Εάν κοιτάξει κανείς τους αριθμούς με τους οποίους αγωνίζονται οι οδηγοί της F1 θα παρατηρήσει ότι δεν ακολουθούν κάποιο μοτίβο. Παλαιότερα η αρίθμηση των μονοθέσιων εξαρτιόταν από την κατάταξη που είχαν οι ομάδες στο πρωτάθλημα της προηγούμενης χρονιάς. Όχι πια.

Ο κάθε οδηγός επιλέγει τον αριθμό που του αρέσει. Ο αριθμός ταυτίζεται με εκείνον και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλον ακόμη και δύο χρόνια μετά από την αποχώρηση του “ιδιοκτήτη” του. Το νούμερο 1 μπορεί να υπάρχει μόνο στο αυτοκίνητο του πρωταθλητή της προηγούμενης χρονιάς. Εάν εκείνος το επιθυμεί.

Στην περίπτωση του Verstappen -ο οποίος επιβεβαίωσε ότι και του χρόνου θα έχει το 1- το 33 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλον. Ανήκει ακόμη και τώρα στον Max. Το ίδιο συνέβη και με τον Vettel το 2014. Αγωνίστηκε με το 1 αλλά είχε παράλληλα κατοχυρωμένο και το 5 το οποίο έφερε κατά τις μετέπειτα σεζόν.

Από την άλλη, σύμφωνα με το newsauto, έχουμε και την περίπτωση του Hamilton. Ο Βρετανός αγωνίζεται συνεχώς με το 44 ακόμη και τις χρονιές στις οποίες είχε το δικαίωμα να πάρει το 1 στο μονοθέσιο του. Ο άλλος πρωταθλητής της Mercedes μετά το 2014, Nico Rosberg, αποχώρησε από την ενεργό δράση μετά την κατάκτηση του τίτλου το 2016. Συνεπώς, δεν τέθηκε ζήτημα επιλογής αριθμού στην περίπτωσή του.

Η επιλογή του αριθμού

Το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2014. Οι οδηγοί κλήθηκαν να δηλώσουν μετά το τέλος της σεζόν του 2013 τους αριθμούς που θα επιθυμούσαν να φέρουν με σειρά προτεραιότητας. Έπειτα, αναλόγως της τότε κατάταξης του πρωταθλήματος κάθε οδηγός πήρε τον αριθμό που του αναλογούσε.

Οι αριθμοί που διατέθηκαν στους οδηγούς ήταν από το 0 έως το 99, με την εξαίρεση του 1 το οποίο μπορούσε να πάει μόνο στον πρωταθλητή. Δύο χρόνια αργότερα, μετά τον τραγικό χαμό του Jules Bianchi, ο αριθμός 17 που έφερε ο Γάλλος, αποσύρθηκε μόνιμα.

Αν δύο οδηγοί είχαν δηλώσει τον ίδιο αριθμό ως πρώτη τους προτίμηση, τότε εκείνος κατέληγε στον οδηγό που είχε τερματίσει ψηλότερα στο πρωτάθλημα του 2013. Κάθε νεοεισερχόμενος οδηγός μπορεί να επιλέξει έναν από τους διαθέσιμους εναπομένοντες αριθμούς. Εξαιρούνται αριθμοί που ανήκαν σε οδηγούς από την αποχώρηση των οποίων δεν έχουν κλείσει δύο χρόνια.

Έτσι, ο αριθμός 5 θα μπορεί να επιλεχθεί από κάποιον οδηγό μόνο από το 2025 και μετά. Σε περίπτωση, βέβαια, που ο Vettel στο μεσοδιάστημα δεν επιστρέψει στην ενεργό δράση. Το ίδιο ισχύει για το 3 του Ricciardo και για το 6 του Latifi. Για το 2023 “απελευθερώνεται” το νούμερο 26 που ανήκε στον Daniil Kvyat.

Συμβολισμοί

Για τους περισσότερους οδηγούς οι αριθμοί που έχουν επιλέξει έχουν κάποια συναισθηματική αξία. Συνήθως από το αγωνιστικό τους παρελθόν στις μικρότερες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι Verstappen και Hamilton είχαν τα 33 και 44 αντίστοιχα όταν αγωνίζονταν στα καρτ.

Βέβαια, ο τυχερός αριθμός του Max είναι το 3 αλλά ο Daniel Ricciardo τον είχε προλάβει. Ο δε Hamilton είχε επιλέξει το 44 από τις πινακίδες στο αυτοκίνητο του πατέρα του που ξεκινούσαν με το F44. Από το 2014 δεν το έχει αλλάξει με τον αριθμό 1 εκτός από μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Άμπου Ντάμπι του 2019.

Για τον Fernando Alonso το νούμερο 14 είναι ο αριθμός του πεπρωμένου. “Στις 14 Ιουλίου του 1995, στην ηλικία των 14 ετών κέρδισα το ισπανικό πρωτάθλημα καρτ φέροντας τον αριθμό 14. Ήξερα από τότε ότι το 14 θα ήταν το νούμερό μου” θυμάται ο Ισπανός.

Αντίστοιχες ιστορίες υπάρχουν και για τους Magnussen, Ocon, Stroll και Russell. Για τον George το 63 είναι κάτι σαν “οικογενειακός” αριθμός καθώς ο μεγαλύτερος αδερφός του αγωνιζόταν με αυτό στα καρτ. Ο Russell συνέχισε με τον ίδιο αριθμό. Επιπλέον, σύμφωνα με τον ίδιο, με λίγη φαντασία το 63 μοιάζει τόσο με τα αρχικά του (GR) όσο και με τα αρχικά της Μεγάλης Βρετανίας, GB.
Εμπνεύσεις από άλλα σπορ

Όμως υπάρχουν και αρκετοί οδηγοί που επέλεξαν τους αριθμούς τους λόγω των ινδαλμάτων τους από άλλα σπορ. Ο Gasly έχει το 10 λόγω του Zinedine Zidane, ο Albon το 23 λόγω Michael Jordan και Lebron James και ο Zhou το 24 λόγω του Kobe Bryant.

Αντίστοιχη είναι η ιστορία και του 11 που έχει ο Sergio Perez. Ο Checo είναι μεγάλος φαν της Club America και ιδίως του Ivan Zamorano ο οποίος είχε αγωνιστεί εκεί από το 2001 έως το 2003. “Μου άρεσε πολύ ο τρόπος παιχνιδιού του “Bam-Bam” και η ευκολία με την οποία σκόραρε. Από τότε έχω πάντα τον αριθμό 11 στα πάντα. Από τα αγωνιστικά μου αυτοκίνητα μέχρι και το e-mail μου” παραδέχεται ο Perez.

Ο Lando Norris έχει τον αριθμό 4. Το ίνδαλμά του ήταν ο Valentino Rossi ο οποίος αγωνιζόταν με το 46. Ο Βρετανός, όμως, δεν ήθελε να αντιγράψει πλήρως τον μεγάλο Ιταλό αναβάτη. Έτσι αρκέστηκε στο νούμερο 4 το οποίο ταιριάζει γάντι με το #L4ndo που χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια.

Από την άλλη, ο ιστορικός αριθμός 27 (λόγω Gilles Villeneuve και Ferrari) που φέρει ο Hulkenberg δεν έχει κάποια αναφορά στην F1 ή σε άλλο σπορ. Είναι απλώς το άθροισμα της ημερομηνίας γέννησης του Γερμανού, 19/8.

Και εκείνοι που δεν πρόλαβαν

Βέβαια, υπάρχουν και οι οδηγοί που ήθελαν έναν αριθμό τον οποίον είχε προλάβει κάποιος συνάδελφός τους. Τη… μεγάλη ζημιά είχε κάνει ο Kimi Raikkonen το 2014 όταν επέλεξε το 7 επειδή -σύμφωνα με τον ίδιο- απλώς του άρεσε ο αριθμός.

Αυτό ανάγκασε τον Bottas να στραφεί στο 77 και τον Leclerc λίγα χρόνια αργότερα στο 16 (1+6=7). Ο Sainz ήθελε το 5 το οποίο μοιάζει με το πρώτο γράμμα του επιθέτου του, S. Όμως, λόγω Vettel αναγκάστηκε να διπλασιάσει τα πεντάρια και έτσι αγωνίζεται με το 55.

Ο Tsunoda, αγωνιζόταν με το 11 στις μικρότερες κατηγορίες και ήθελε αυτόν τον αριθμό και στην F1. Κάτι που ήταν αδύνατον, λόγω του Perez. Κατέληξε στο 22 που είναι το 11 επί 2. Από τους rookies της επόμενης σεζόν οι Piastri και Sargeant έχoυν ήδη ανακοινώσει τους αριθμούς τους. Θα αγωνίζονται με τα 81 και 2 αντίστοιχα. Τέλος, σύμφωνα με το newsauto, ο Nyck De Vries θα αγωνίζεται με τον αριθμό 21.

Διαβάστε ακόμη 

«Πράσινες» οι πιο ανθεκτικές επενδύσεις της χρονιάς

Γαλλία: Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα πρέπει να υποχωρήσει μετά το καλοκαίρι (γράφημα)

Παρατείνεται για 72 ώρες η ανθρωπιστική εκεχειρία στο Σουδάν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ