευές που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να ψωνίζει online και, βασιζόμενη στη συνεργατική οικονομία, να παραλαμβάνει τα ψώνια του στην πόρτα του την ώρα που θέλει.

Το supermarketnow «ήταν μια ιδέα που προέκυψε από την πραγματική ανάγκη για εξυπηρέτηση για τα ψώνια της ομάδας μας, λόγω έλλειψης μεταφορικού και χρόνου», όπως αναφέρει ο 27χρονος επικεφαλής Θάνος Παράσχος, ο οποίος αν και Τριπολιτσιώτης βρέθηκε στα Χανιά ως φοιτητής της Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στο Πολυτεχνείο Κρήτης και έκτοτε… έμεινε, καθώς «η Κρήτη και τα Χανιά χαρακτηρίζονται από ομορφιά και ποιότητα ζωής που δύσκολα εγκαταλείπεις».

Τα τελευταία πέντε χρόνια ο Θάνος Παράσχος τρέχει την iprovidenow, τη δική του εταιρεία παροχής υπηρεσιών επιχειρηματικής ανάπτυξης στον ηλεκτρονικό κόσμο, με βασικό στόχο «τη δημιουργία αξίας στο τώρα». Τελευταίο δημιούργημα της iprovidenow είναι το supermarketnow, το οποίο έχει λάβει χρηματική υποστήριξη από την πρωτοβουλία του Ιδρύματος Αγγελοπούλου, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα ενταχθεί στον επιταχυντή τεχνολογικών εταιρειών στον τομέα των οικονομικών υπηρεσιών που έχει δημιουργήσει η εταιρεία Viva.

Το supermarketnow λειτουργεί ως εξής: ο χρήστης εγγράφεται, συμπληρώνει τα προσωπικά του στοιχεία και στη συνέχεια υποβάλλει την παραγγελία του είτε από τα συνεργαζόμενα με την πλατφόρμα σούπερ μάρκετ είτε δηλώνοντας το κατάστημα της επιθυμίας του. Την αγορά της παραγγελίας και την παράδοση των αγαθών αναλαμβάνει η πλατφόρμα μέσω των προσωπικών βοηθών αγοράς, δηλαδή τρίτων, ανεξάρτητων συνεργατών που όπως αναφέρει ο Θάνος εργάζονται για να συμπληρώνουν το εισόδημά τους.

Πρόκειται για ένα μοντέλο που βασίζεται στη συνεργατική οικονομία, καθώς μία ομάδα ανθρώπων (οι βοηθοί αγοράς) εξυπηρετούν μία άλλη ομάδα ανθρώπων (καταναλωτές-πελάτες), συνδεόμενοι μέσα από μία τεχνολογική πλατφόρμα. Σύμφωνα με τον Θάνο, το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στον χώρο του λιανικού εμπορίου. Κάθε παραγγελία εκτελείται εντός έως και μίας ώρας και επιβαρύνεται με το ποσό των 2,90 ευρώ, ανεξάρτητα από το συνολικό της ύψος. Ο καταναλωτής πληρώνει με μετρητά κατά την παράδοση.

Την υπόλοιπη ομάδα του supermarketnow αποτελούν ο Μιχάλης Γκίκας, ο Άλεξ Γιαννακάκος, ο Γιάννης Τζώρτζης και ο Στέργιος Κρητικός στην ανάπτυξη και σχεδίαση προϊόντος, και ο Παντελής Σφυράκης και η Έρρικα Χριστοδούλου στο μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις.

Μέσα από τη σφυγμομέτρηση των αναγκών των πελατών της, η πλατφόρμα αναπτύσσει, επιπλέον, και το deliverynow.io, μία λειτουργία μέσα από την οποία θα μπορούν να εκτελούνται και άλλες παραδόσεις εκτός από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, σε επιχειρήσεις και ιδιώτες που χρειάζονται υπηρεσίες διανομής περιστασιακά ή σε σταθερή βάση.

Διαβάστε περισσότερα στα citystories