Πρώτος σταθμός ήταν το εμβληματικό Chateau St. Havel, στα περίχωρα της Πράγας. 

Η παρουσίαση των ελληνικών φρούτων σε εμπόρους και μέσα ενημέρωσης της χώρας έφερε τα πρώτα αποτελέσματα. Δύο νέες μεγάλες χονδρεμπορικές εταιρείες φρούτων της Τσεχίας ξεκίνησαν διαδικασίες για να εισάγουν πάνω από 500 τόνους ελληνικών ακτινιδίων την επόμενη σεζόν.

Ο επόμενος σταθμός είναι πιο μεγάλος και πιο δύσκολος. Η Fruit Attraction της Μαδρίτης είναι από τις μεγαλύτερες εκθέσεις φρούτων και λαχανικών του κόσμου, παγκόσμιο επίκεντρο για τους επιχειρηματίες, λιανοπωλητές και επαγγελματίες που επιθυμούν να αναπτύξουν δίκτυα στις διεθνείς αγορές. 

Μέλη της αγοράς τροφίμων χονδρικής και λιανικής, αλλά και των μέσων ενημέρωσης παρακολούθησαν την πρώτη εκδήλωση της Europeanfruits στην Τσεχία

Η ελληνική αποστολή, με μπροστάρη τον συνεταιρισμό οπωροκηπευτικών ΑΣΕΠΟΠ Νάουσας και υπό την σκέπη του ευρωπαϊκού προγράμματος “Europeanfruits”, θα δώσει το παρόν με στόχο να κάνει γνωστά τα ελληνικά φρούτα και να κλείσει συμφωνίες με εισαγωγείς και διανομείς που δραστηριοποιούνται σε όλη την Κεντρική Ευρώπη.

«Το Europeanfruits είναι μια στρατηγική επένδυση στην εξωστρέφεια των ελληνικών φρούτων» εξηγεί στο newmoney ο Αθανάσιος Πασχούλας,  μάρκετινγκ project manager του ΑΣΕΠΟΠ Νάουσας. «Μέσα από στοχευμένες δράσεις επικοινωνίας, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και άμεση επαφή με τους καταναλωτές, θέλουμε να ενισχύσουμε τη ζήτηση, να προωθήσουμε υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να προσφέρουμε προστιθέμενη αξία στους παραγωγούς μας.»

Το τριετές πρόγραμμα Europeanfruit, την εκτέλεση του οποίου έχει αναλάβει ο συνεταιρισμός της Νάουσας, φιλοδοξεί να αυξήσει την κατανάλωση ροδάκινων, νεκταρινιών, κερασιών, ακτινιδίων και βερίκοκων αρχικά σε Ελλάδα, Τσεχία και Πολωνία. 

«Οι επαφές με χονδρεμπόρους και διανομείς στην Τσεχία και την Πολωνία είναι κρίσιμες για το μέλλον μας»  τονίζει στο newmoney ο Πέτρος Δημητρίου, μέλος του Δ.Σ. του ΑΣΕΠΟΠ Νάουσας. «Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τις συναντήσεις B2B που έχουμε προγραμματίσει για να χτίσουμε μακροχρόνιες συνεργασίες, να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας και να εξασφαλίσουμε σταθερή απορρόφηση της παραγωγής των μελών μας». 

Η γεύση, ποιότητα και διατροφική αξία των ελληνικών φρούτων παρουσιάζονται σε ευφάνταστους συνδυασμούς και συνταγές

Στη συνέχεια οι Έλληνες παραγωγοί σχεδιάζουν να επεκτείνουν την εκστρατεία προώθησης των ελληνικών φρούτων στη Γερμανία και τις σκανδιναβικές χώρες.

Στο «στόχαστρο» των Ελλήνων παραγωγών μπαίνουν καταναλωτές, διαμορφωτές κοινής γνώμης και έμποροι.

Ο σκληρός ανταγωνισμός και οι τιμές

Σήμερα, ο ΑΣΕΠΟΠ Νάουσας εξάγει περίπου 65-70% της παραγωγής του, κυρίως σε Τσεχία, Πολωνία, Ουκρανία, Σλοβακία, Μολδαβία, Κύπρο και Αίγυπτο. 

«Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον όγκο των εξαγωγών μας στις συγκεκριμένες αγορές κατά 15-20%» σημειώνει ο Α. Πασχούλας, «επενδύοντας σε καλύτερο branding και τυποποιημένες συσκευασίες που αναδεικνύουν την ελληνική προέλευση.»

Ο ανταγωνισμός που πρέπει να νικήσουν οι Έλληνες παραγωγοί είναι παγκόσμιος και γίνεται συνεχώς πιο σκληρός. Στα ροδάκινα, οι βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας προέρχονται από Ισπανία, Ιταλία και Τουρκία, στα ακτινίδια από Χιλή και Νέα Ζηλανδία, στα μήλα από την Πολωνία.

Σε ότι αφορά στις τιμές, τα ελληνικά φρούτα τοποθετούνται ελαφρώς υψηλότερα από τα τουρκικά ροδάκινα και τα πολωνικά μήλα.

Ωστόσο, παραμένουν χαμηλότερα σε τιμή από τα ισπανικά φρούτα και αρκετά χαμηλότερα από τα premium ιταλικά. 

«Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές γνωρίζουν ελάχιστα για την ελληνική προέλευση και το πρόγραμμα στοχεύει να δημιουργήσει brand awareness για τα ελληνικά φρούτα. Στόχος μας είναι να στηρίξουμε αυτήν την τοποθέτηση premium με ισχυρή καμπάνια ποιότητας» τόνισε ο Α. Πασχούλας.

Οι Έλληνες παραγωγοί τονίζουν ότι τα ελληνικά φρούτα διακρίνονται για την υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα λόγω του μεσογειακού κλίματος και της εξαιρετικής οργανοληπτικής ποιότητας, διαθέτουν πιστοποίηση GLOBALG.A.P., ολοκληρωμένη διαχείριση καλλιεργειών και πλήρη ιχνηλασιμότητα, ενώ η γεωγραφική θέση της χώρας δίνει τη δυνατότητα γρήγορης παράδοσης, προσφέροντας φρέσκα προϊόντα στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης μέσα σε 48 ώρες.

Τα επιχειρήματα αυτά θα παρουσιαστούν στις καμπάνιες ενημέρωσης, τις διεθνείς εκθέσεις, και τις εκατοντάδες δράσεις σε σημεία πώλησης που προβλέπει το πρόγραμμα στα τρία χρόνια της λειτουργίας του.

Κεντρική φωτο κειμένου: Αθανάσιος Πασχούλας, μάρκετινγκ project manager και Πέτρος Δημητρίου, μέλος του Δ.Σ. του ΑΣΕΠΟΠ Νάουσας στην ενημερωτική εκδήλωση του “Europeanfruits” στο Chateau St. Havel της Πράγας

Διαβάστε ακόμη   

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πού θα κινηθούν οι τιμές – Μείωση σε 19 νησιά από 1-1-2026 λόγω ΦΠΑ

Πρόστιμα έως 5.000 ευρώ ή 12 συντάξεις για λίγες ελιές και… τρία ξεχασμένα «κλικ» 

Ουσμάν Ντεμπελέ: Από την Παρί στην κορυφή – Η Χρυσή Μπάλα που αλλάζει την καριέρα και το brand του (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα